Overraskelse til kona . Jeg trenger råd fra deg .

Bkno6306940

Andre møte med forumet
Hei alle sammen. Min kone er gravid, dette blir vårt første barn . Jeg vil overraske henne . Etter at hun har født . Jeg vil dekorere huset og kjøpe gaver . Hva synes du er bedre å gi ? Kanskje du kjenner gode gaver eller butikker. Blomster er også påkrevd .

Personlig synes jeg ikke gaver eller blomster er så viktig. Det mannen min gjorde for meg/oss og som jeg synes var viktig, var at han var veldig til stede. Han tok seg av husarbeid, handling, matlaging, bleieskift, og hjalp meg med det jeg trengte den første tiden etter fødsel. Og at vi brukte mye tid sammen som familie i sofaen og så på film og spilte sammen mens jeg var fastlåst der med baby til puppen.

Personlig synes jeg ikke gaver eller blomster er så viktig. Det mannen min gjorde for meg/oss og som jeg synes var viktig, var at han var veldig til stede. Han tok seg av husarbeid, handling, matlaging, bleieskift, og hjalp meg med det jeg trengte den første tiden etter fødsel. Og at vi brukte mye tid sammen som familie i sofaen og så på film og spilte sammen mens jeg var fastlåst der med baby til puppen.
Enig, lag mat og server på sengen til den nye moren, minn hei nnr på å drikke mye vann, gjør husarbeidet

Beste gaver må være oppmerksomhet og omsorg.
Gi henne tid til å dusje i fred, lag middag, stå opp om natten, ta henne med på kafe og hvis du har lyst på en gave så spandere en frisørtime på henne.
Nå har jeg bare kommet med forslag men tiden din er nok den beste gaven du kan gi fremover.

Jeg tror at gaver også er nødvendig . Tross alt vil hun gi meg et barn . Jeg vil hjelpe henne i alt . Men jeg vil også glede henne med noe vakkert .

Enig i alt som er skrevet! Tid, samt å gjøre barseltiden enklere for henne ville jeg personlig satt mest pris på! F.eks.: fylle opp kjøleskapet og fryseren, lage middag, ta klesvasken, vaske/støvsuge, passe på at hun har snacks og noe å drikke, skifte bleier og bade babyen, stå opp om natta med babyen, osv.

Samtidig kjenner jo du henne og vet om hun pleier å sette pris på blomster og gaver, da er jo det veldig hyggelig og omtenksomt! Jeg ville blitt veldig glad for blomster og yndlingssjokoladen min, i tillegg til det som står over :) Hvilke ting pleier hun å ønske seg? Hvis gaver er viktig for henne har hun kanskje en ønskeliste på Pinterest eller noe sånt? Hvis hun liker smykker som armbånd eller halskjeder finnes det kanskje noe med initialene/forbokstaven deres og babyen på, eventuelt et hjerte for hver av dere? Eller noe annet hun har ønsket seg en stund, men ikke villet bruke penger på? Du kan også ta henne med på kafé nå før babyen kommer og gå i butikker og bare se etterpå, så finner hun kanskje noe hun liker, som du kan gå tilbake og kjøpe?

Last edited:
For en fin tanke ❤️
Det jeg ville satt mest pris på er egentlig vasking, rydding og baking. :bag:
Ikke så mye ting. Det er så begrenset hva man får tid til den første tiden, hvor man kanskje blir sittende og amme ca "hele tiden", og prøver sove mellom slagene. Så.. vasking, rydding og feks pizzasnurrer eller annen mat man kan bare hente og varme kjapt til seg selv er faktisk helt fantastisk.
Dessuten. Ingenting er mer irriterende enn å nettopp ha født, også skal man opp å bruke den LILLE restenergien man har... På å vaske gulv.. (når man kanskje heller skulle brukt den energien på å dusje).
Det, og noe blomster på bordet, hadde vært kjempekjekt, synes jeg..! Kanskje en god sjokolade og :hilarious:

Men ellers, så spørs det jo kanskje hva din kjære trenger og ønsker seg. :) Jeg har ingen ideer der da, for når det er slik at man ikke får tid til å spise eller dusje selv, så er det lite ting man egentlig drar nytte av. Føler jeg. :P Så der må du nok bare se an fruen ❤️

Så koselig at du vil gi henne en oppmerksomhet :Heartred Som andre sier er det ikke veldig viktig for meg å få masse gaver, ting som letter tiden etter fødselen (mat i fryseren, tar rydding og vasking), men små oppmerksomheter er jo koselig :)

Etter jeg hadde født barna mine fikk jeg smykke i gave fra svigermor, det var koselig og hver gang jeg har på smykket husker jeg den tiden så det er et godt minne. Et smykke/armbånd kanskje gravert med barnets navn og fødselsdato (kan få noen til å gravere mens dere er på sykehuset) ville vært koselig. Ellers hadde jeg satt pris på et kjøleskap med ting jeg liker og bakervarer (dog kan være vanskelig å få tid til å nyte det :wacky:).

Det er en bok som heter «min mamma» som er en utfyllingsbok som mammaen kan fylle ut og gi tilbake til barnet (om oppvekst og livet frem til nå). Den synes jeg er veldig koselig, men ikke sikkert andre er så interessert, og sannsynligvis ikke mye tid til å fylle ut med det første :p men den hadde vært en fin gave til meg :)

Det spørs det jo veldig på hva hun liker :)

For en fin tanke ❤️
Det jeg ville satt mest pris på er egentlig vasking, rydding og baking. :bag:
Ikke så mye ting. Det er så begrenset hva man får tid til den første tiden, hvor man kanskje blir sittende og amme ca "hele tiden", og prøver sove mellom slagene. Så.. vasking, rydding og feks pizzasnurrer eller annen mat man kan bare hente og varme kjapt til seg selv er faktisk helt fantastisk.
Dessuten. Ingenting er mer irriterende enn å nettopp ha født, også skal man opp å bruke den LILLE restenergien man har... På å vaske gulv.. (når man kanskje heller skulle brukt den energien på å dusje).
Det, og noe blomster på bordet, hadde vært kjempekjekt, synes jeg..! Kanskje en god sjokolade og :hilarious:

Men ellers, så spørs det jo kanskje hva din kjære trenger og ønsker seg. :) Jeg har ingen ideer der da, for når det er slik at man ikke får tid til å spise eller dusje selv, så er det lite ting man egentlig drar nytte av. Føler jeg. :p Så der må du nok bare se an fruen ❤️
Jeg kan skrive ut søtsaker . Men blomstene , hvor kjøper du dem ? Kanskje det er gode butikker i tankene . Vi holder til I Oslo

Så koselig at du vil gi henne en oppmerksomhet :Heartred Som andre sier er det ikke veldig viktig for meg å få masse gaver, ting som letter tiden etter fødselen (mat i fryseren, tar rydding og vasking), men små oppmerksomheter er jo koselig :)

Etter jeg hadde født barna mine fikk jeg smykke i gave fra svigermor, det var koselig og hver gang jeg har på smykket husker jeg den tiden så det er et godt minne. Et smykke/armbånd kanskje gravert med barnets navn og fødselsdato (kan få noen til å gravere mens dere er på sykehuset) ville vært koselig. Ellers hadde jeg satt pris på et kjøleskap med ting jeg liker og bakervarer (dog kan være vanskelig å få tid til å nyte det :wacky:).

Det er en bok som heter «min mamma» som er en utfyllingsbok som mammaen kan fylle ut og gi tilbake til barnet (om oppvekst og livet frem til nå). Den synes jeg er veldig koselig, men ikke sikkert andre er så interessert, og sannsynligvis ikke mye tid til å fylle ut med det første :p men den hadde vært en fin gave til meg :)

Det spørs det jo veldig på hva hun liker :)

Å, det var veldig koselige forslag! Et sånt smykke hadde jeg blitt veldig glad for :Heartred

Finnes flere sånne bøker, bare å gå å spørre på hvilken som helst bokhandel, så kan du se på dem. Er mange fine. :)

Jeg kan skrive ut søtsaker . Men blomstene , hvor kjøper du dem ? Kanskje det er gode butikker i tankene . Vi holder til I Oslo

Hvilken som helst blomsterforretning blir nok greit :)

Jeg satte pris på vasket og ryddig hus, roser på bordet og sjokolade. Ellers kan du jo gi henne et smykke som betyr noe ifht at dette er deres første barn..? Hyggelig tenkt.

Ohh så fint tenkt av deg. Jeg ville selv satt pris på bare at du vær der med frukost på sengen og avlastning med tex en litt extra søvn, en dusj aleine og slippe tenke på middager, rydde,klesvask.
Selv selvfølgelig en evig gave. Da ville jeg sakt en smykke med navn på. Har selv ønske meg det med alle 3 barna men aldri fått det.

Back
Topp