Skravletråd

Har begynt å kjenne meg småuggen, brekker meg på morgenen osv, men slår et slag for (lett/moderat) trening! På mandag var jeg innmari sliten etter jobb, hadde bare lyst til å ligge på sofaen. Gikk på trening og følte meg såååå mye bedre etterpå! Prøv det! :)

Har begynt å kjenne meg småuggen, brekker meg på morgenen osv, men slår et slag for (lett/moderat) trening! På mandag var jeg innmari sliten etter jobb, hadde bare lyst til å ligge på sofaen. Gikk på trening og følte meg såååå mye bedre etterpå! Prøv det! :)
Det funker her og. Går ut med bikkja når jeg er uggen, etter et par kilometer går det nesten over. Forrige vellykkede svangerskap gikk jeg minst 10km hver dag frem til dagen jeg fikk rier.

Jeg bestilte meg time hos jordmor istad. Gikk til henne med yngstegutten som er 17 år nå og i starten med trillingene. Hun er så utrolig flink og tilstede døgnet rundt om det skulle være noe. Betaler gjerne ekstra for å ha den tryggheten.

Så nå har jeg time for tidlig ultralyd 6+2 hos gynekolog min og jordmortime 8+1 for første time med utfylling av helsekort, geberell sjekk og henvisning til offentlig tidlig ultralyd som jeg skulle få i uke 12-13.

Godt å ha en plan :happy: Nå gjenstår bare å få svar på hcg blodprøvene.

Det gikk veldig bra. Fikk tatt noen blodprøver. Å en liten ultralyd der også.
Lille reken lå trøkt inntil veggen så var litt vanskelig å se. Ca 1 cm lang :p haha. Såååå liten. Men fikk se hjertet blinke idag også ❤️
Hvordan gikk det med deg??
Så herlig :Heartred
Jeg går her å tripper mens jeg venter på svar på blodprøvene med hcg stigning. Gynekologen sa at ho som oftest får svar samme dag dersom siste prøva tas tidlig på dagen. Så håper hun sender melding etterpå. Er så nervøs og spent :nailbiting:

Så herlig :Heartred
Jeg går her å tripper mens jeg venter på svar på blodprøvene med hcg stigning. Gynekologen sa at ho som oftest får svar samme dag dersom siste prøva tas tidlig på dagen. Så håper hun sender melding etterpå. Er så nervøs og spent :nailbiting:
Jaa!
Ja skjønner godt at du tripper! Aldri gøy å vente!!
Jeg hadde sånn hcg på 62000 og noe… han sa det var veldig bra så han ville ikke sjekke igjen. Men så jo hun ene i gruppen her hadde 70000 å noe å var kortere på vei enn meg så kjenner jo eg lurer litt på det. Selv om eg har sett hjerteblink :p

Hei. Dette er nytt for meg, med forum osv. aldri vært en del av før.. men jeg har noen bekymringer mtp frøet i magen og mine sykdommer.
Jeg er kronisk syk med fibromyalgi, fatigue og utredes for Bekhterevs og andre bindevevssykdommer. Det vil si : denne kroppen er vond å leve i. Jeg går i utgangspunktet fast på sarotex, samt jeg tar ofte smertestillende som Paracet og pinex forte + imovane for å sove i de værste periodene. Etter positiv test forrige uke, sluttet jeg kontant med alt. (Får såklart kjeft av legen min for dette på neste ukes legetime) Så kroppen min HYLER etter hjelp. Jeg er livredd for å være skyld i at bebis i magen ikke skal ha det optimalt, så derfor lider jeg meg igjennom hver dag for å ikke påføre noe skade. Det er jo i disse ukene ALT skjer.. Man vet at «baby har det bra Sålenge mor har det bra», men jeg er veldig veldig redd for å ta medisiner som kan ha negativ effekt på foster. Spørsmålet mitt er vel egentlig.. Tar du smertestillende i svangerskapet? Evnt. andre medisiner. Jeg har som sagt legetime neste uke, men frem til da hadde det vært ålreit med noen å sparre med. Jeg har jo ikke fortalt dette til fler enn babydaddy og ÈN venninne, så få å snakke med om det også.

Jaa!
Ja skjønner godt at du tripper! Aldri gøy å vente!!
Jeg hadde sånn hcg på 62000 og noe… han sa det var veldig bra så han ville ikke sjekke igjen. Men så jo hun ene i gruppen her hadde 70000 å noe å var kortere på vei enn meg så kjenner jo eg lurer litt på det. Selv om eg har sett hjerteblink :p
Min var på 7000, ikke 70000 hvis det er meg du sikter til? Hcg har enorme spenn innenfor hva som er normalt, så prøv å ikke stresse.

Hei. Dette er nytt for meg, med forum osv. aldri vært en del av før.. men jeg har noen bekymringer mtp frøet i magen og mine sykdommer.
Jeg er kronisk syk med fibromyalgi, fatigue og utredes for Bekhterevs og andre bindevevssykdommer. Det vil si : denne kroppen er vond å leve i. Jeg går i utgangspunktet fast på sarotex, samt jeg tar ofte smertestillende som Paracet og pinex forte + imovane for å sove i de værste periodene. Etter positiv test forrige uke, sluttet jeg kontant med alt. (Får såklart kjeft av legen min for dette på neste ukes legetime) Så kroppen min HYLER etter hjelp. Jeg er livredd for å være skyld i at bebis i magen ikke skal ha det optimalt, så derfor lider jeg meg igjennom hver dag for å ikke påføre noe skade. Det er jo i disse ukene ALT skjer.. Man vet at «baby har det bra Sålenge mor har det bra», men jeg er veldig veldig redd for å ta medisiner som kan ha negativ effekt på foster. Spørsmålet mitt er vel egentlig.. Tar du smertestillende i svangerskapet? Evnt. andre medisiner. Jeg har som sagt legetime neste uke, men frem til da hadde det vært ålreit med noen å sparre med. Jeg har jo ikke fortalt dette til fler enn babydaddy og ÈN venninne, så få å snakke med om det også.
Det finnes en side som heter tryggmammamedisin, der kan du sjekke om de medisinene du vanligvis går på er noe du kan fortsette med eller ikke, fram til legetimen

Dette må du ta med legen. Hvis du har så mange diagnoser så kan legen prioritere å snakke med deg slik at du slipper å gå så mange dager uten medisiner. Flere av de medikamentene kan tas som gravid hvis legen mener det er nødvendig så veldig dumt å slutte behandling hvis det ikke er nødvendig.

Åh er så misunnelig på deg som gleder deg over graviditeten, forteller venninner og koser deg. Bare nyt det. ❤️
Prøver å nyte det!! Men er også bekymret for å miste. Men tenker da har vi hvertfall noen å støtte oss til om det skjer. ❤️
Når tenker du å dele? ❤️

Prøver å nyte det!! Men er også bekymret for å miste. Men tenker da har vi hvertfall noen å støtte oss til om det skjer. ❤️
Når tenker du å dele? ❤️

Jeg er per nå helt likegyldig over hele graviditeten. Tror ikke jeg har tatt det innover meg enda. Har faktisk ikke tenkt å si det til noen. Folk ser det når vi treffes. Skal ikke hjem til foreldre før i sommer så de får nok litt sjokk da. :laughing002

Back
Topp