Cyste på eggstokk

Attpåklatt?

Blir kjent med forumet
Er det andre som har vært borti dette? Hvordan utfolder det seg gjennom graviditeten? Kan det gjøre vondt på den siden cysten er?

På tidlig ultralyd ble det oppdaget en cyste på ene eggstokken. Jordmoren som så den sa det stort sett ikke var noe problem og at de sjelden vokste i svangerskapet.

Skal spørre legen mer om det på kontroll neste uke da, men greit å høre andres erfaringer .

Er det andre som har vært borti dette? Hvordan utfolder det seg gjennom graviditeten? Kan det gjøre vondt på den siden cysten er?

På tidlig ultralyd ble det oppdaget en cyste på ene eggstokken. Jordmoren som så den sa det stort sett ikke var noe problem og at de sjelden vokste i svangerskapet.

Skal spørre legen mer om det på kontroll neste uke da, men greit å høre andres erfaringer .
Jeg hadde en cyste på eggstokken før jeg ble gravid, men den kjenner jeg ikke lengre. Er nå 9+4. Før graviditeten plaget den meg veldig og gjorde vondt. Jeg har lest at cyster kan vokse litt i graviditeten på grunn av hormonene, men tror de forsvinner etterhvert?

Jeg har hatt cyste to ganger men aldri som gravid. Første gangen ble det oppdaget tilfeldig ved bytte av spiral. Den sprakk en liten uke etterpå og gjorde da vondt i noen dager. Veldig stikkende smerte på den siden den var. Var forkjølet og var som å få en kniv inn hver gang jeg hostet.
Oppdaget cyste etter SA sammen med rester. Ingen plager fra denne og den var borte noen Iker etterpå.

Back
Topp