Ekstremt oppblåst.. føler hele tiden et enormt press opp mot brystene siden magen presser helt opp med en gang jeg spiser noe eller drikker noe..

Carol_90

Andre møte med forumet
Våkner og føler meg frisk og rask, men så fort jeg spiser noe (samme hva) og mengde eser det ut med en gang, før og etter toalettbesøk..
er 19+2 nå.. føler ikke jeg har mye luft sånn egentlig kjenner bare noe voldsomt på det presset. Noen som har det samme?

Våkner og føler meg frisk og rask, men så fort jeg spiser noe (samme hva) og mengde eser det ut med en gang, før og etter toalettbesøk..
er 19+2 nå.. føler ikke jeg har mye luft sånn egentlig kjenner bare noe voldsomt på det presset. Noen som har det samme?
Våkner ikke alltid så pigg… men høres kjent ut, blir fort uvel av å spise spesielt middag. Føles ubehagelig stappa lissom. Føler noe av det samme bare ved å bøye meg og ved litt stramme klær. Får helt hetta til tider.

Våkner ikke alltid så pigg… men høres kjent ut, blir fort uvel av å spise spesielt middag. Føles ubehagelig stappa lissom. Føler noe av det samme bare ved å bøye meg og ved litt stramme klær. Får helt hetta til tider.
Huff, ja det er ganske så irriterende. Jeg har ikke så stor mage ennå heller, men ser ut som tvillinger etter et måltid.

Har akkurat fått det likt! Øvre del av magen buler ut etter første måltid. Tenker det er luft, men føles egentlig ikke sånn heller. Første graviditet, så alt er jo spennende!

Har akkurat fått det likt! Øvre del av magen buler ut etter første måltid. Tenker det er luft, men føles egentlig ikke sånn heller. Første graviditet, så alt er jo spennende!
Huff, men godt å høre det er fler som kjenner seg igjen nei man vet ikke helt hva man forventer, føler ikke det er luft jeg heller føles mer ut som maten bare blir helt stuck der.

19+1 her. Etter middag og utover kvelden føler jeg meg alltid konstant stappa, tung og oppblåst. Ved leggetid ser jeg høygravid ut. Ganske ubehagelig, og jeg er bare halvveis

Sniker fra juni

Jeg også sliter sinnsykt med dette! Går litt bedre denne uka, men de siste 3 ukene har jeg blitt helt stappet av så og si ingen mat. Frokost går greit, lunsj er litt opp og ned, mens middag er helt krise. Middag er gjerne en banan- ikke plass til mer..
Gikk ned over 2kilo på no-time. Jordmor er litt bekymret, så satt opp til ultralyd for vekstkontroll i både uke 28 og uke 32.

Sniker fra juni

Jeg også sliter sinnsykt med dette! Går litt bedre denne uka, men de siste 3 ukene har jeg blitt helt stappet av så og si ingen mat. Frokost går greit, lunsj er litt opp og ned, mens middag er helt krise. Middag er gjerne en banan- ikke plass til mer..
Gikk ned over 2kilo på no-time. Jordmor er litt bekymret, så satt opp til ultralyd for vekstkontroll i både uke 28 og uke 32.
Jeg gikk ned 10 kilo, hvis ikke mer, de første to månedene pga kvalme og har nå gått opp igjen kanskje to kilo (19+1 uker i dag). Jordmora har ikke vært bekymret for meg, da det visst ikke er så uvanlig. I min familie er det helt vanlig, så jeg er ikke bekymret

Jeg gikk ned 10 kilo, hvis ikke mer, de første to månedene pga kvalme og har nå gått opp igjen kanskje to kilo (19+1 uker i dag). Jordmora har ikke vært bekymret for meg, da det visst ikke er så uvanlig. I min familie er det helt vanlig, så jeg er ikke bekymret
Ikke farlig å gå ned i begynnelsen, det er helt normalt. Men å plutselig gå ned 2kg i uke 22 fordi det ikke er plass til mat i magen er ikke normalt..

Sniker fra juni

Oi, det hørtes kjipt ut! Hvor langt er du på vei nå? Er 19+4 og merker jeg blir veldig fort mett nå. I begynnelsen spiste jeg mye pga det hjalp mot kvalme, og jeg kastet ikke opp. La på meg 3 kg, men når kvalmen la seg har jeg bare lagt på meg 1kg på 5 uker. Blir så fort stappet i deigen..

Sniker fra juni

Huff da:( jeg får i meg mat og sliter ikke med det er bar følelsen at man blir så oppblåst jeg irriterer meg over, i tillegg sliter jeg veldig mye med en tyngdefølelse nedentil.

Jeg sliter med det samme! Måltidene mine har halvert seg for føler ikke at det er plass til mer. Det gjør vondt øverst i magen ut over dagen å jeg er skikkelig oppblåst!

Back
Topp