Skravletråden

Jeg jobber som lærer på videregående og jeg er så spent på hvordan i aller dager jeg skal holde dette hemmelig for kollegaer og elever... Har god kontakt med klassene mine, så jeg er redd for at de gjennomskuer meg raskt
Spørs om jeg ikke tar en prat med tillitsvalgt fra UDF - da er det ihvertfall én på jobben som vet.
Til dere andre: hvordan er det å bære en så stor hemmelighet på jobb?
Jeg har hatt fri siden jeg fant det ut med friuke og sykemld pga influensa. Men jeg gruer meg til jobb fordi jeg må øke stillinga mi til 100%(har 80% nå) swmtidig må jeg på en måte få tilrettelagt at jeg slipper å kjøre utrykning-og kanskje få vekk nattevaktene. Hm. Må nesten pine meg igjennom noen uker før jeg sier det da.

Jeg jobber som lærer på videregående og jeg er så spent på hvordan i aller dager jeg skal holde dette hemmelig for kollegaer og elever... Har god kontakt med klassene mine, så jeg er redd for at de gjennomskuer meg raskt
Spørs om jeg ikke tar en prat med tillitsvalgt fra UDF - da er det ihvertfall én på jobben som vet.

Fikk positiv test i helgen så har foreløpig ikke vært på jobb etter at jeg fant det ut. Litt todelt for meg, kjenner at det kommer til å bli vanskelig ovenfor sjefen min. De andre går det helt fint å holde det skjult for.

Kjenner at det går greit egentlig.. Vil helst fortelle det så tidlig som mulig slik at sjefen (og kollegaene) får planlagt hvem som får mine oppgaver når jeg er borte.. Dette også i tilfelle jeg får like vondt i bekkenet som sist. Men jeg velger uansett å vente til mellom uke 8 og 12 så fremst ikke symptomene tvinger meg å si det tidligere:bag:

Jeg har hatt fri siden jeg fant det ut med friuke og sykemld pga influensa. Men jeg gruer meg til jobb fordi jeg må øke stillinga mi til 100%(har 80% nå) swmtidig må jeg på en måte få tilrettelagt at jeg slipper å kjøre utrykning-og kanskje få vekk nattevaktene. Hm. Må nesten pine meg igjennom noen uker før jeg sier det da.
Off, det er ikke enkelt! Har du noen gode kollegaer som du kan får litt støtte hos fram til du forteller det til sjef?
Jeg må prøve å holde maska i 8 uker selv, og det blir spennende å se... Vi får utveksle morsomme erfaringer her i forumet da :smiley-angelic002

Kjenner at det går greit egentlig.. Vil helst fortelle det så tidlig som mulig slik at sjefen (og kollegaene) får planlagt hvem som får mine oppgaver når jeg er borte.. Dette også i tilfelle jeg får like vondt i bekkenet som sist. Men jeg velger uansett å vente til mellom uke 8 og 12 så fremst ikke symptomene tvinger meg å si det tidligere:bag:
Jeg tenker det samme! Dette er første svangerskap, så jeg har ikke noe peiling på hvordan kroppen vil reagere. Samtidig kan jo alle svangerskap være forskjellige...
Har du en god kollega å støtte deg på fram til uke 8/12? :happy:

Fikk positiv test i helgen så har foreløpig ikke vært på jobb etter at jeg fant det ut. Litt todelt for meg, kjenner at det kommer til å bli vanskelig ovenfor sjefen min. De andre går det helt fint å holde det skjult for.
Godt å vite at vi ikke har opplysningsplikt og at arbeidsgiver ikke får lov til å spørre. Men det er allikevel vanskelig å holde det skjult :woot: Vi kan eventuelt dele noen morsomme historier her inne i forumet mens vi venter på trimester to!

Godt å vite at vi ikke har opplysningsplikt og at arbeidsgiver ikke får lov til å spørre. Men det er allikevel vanskelig å holde det skjult :woot: Vi kan eventuelt dele noen morsomme historier her inne i forumet mens vi venter på trimester to!

Janei, vi har jo ikke det :) Bare varsle 3 mnd før permisjon :playful: Jeg kommer nok til å si det tidlig til sjefen, og hun kommer antagelig ikke til å bli veldig overrasket :p Også venter jeg til etter uke 12 med å fortelle øvrig kollegaer.

Jeg er også lærer på vgs :) Da jeg var gravid med 19-barnet, fortalte jeg det til to nære kollegaer tidlig, rektor og resten rundt uke 12. Elevene fikk vite det etter OUL, rundt uke 20:laughing002

Denne gangen har jeg foreløpig fortalt det til de to kollegaene, så får resten vente til rundt uke 12. Elevene får nok vite det litt før denne gangen, tror jeg sier det etter tul og nipt-test.

Jeg har heldigvis ikke slitt med kvalme verken nå eller i tidligere svangerskap, så derfor har det ikke vært så utfordrende. Men er mye trøtt da, og prøver å sitte mer i løpet av en undervisningsøkt :)

Sniker fra September. Er 10+3 nå og jeg har STORE problemer med å kle meg slik at magen ikke vises. :hilarious: Den ble svær fort denne gangen. Er min tredje da, men sleit i uke 10 med nr 1 også, selv om det ikke var like "ille" som nå. Har veldig lyst til å vente til etter fosterdiagnostikk i uke 13+0 med å fortelle, men det kan holde hardt :wacky:

Jeg tenker det samme! Dette er første svangerskap, så jeg har ikke noe peiling på hvordan kroppen vil reagere. Samtidig kan jo alle svangerskap være forskjellige...
Har du en god kollega å støtte deg på fram til uke 8/12? :happy:
Ja, jeg håper det blir litt annerledes enn forrige gang..hadde egentlig en veldig fin graviditet, til tross for bekkenløsning fra uke 8. Det håper jeg endrer seg denne gangen :bag:

Jeg har kun to kollegaer på min arbeidsplass(det er flere, men vi har ikke samme arbeidsområde) , resten jobber i ulike deler av fylket. Har ikke fortalt det til disse to, men jeg vet at de vil være veldig støttende når jeg forteller det til de:)

Off, det er ikke enkelt! Har du noen gode kollegaer som du kan får litt støtte hos fram til du forteller det til sjef?
Jeg må prøve å holde maska i 8 uker selv, og det blir spennende å se... Vi får utveksle morsomme erfaringer her i forumet da :smiley-angelic002
Ja, det skal nok gå bra . ❤. Det er ikke så lett å gå rundt med pokerfjes altså

Heldig med den. Jeg ville egentlig ha vår- eller sommerbarn for å få den selv, men sånn ble det ikke denne gangen:hilarious:

Ja, sist hadde han permisjon fra april. Syns sommer sist var litt slitsomt. Var så varmt og mini var så liten så satt stort sett inne med AC :hilarious:

Ja, sist hadde han permisjon fra april. Syns sommer sist var litt slitsomt. Var så varmt og mini var så liten så satt stort sett inne med AC :hilarious:
Ja, det kan også være slitsomt hvis det er en varm sommer. Sommeren med min første var også ganske varm, så ble tilbrakt mye tid inne på kjøpesenter hvor det var AC :hilarious:

Ja, det kan også være slitsomt hvis det er en varm sommer. Sommeren med min første var også ganske varm, så ble tilbrakt mye tid inne på kjøpesenter hvor det var AC :hilarious:

Ser på der som en fordel nå, at babyen er større sin første sommer. Litt mer stas med stranda og sånn :happy:

Fødte i sin tid også på sommeren i glovarmen, hentesettet ble ikke brukt :p

Jeg gikk høygravid om sommeren sist, det var ikke så kult. Så blir veldig greit å ha sommer som bare «litt» gravid. I tillegg til sommer på føden med mange fødende mange vikarer osv.

Jeg synest det er bedre å ha babyen på innsiden enn utsiden når det er så varm. Var høygravid under hetebølge sommeren 19, og det gikk veldig bra :)

Back
Topp