Jeg hadde hyperemesis forrige svangerskap og absolutt ingenting hjalp for meg. Hadde prøvd alt jeg fikk tilbudt. Brakk meg og/eller kastet opp omtrent 40 ganger om dagen i snitt. Dette varte helt fram til uken før fødsel. Var helt forferdelig. Jeg var utmagret, utslitt, ble deprimert og hadde null energi. Det som sugde skikkelig var at jeg hele tiden ventet på å bli bedre da legen og de på sykehuset sa at det hår over i uke 12, og da det ikke gjorde det sa de uke 14 og så 16 og så 20 osv. I uke 32 sa de at det antageligvis ville vare fram til fødsel…. Så den forventningen om at det ville bli bedre gjorde hele svangerskapet så mye verre.
Så mitt råd (dersom du har prøvd ut alle andre medikamenter) er at du slutter å forvente at det skal bli bedre og heller tenker at det skal være sånn her resten av svangerskapet slik at du slipper å bli skuffet hele tiden og ikke finner noe særlig glede av å være gravid.
Og så bør du antageligvis sykemelde deg delvis eller helt for å ikke bli totalt utslitt. Selv var jeg 100% sykemeldt fra uke 8-9-10 og ut svangerskapet. Kvalmen gjorde meg ensom og usosial da jeg hele tiden var hadde ubehag og var redd for å brekke meg/spy foran folk, så det å være sykemeldt var ikke noe godt for psyken, men for fysiske meg var det helt optimalt.
Ønsker deg god bedring og lykke til !