Andre på Cyclogest her?

lillereka

Elsker forumet
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Augustbarna2024
Er det flere som går på det her? Hadde vært fint med en liten diskusjonstråd med erfaringsutveksling.

Lurer blant annet på hvilken dpo det er vanlig å slutte på ved negativ test?

Jeg gikk på det i forbindelse med fryseforsøk. Skulle da gå på det i to uker (begynte 2d etter EL) uavhengig av positiv eller negativ test. Ble positiv test, da. Sluttet 4+2.

Tror dette kommer mye an på klinikk/gynekolog, dog, for dette varierer veldig.

Gikk på det ifbm fryseforsøk. Startet 3 dager etter ovitrelle sprøyta ble satt. Skulle fortsette en uke etter positiv test eller sluttet samme dag som negativ test.
Innsett av blastocyst 8 februar, tok graviditetstest 20 februar.

Aha, ja, da har dere fått det til litt annen bruk enn meg. Jeg har fått det for å forlenge lutealfasen.
Har fått beskjed av legen å gå på progesteron i 14 dager, fra 2 dpo. Dvs til og med 16 dpo. Synes det er unødvendig lenge når jeg allerede vet det er negativt (11 dpo i dag)? Kommer til å teste noen dager til just in case, men kjenner at det blir lenge med helt til 16 dpo.

Aha, ja, da har dere fått det til litt annen bruk enn meg. Jeg har fått det for å forlenge lutealfasen.
Er nok fordi den er mest vanlig ifbm ivf. Og tro meg, de fleste av oss som holder på med ivf får mens om forsøket er negativt selv med cyclogest :bunny

Har fått beskjed av legen å gå på progesteron i 14 dager, fra 2 dpo. Dvs til og med 16 dpo. Synes det er unødvendig lenge når jeg allerede vet det er negativt (11 dpo i dag)? Kommer til å teste noen dager til just in case, men kjenner at det blir lenge med helt til 16 dpo.

Med fryseforsøk i naturlig syklus, så går jeg jo på kroppens egne hormoner, så blir ca det samme. Skulle da altså gå på det likt som deg. 2 dpo til 16dpo. Men jeg hadde jo positiv test da, så var ikke noe tanke om å slutte FØR.

Med fryseforsøk i naturlig syklus, så går jeg jo på kroppens egne hormoner, så blir ca det samme. Skulle da altså gå på det likt som deg. 2 dpo til 16dpo. Men jeg hadde jo positiv test da, så var ikke noe tanke om å slutte FØR.
Ved positiv test skal jeg gå til og med uke 10. Men tenker at hvis testene fortsatt er negative om 3 dager, da avslutter jeg bare :)

Ved positiv test skal jeg gå til og med uke 10. Men tenker at hvis testene fortsatt er negative om 3 dager, da avslutter jeg bare :)

Sikkert ikke så dumt ved progesteronsvikt; det har heldigvis ikke jeg. Men ja, det får du vurdere selv, er jo ikke noe vits i å drøye når man vet det er negativt. Ved 14 dpo vil en test være sånn 99% sikker, så.. :)

Back
Topp