Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sniker. Etter å ha prøvd de reseptfrie midlene, og innsett at ingen av dem virket på meg, bad jeg om reseptbelagt medisin i mitt andre svangerskap. Halsbrannen var seriøst verre enn riene under første fødsel, og i det andre svangerskapet var det så plagsomt at jeg ikke klarte å leke med eller bære førstemann. Fikk da 20 mg Nexium Enterotab som hjalp tvert. Det kan, som alle legemidler, ha bivirkninger. Men det er ansett som trygt for fosteret. Man må være tålmodig når man slutter etter fødsel, trappe gradvis ned og tåle en etterperiode med oppstøt. Om man ikke gjør det, KAN det bli kronisk. Gikk helt fint her da jeg fulgte anvisningene og kjente til bivirkninger og forskning. Jeg hadde lett gjort det igjen.Aldri hatt det før, og dette er helt forferdeligskikkelig vondt jo! Kjennes ut som en stein sitter fast i spiserøret. Blir ikke søvn å få med det første da det blir ekstra ille av å ligge flatt..

Kjøp Gaviscon flytende på apoteket. Brukte det sist svangerskap, hjelper umiddelbart.Aldri hatt det før, og dette er helt forferdeligskikkelig vondt jo! Kjennes ut som en stein sitter fast i spiserøret. Blir ikke søvn å få med det første da det blir ekstra ille av å ligge flatt..
Jeg spiste kebab med saus til lunsj igår på kafé. Og som sakt aldri opplevd halsbrann før så skylder på denPrøv å finne ut hva som gjør det verre. F.eks. kaffe, sjokolade, juice, pølser, fritert eller fett mat... så kan du i det minste redusere halsbrannen litt mens du finner en bedre løsning.
har ikke hatt lyst på utemat/junkfood i svangerskapet, og har stort sett bare spist lett og sunt. Ikke klart å spise igjen før nå i ettermiddag. Så skipper i allefall fett og sterk saus fra nå

Er det hardcore halsbrann det er snakk om, så hjelper ikke disse tipsene en tøddelHåper de enklere tipsene folk kommer med hjelper! Medisinering er siste utvei, men den er der om det skulle være krise.
Dessverre! Godt man har sterkere hjelpemidler tilgjengelig.Idag går det fint, har holdt meg unna alt av matvarer som kan trigge det, og egentlig spist lite. Men er forberedt på at det kommer tilbakeEr det hardcore halsbrann det er snakk om, så hjelper ikke disse tipsene en tøddelDessverre! Godt man har sterkere hjelpemidler tilgjengelig.

Bra! Hold deg unna alt du vet kan trigge. Er noe dritt med det der..Idag går det fint, har holdt meg unna alt av matvarer som kan trigge det, og egentlig spist lite. Men er forberedt på at det kommer tilbake![]()
For meg har det hjulpet å spise «love hearts» når det er på sitt verste. Ikke ideelt med godteri, men det har fungert for meg. Gir nesten samme effekt som Tums (som de selger i USA).Aldri hatt det før, og dette er helt forferdeligskikkelig vondt jo! Kjennes ut som en stein sitter fast i spiserøret. Blir ikke søvn å få med det første da det blir ekstra ille av å ligge flatt..
Ja, skulle ønske jeg visste det/turte å spørre i første svangerskap. Har du det like forferdelig?Er det hardcore halsbrann det er snakk om, så hjelper ikke disse tipsene en tøddelDessverre! Godt man har sterkere hjelpemidler tilgjengelig.
Hadde det slik i første svangerskap. Jeg ringte til legevakt pga jeg trodde jeg skulle dø av smerte. Har hatt noe mild halsbrann denne gang. Men ikke i nærheten. Bare håper ikke det blir verre. Jeg nekter å gå sånn over lengre tid. Da blir det reseptbelagte medisiner!Ja, skulle ønske jeg visste det/turte å spørre i første svangerskap. Har du det like forferdelig?
Tvi-tvi! Håper du slipper unna. Prøver på tredjemann og gruer meg allerede til halsbrannen, haha.Hadde det slik i første svangerskap. Jeg ringte til legevakt pga jeg trodde jeg skulle dø av smerte. Har hatt noe mild halsbrann denne gang. Men ikke i nærheten. Bare håper ikke det blir verre. Jeg nekter å gå sånn over lengre tid. Da blir det reseptbelagte medisiner!