Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, hun nevnte at den kunne flytte seg synes bare hun virket så hysterisk måten hun beskrev alt på å mengde blod man kan miste. Gikk liksom ikke ut derfra å følte meg veldig trygg. I tillegg nevnte jeg at jeg den siste uken har hatt en tyngdefølelse nede til hele tiden nesten som ikke forsvinner. Gjør altså ikke vondt men utrolig ubehagelig. Å fikk liksom ikke noe spesielt svar på dette..![]()
Forliggende morkake - NHI.no
Forliggende morkake har vanligvis ingen symptomer annet enn plutselige blødninger fra skjeden, uten smerter. Risikoen for forliggende morkake er litt økt hvis man tidligere har hatt keisersnitt, hos eldre mødre, hos kvinner som røyker og etter kunstig befruktning.nhi.no
Her står litt om det, men mye er jo "hvis atte om atte". Du er ikke halvveis engang, morkaken kan godt flytte seg mye oppover før tredje trimester. Det er som regel under tredje trimester man evt vil få blødning, fordi morkaken ligger over en åpning som da begynner å forbereder modning og diverse (men hvis du får blødninger før, så ville jeg hatt i bakhodet at det kan være av morkaken. Men er nok lurt å kontakte lege/jm uansett om du begynner blø).. Du skal få ny ultralyd for å se om morkaken har flyttet på seg senere. Hvis den gjør det, så forløper resten seg som et normalt svangerskap, og du vil mye sannsynlig ikke oppleve særlig blødninger. Hvis den ikke gjør det, må du på enda en ultralyd; det vil også foretas en vurdering om det er mulig å føde vaginalt eller ikke.
Du vil nok uansett få mer informasjon videre, og ikke nøl med å spørre din egen jordmor under timer der![]()
OkeiJeg fikk også beskjed om morkaken min ligger liiitt for lavt på ultralyd nå, men jordmoren min virket ikke særlig bekymret, og var rimelig sikker på at den vil flytte seg oppover etterhvert. Men jeg fikk satt opp en ekstra ultralyd i uke 32 for å sjekke hvordan ståa er dajeg har tro på at det skal gå helt fint
![]()
Ja, hun nevnte at den kunne flytte seg synes bare hun virket så hysterisk måten hun beskrev alt på å mengde blod man kan miste. Gikk liksom ikke ut derfra å følte meg veldig trygg. I tillegg nevnte jeg at jeg den siste uken har hatt en tyngdefølelse nede til hele tiden nesten som ikke forsvinner. Gjør altså ikke vondt men utrolig ubehagelig. Å fikk liksom ikke noe spesielt svar på dette..
Okeija vi får bare krysse fingrene
har du kjent noe på nedpress/ tyngdefølelse? Nedentil.. jeg spurte om det men fikk liksom ikke noe svar.