Billige wipes og kladder

BK92

Forelsket i forumet
Hvor kjøper dere kladder til stellebord og tørre wipes? :) Jeg tror et av apotekene selger 5 pakker med wipes for 100 og så får man som medlem en pakke ekstra.. mener det er Vitus. Kladder har jeg ikke undersøkt selv ennå.

Vi har kjøpt tissekladder på apotek, sånne som egentlig er laget for at voksne kan ha de i senga. Mye billigere enn andre alternativ, men ikke like miljøvennlig som å bruke håndkle eller noe slikt.

Enste jeg har hatt kladder til er fødsel, sto på handlelista fra jm (hjemmefødsel)

På stellebordet hadde vi håndkle. Også brukte vi vaskekluter (hvilket var naturlig enkelt så lenge vi også brukte tøybleier)

Store gulpekluter kan også brukes på stellematta. Eller små håndklær. :)

Takk for påminnelser om miljø og økonomi, faktisk :) Baby er så ny enda og mengden sprutbæsjer når vi steller.. oumpfh. Null kontroll :) Etterhvert klarer jeg nok å forutse de bedre, så da skal jeg klare meg uten kladdene. Og klutene, de må jeg bare få kjøpt inn i mengder. Finne noen i farger så jeg kan skille rompeklut fra ansiktskluter :D

Vi bruker de under. Bestiller kun ved tilbud (de har halv pris eller 40% med jevne mellomrom). De vi har fra Libero suger ikke opp tiss, så de funker ikke for vår del.

Nå har vi sjeldent uhell med vår, men syns det er veldig fint å bare kunne krølle sammen og kaste om nødvendig.

Har alltid et par i stellevesken også. :)

Takk for påminnelser om miljø og økonomi, faktisk :) Baby er så ny enda og mengden sprutbæsjer når vi steller.. oumpfh. Null kontroll :) Etterhvert klarer jeg nok å forutse de bedre, så da skal jeg klare meg uten kladdene. Og klutene, de må jeg bare få kjøpt inn i mengder. Finne noen i farger så jeg kan skille rompeklut fra ansiktskluter :D

Helt ok å bruke engangs også, når man har behov ❤️
Men vet også at man blir matet mye med at man TRENGER og MÅ HA diverse engangsprodukter (eller såper og salver), som man kanskje ikke egentlig MÅ ha til daglig likevel :p

Bare en oppdagelse jeg hadde etter førstefødte i 2009, hvor våtservietter var et "må ha", før jeg har innsett med senere barn at.. det går an å bruke alternativer som IKKE butikkene reklamerer om :p

Så mitt tips handlet ikke om miljø-belæring altså! Mer for økonomien sin del :P

Hvor kjøper dere kladder til stellebord og tørre wipes? :) Jeg tror et av apotekene selger 5 pakker med wipes for 100 og så får man som medlem en pakke ekstra.. mener det er Vitus. Kladder har jeg ikke undersøkt selv ennå.
Bruker håndkler på stellebordet. Sparer masse penger på det! Kluter kjøper jeg deriimot engangs, og bruker 5 for 100 tilbudet.

Helt ok å bruke engangs også, når man har behov ❤️
Men vet også at man blir matet mye med at man TRENGER og MÅ HA diverse engangsprodukter (eller såper og salver), som man kanskje ikke egentlig MÅ ha til daglig likevel :p

Bare en oppdagelse jeg hadde etter førstefødte i 2009, hvor våtservietter var et "må ha", før jeg har innsett med senere barn at.. det går an å bruke alternativer som IKKE butikkene reklamerer om :p

Så mitt tips handlet ikke om miljø-belæring altså! Mer for økonomien sin del :p
Opplevde ingen som belærende, det var mer jeg som innså at det var muligheter «utenfor boksen» min som hadde flere fordeler :) Økonomi veier foreløpig tyngst da, i «disse tider», men får jo dårlig samvittighet når jeg bærer ut søppelpose på søppelpose med wipes og kladder og bleier og … mye engangs.

Vi bruker de under. Bestiller kun ved tilbud (de har halv pris eller 40% med jevne mellomrom). De vi har fra Libero suger ikke opp tiss, så de funker ikke for vår del.

Nå har vi sjeldent uhell med vår, men syns det er veldig fint å bare kunne krølle sammen og kaste om nødvendig.

Har alltid et par i stellevesken også. :)

Det var disse samboer kom hjem med, de er veldig gode :) Vet ikke hva de kostet så det var litt derfor jeg tenkte på dette og startet tråden.. men et par stk. i stellevesken må jeg ha ja, godt tips det også.

Back
Topp