Folsyre

HåpefullTrønder

Glad i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Når slutter dere å ta folsyre? Jeg husker ikke fra tidligere svangerskap, men ser jo at man skal ta det til 12.svangerskapsuke. Er nå 12+3.

Jeg har folsyre i multivitaminene, kanskje jeg må bytte ut de nå som jeg er over 12 uker da? :wideyed:

Har folsyre i multivitaminene. Blir å ta de selv etter uke 12. Ikke noen fare med det.

Sniker
Er ikke farlig å ta folsyre lengre enn 12 uker. Jeg tar de fortsatt og er 30 uker

Jeg tar b kompleks og de har folsyre i seg. Kommer til å fortsette å ta de, det gjorde ingenting sa legen.

Neinei, men jeg har hypermesis så alt jeg slipper å putte i munnen er en lettelse. Derfor jeg tenkte når det er «innenfor» å slutte
Ser den, men en bør jo ta jod i hele svangerskapet om en ikke er veldig på påpasselig og får i seg nok hvit fisk og melkeprodukter. Så her blir det en pille med jod og folsyre kombinert hele svangerskapet, så er jeg sikker.

Jeg kommer til å ta det i hele svangerskapet. Ble anbefalt det av jordmor. Hilsen ei som har termin enten slutten av september eller i starten av oktober :angelic:

Før jeg ble gravid begynte jeg på folsyre, og etter at graviditeten var et faktum startet jeg med multivitaminer. Jeg ser jo først nå at multivitaminene inneholder folsyre (dog ikke anbefalt mengde for gravide, litt mindre), og ble litt bekymret for om det er "farlig" å ta for mye?

Jeg fikk beskjed av lege om å ta jod tabletter gjennom hele svangerskapet. Jeg tar folat med jod, så tror kanskje jeg bare fortsetter med de tablettene for å få i meg det jeg trenger? I alle fall til den boksa er tom :laughing002 Det skader vel ikke å fortsette med jod-tabletter etter første trimester? :happy:

Jeg fikk beskjed av lege om å ta jod tabletter gjennom hele svangerskapet. Jeg tar folat med jod, så tror kanskje jeg bare fortsetter med de tablettene for å få i meg det jeg trenger? I alle fall til den boksa er tom :laughing002 Det skader vel ikke å fortsette med jod-tabletter etter første trimester? :happy:
Jod bør en ta hele svangerskapet og det er absolutt ikke farlig å ta folat i hele svangerskapet heller. Jeg tar gravid tablettene nå, men vurderer å gå over til den jod+folsyre når jeg er tom og første trimester er over.

Back
Topp