JuliLykke12
Andre møte med forumet
Har noen tips til bilstol?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Kanskje jeg må sy setetrekk......Jeg har cybex etter første, som vi blir å bruke nå når nr 2 kommer!
Det kan legges ned når det tas ut av bilen og snus når man setter barnet inn
Jeg er nok veldig rar men etter anbefaling av brannvesen så har jeg valgt et KNÆSJ farget sete for da skiller sete seg ut i bilen ved en evt ulykke!
Så sant, barn griser mye!Kanskje jeg må sy setetrekk......
(Hadde ikke vært dumt å selge uansett, for hjelp så grisete barn kan være)

Den gick vi också för ! Syns den var väldigt fin med att du kunde snu basen och lägga ner sätet !Vi er blitt veldig glad i Britax baby-safe i-sense. Setet kan justeres i flere stillinger, helt til hvilestilling. Basen har en roterende funksjon så du kan dreie setet mot bildøra pg gjør det enkelt og ta setet eller baby inn og ut av bilen. Setet har også innebygd smart lys.
Så sant, barn griser mye!
Men dagen jeg fant ut det med fargerikt barnesete og grunnen til hvorfor så har jeg snakket høyt om det hihi
Svarte seter som blir solgt mest av de går jo i ett med bilen og de små barna blir ikke "så lett lagt merke til"

Har også joie-i-spin, og digger det!! Har også cybex sirona i den andre bilen, men liker faktisk joie sitt bedre har cybex i cloud babystol, og det fungerte også fint synes jeg. Helt gull å kunne snu setet 360 grader!Har en joie i-spin nå, godkjent fra fødsel til 4 år. Kan endre stillingen på setet til å passe bilen og ungen, og kan rotere den rundt for å sette inn ungen. Digger den.
Men en enkel nyfødtstol (med base!! Det er så befriende og enkelt å sette inn setet når man har med base) er også helt greit i starten (veldig greit å kunne ta med stolen inn for noen). Har selv hatt både axkid og cybex nyfødtseter. Men synes ikke det er så innmari forskjell på nyfødtstolene egentlig...![]()
Har også joie-i-spin, og digger det!! Har også cybex sirona i den andre bilen, men liker faktisk joie sitt bedre har cybex i cloud babystol, og det fungerte også fint synes jeg. Helt gull å kunne snu setet 360 grader!
veldig praktisk når man skal få ungen i bilen. Jeg har ikke hatt like stort behov for å ta selve bilstolen inn og ut av bilen, når det er så lett å få babyen ut og inn av stolen, heller. Men har nyfødtsete også (det bare er på utlån frem til sommeren; brodern fikk baby i desember, og bilstolen de har mangler nyfødtinnlegg
Så da får de låne litt i mens.)Vogna vi kjøpte hadde med adaptere til bilstol, og har tenkt at dette er helt genialt! Men hvordan funker det egentlig? Må stolene ha egen mulighet til å festes i adapterne, eller er det noe alle stoler kan?Veldig fornøyd slik vi gjorde det sist.
Nyfødt: Babysete m/base (vi hadde Stokke iZi Go Modular X1 fra Besafe) og mulighet for å sette den rett på understellet til vognen (blir fort tung å drasse på, og veldig greit når man bare skal innom en butikk eller lignende).
Når baby er vokst ut, eller behovet for drasse med seg babysetet ikke er der lengre: Twist-sete (vi hadde besafe). Veldig greit at man ser rett på barnet, og slipper å lene seg over hele setet for å feste seler. Sparte nok rygg og diverse der! Og små barn (og sikkert større) kan være veldig "makkete" når man skal ha de inn i bilen.
Fra ca. 3 år: Besafe stretch. 15 års varighet på stol, skal vare opp til ca. 7 år (det kommer nok veldig an på ungen og bilen, men muligheten er der).
Ser dette ble rene Besafe-reklamen, men vi er veldig fornøyd med de. Anbefaler mesh-stoff, da det er mer pustende. De har gode løsninger, er trygge bilseter, og har god komfort. Fikk låne et Axkid-sete som vi vurderte i den ene bilen i stedet for stretch, men det ble ganske raskt avskrevet av 3-åringen. Hun var IKKE fornøyd med det![]()
Isåfall må jeg huske å se etter dette når vi kjøper bilstol også.. kjenner at dette er et helt nytt område for meg
Bilstolen vi har passer rett på understellet uten adapter, så satt meg aldri særlig inn i "adapter-verden"Vogna vi kjøpte hadde med adaptere til bilstol, og har tenkt at dette er helt genialt! Men hvordan funker det egentlig? Må stolene ha egen mulighet til å festes i adapterne, eller er det noe alle stoler kan?Isåfall må jeg huske å se etter dette når vi kjøper bilstol også.. kjenner at dette er et helt nytt område for meg
![]()
Men jeg tror at man må ha riktig adapter til riktig stol (og vogn)? Så hvis du har en type adapter, må du finne ut hvilken type bilstol som passer nedpå? Men nå er jeg på tynn is her...
Vi har visst en universal adapter, så det gjør jo det hele liiitt lettere hvertfallBilstolen vi har passer rett på understellet uten adapter, så satt meg aldri særlig inn i "adapter-verden"Men jeg tror at man må ha riktig adapter til riktig stol (og vogn)? Så hvis du har en type adapter, må du finne ut hvilken type bilstol som passer nedpå? Men nå er jeg på tynn is her...
Er uansett veldig greit når man "skal bare". Går jo aldri på tur med bilstolen, men veldig greit å kunne slippe å bære bilstolen til/fra helsestasjon, butikk, og andre ganger man må gå et lite stykke for å komme frem. Også veldig greit når bilen er kald, men setet har stått inne. Men det gjelder jo mer utover høst/vinter for oss.
jeg tenkte å forhøre meg hos en forhandler før jeg kjøper sete, for å forsikre meg om at jeg kjøper noe som passer på adapter, hvis ikke alle bilstoler gjør det da
alt man skal lære