Er det noen flere som er rh minus å ha fått påvist antistoffer?
Jeg fikk påvist antistoffer nå på fredag å er henvist til tromsø for fosterdiagnostikk.
Jeg fikk påvist antistoffer nå på fredag å er henvist til tromsø for fosterdiagnostikk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har ikke erfaring, men ei fra min tidligere termingruppe var gjennom det. Kan sende henne en melding og høre om ho vil fortelle litt om detEr det noen flere som er rh minus å ha fått påvist antistoffer?
sendt deg kontaktinfo på privat meldJeg har ikke erfaring, men ei fra min tidligere termingruppe var gjennom det. Kan sende henne en melding og høre om ho vil fortelle litt om det![]()

Å være rh- trenger ikke være farlig i seg selv. Stort sett oppdages det tidlig og man blir fulgt opp med at babys blodtype sjekkes, og om den er + får man den sprøyta i svangerskapet og etter fødsel. En anbefaling er også å be om sprøyten ved abort om man er rh-, i tilfelle baby er +.Jeg er rh minus, og tatt nipt. Venter på svar så vet ikke ennå. Men ikke fått påvist antistoffer tidligere i graviditeten.
Godt du har fått henvisning, håper det går bra. Så tråkige å ha en spesiell blodtype under graviditeten da det skaper bekymring.
Jeg er også rh-. Det ble oppdaget allerede i uke 6. I uke 24 (om jeg husker riktig) så fant de ut at babyen er rh+, så da tok jeg en vaksine. Ellers ikke noe "styr" med det og er helt ufarlig så lenge de finner det ut tidligÅ være rh- trenger ikke være farlig i seg selv. Stort sett oppdages det tidlig og man blir fulgt opp med at babys blodtype sjekkes, og om den er + får man den sprøyta i svangerskapet og etter fødsel. En anbefaling er også å be om sprøyten ved abort om man er rh-, i tilfelle baby er +.
Jeg er hvertfall rh- og begge mine barn er rh+, og jeg antar at mini i magen også er +. Heldigvis ikke dannet antistoffer selv i svangerskapet
Jeg har visst hele veien at jeg er rh -. Har nettopp tatt blodprøven for å sjekke babys blodtype, og antar den er positiv som søsknaJeg er også rh-. Det ble oppdaget allerede i uke 6. I uke 24 (om jeg husker riktig) så fant de ut at babyen er rh+, så da tok jeg en vaksine. Ellers ikke noe "styr" med det og er helt ufarlig så lenge de finner det ut tidlig![]()
Får nok svar etter påska en gangJeg har visst hele veien at jeg er rh -. Har nettopp tatt blodprøven for å sjekke babys blodtype, og antar den er positiv som søsknaFår nok svar etter påska en gang
Skjønte ikke denne, tredje far må jo ikke være bærer, hadde ikke du vært Rh- hadde det ikke hatt noe å si. Ikke farlig for en Rh+ dame å få Rh-baby. Er kun relevant hvis mor er Rh-, og da kan du gi Rh- til baby.Jeg er spent på min. Tok prøven i forrige uke, må vel kontakte legekontoret neste gang jeg skal innom der og høre med dem..
Mine to første er rh+, men baby nr3 er rh÷.
Vet ikke hva gubben er, men er ulike fedre på alle de tre. Siden baby nr3 er rh÷ må jo gubben være bærer av det; mulig er rh÷ selv.. om han er det, så får vi vel bare rh÷ barn![]()
Skjønte ikke denne, tredje far må jo ikke være bærer, hadde ikke du vært Rh- hadde det ikke hatt noe å si. Ikke farlig for en Rh+ dame å få Rh-baby. Er kun relevant hvis mor er Rh-, og da kan du gi Rh- til baby.
Nei så sant. Bare vet med moren min, da hun ble født fikk hu anemi og måtte bytte blod i hele kroppen og var nær liv og død. Og ble mye inn og ut av sykehuset. Grunnet mormoren min dannet antistoffer. Så kan være farlig.Å være rh- trenger ikke være farlig i seg selv. Stort sett oppdages det tidlig og man blir fulgt opp med at babys blodtype sjekkes, og om den er + får man den sprøyta i svangerskapet og etter fødsel. En anbefaling er også å be om sprøyten ved abort om man er rh-, i tilfelle baby er +.
Jeg er hvertfall rh- og begge mine barn er rh+, og jeg antar at mini i magen også er +. Heldigvis ikke dannet antistoffer selv i svangerskapet
Ja, det er jeg klar over, Nå leste jeg litt nøyere «mulig er rh÷ selv» - trodde du mente deg, ikke mannen. Derfor jeg ikke skjønte hva du mente, trodde DU ikke visste om du var Rh-/+, og derfor var spent på resultatet. Men ja, hvis han er Rh- kan dere kun få Rh- barn.Jeg er rh neg.
Rhesus negativ er et recessivt gen. Hvis mitt barn får rh÷ gen fra meg, og rh+ fra far, så blir barnet rh+.
Derfor må barnet få rh÷ fra far også. Dvs, han må ha det genet.
Ja, det er jeg klar over, Nå leste jeg litt nøyere «mulig er rh÷ selv» - trodde du mente deg, ikke mannen. Derfor jeg ikke skjønte hva du mente, trodde DU ikke visste om du var Rh-/+, og derfor var spent på resultatet. Men ja, hvis han er Rh- kan dere kun få Rh- barn.
Enig! Veldig greit å slippe, fornøyd da prøvesvar kom Rh- på babyNeida, mente om gubben er minus eller ikke. Det er jo ikke så stress med profylakse-sprøyta, men er jo veldig greit å slippe![]()
Enig! Veldig greit å slippe, fornøyd da prøvesvar kom Rh- på baby![]()
Mine prøver fikk jeg ikke svar på før etter nesten 4 uker… :O Men var nok forsinkelse på legekontoret, pluss at laboratoriet var treigt.Regner med de har klart prøvesvarene i neste uke her. De ble tatt for en uke siden, men er jo ikke åpent i påsken. Men er spent, for vårt felles barn er jo rhesus minus.![]()
Mine prøver fikk jeg ikke svar på før etter nesten 4 uker… :O Men var nok forsinkelse på legekontoret, pluss at laboratoriet var treigt.
Fosterdiagnostikk? Skal jo ta rhesus prøvene i uke 24Jeg fikk svar på mine prøver etter 3 dager. Nå er jeg henvist videre til tromsø og fosterdiagnostikk.
Har ikke peiling på veien videre![]()