Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Har hørt det samme. Veldig forskjellige oppfatninger altsåVi går også fra 2 til 3! Veldig spent… Har hørt av flere at nr. tre bare blir med på alt og dilter langs med, men har også hørt at to er som to og at tre er som ti

Jeg har hørt at en er som en og to er som ti (går fra en til to her) og har vært ganske nervøs.. Hvordan syns du overgangen fra en til to var?Vi går også fra 2 til 3! Veldig spent… Har hørt av flere at nr. tre bare blir med på alt og dilter langs med, men har også hørt at to er som to og at tre er som ti
Jeg synest egentlig overgangen var størst fra 0 til 1, om du skjønner? Med nr. 1 var det helomvendig på det meste og alt var nytt. Med nr.2 visste vi jo mer hva vi gikk til, både når det gjald fødsel og barsel, og vi følte oss mye tryggere i rollen som foreldreJeg har hørt at en er som en og to er som ti (går fra en til to her) og har vært ganske nervøs.. Hvordan syns du overgangen fra en til to var?![]()

I starten merket jeg omtrent ikke at vi gikk fra fra 1 til 2, men da mini ble et halvt år kom eldste i trassalderen, og derfra og ut har det vært et sirkus.Jeg har hørt at en er som en og to er som ti (går fra en til to her) og har vært ganske nervøs.. Hvordan syns du overgangen fra en til to var?![]()
Så nå utvider vi sirkuset vårt og lar det står til.
Og nei, det er ikke så gale at vi ikke orker én til. 
Er god på å gi hverandre pauser og tid til å drive med hobbyer blant annet.
….sa hun som har vært alene med ungene hele helga fordi samboer har hatt jobbhelg og spilt håndballkamper i helga. 

Her går det veldig greit med lille når de to eldste ikke er hjemme her, i alle fall. Men det er tydelig at hun savner dem; for hun blir så ekstremt glad når søstrene endelig kommer hjem igjen.Vi går fra 2 til 3, men de to første er mine bonusbarn. Så dette er mitt første svangerskap, og mannens tredje. Deilig at han har stålkontroll, men også litt rart å være førstegangsreis «alene» - i et forhold.
Også veldig spent på 2 til 3, og ekstra spent på hvordan det blir for mini å være alene når de to eldste er til mammaen sin..
Er 6 års forskjell på dem, så syns det gikk veldig greit altså! Merka det godt på at storebror ikke fikk like mye mammatid og det syns jeg var sårt i begynnelsen.. Heldigvis her var han jo så stor at han gjerne ville hjelpe med baby. Hadde sikkert vært hakket tøffere om de var tettere i alderJeg har hørt at en er som en og to er som ti (går fra en til to her) og har vært ganske nervøs.. Hvordan syns du overgangen fra en til to var?![]()
Godt poeng det med alder! Her er det 6 år mellom første og andre og det blir 4 år mellom andre og tredje. Alltid kun et bleiebarn i slengen her og det letter kanskje litt på det værste trykket.Sniker for å dele litt erfaringer! Venter selv nr4 nå.
Jeg tror selv at aldersforskjellen har mye mer å si enn antallet barn fra før av; egentlig. Nr1 er 13år, nr2 er 5,5 år, nr3 er 1,5 år...
Å gå fra 1-2 var egentlig piece of cake. Ingen nevneverdig forskjell, synes jeg.
Å gå fra 2-3 har også gått greit, selv om hun som da var bare 4, hadde litt behov for mamma i blant; og man i blant må bedrive fredsmegling fra sofaen. Men nr3 er verdens mest klengete unge (og en skikkelig rotekopp, kan ikke huske det var så ille med de andre to), så jeg er mer spent på hvordan det blir med baby + ei på nesten to...
Også tror jeg kanskje vi må prioritere litt annerledes med fritidsaktivitetene til høsten
Også er det jo veldig forskjell på væremåte på ungene også. Det også har nok en liten ting å si...!
Her går det veldig greit med lille når de to eldste ikke er hjemme her, i alle fall. Men det er tydelig at hun savner dem; for hun blir så ekstremt glad når søstrene endelig kommer hjem igjen.

Godt poeng det med alder! Her er det 6 år mellom første og andre og det blir 4 år mellom andre og tredje. Alltid kun et bleiebarn i slengen her og det letter kanskje litt på det værste trykket.
veldig spent på minstemor på 4 som er veldig mammadalt… Håper hun skal være litt som broren var med henne. Han syns det var helt i orden så lenge han fikk hjelpe til![]()
Synes det er veldig hektisk allerede nå, så spent på hvordan det blir med tre små fra 0-5 årI starten etter vi fikk nr. 2 var det omtrent ikke noe forskjell. Yngste var bare med og hengte seg på alt, men etter et halvt år kom verste trassen på eldste og siden det har det ballet på seg med det ene og det andre.Jeg har hørt at en er som en og to er som ti (går fra en til to her) og har vært ganske nervøs.. Hvordan syns du overgangen fra en til to var?![]()
Nå er det 1-åringen som krever mest, 4-åringen har begynt å bli såpass selvstendig, så de har skiftet litt rolle. Får bare øve og øve med 1-åringen på å kle på klær og gjøre litt tilpassede arbeidsoppgaver så tenker jeg det å gå fra 2 til 3 går veldig fint. 1 klovn til i sirkuset blir bare mer latter, glede (og sikkert tårer).