Råd mot kvalme

Babysyk

Flørter med forumet
Da har kvalmen kicket inn for fult her, er 5+0 i dag.
Jobber 100% i en jobb der jeg kun sitter i pausen og når jeg er på do! Har også en aktiv 3 åring så hvile er ikke så lett:dead:

Vil du dele dine beste tips mot kvalme?

Da har kvalmen kicket inn for fult her, er 5+0 i dag.
Jobber 100% i en jobb der jeg kun sitter i pausen og når jeg er på do! Har også en aktiv 3 åring så hvile er ikke så lett:dead:

Vil du dele dine beste tips mot kvalme?
Sniker fra vi prøver og håper å komme inn her til helgen :Heartred

Ved forrige graviditet begynte kvalmen tidlig, det som funker var å spise regelmessig og kvalmestillende. Fikk postafen på resept.
Hadde også kjeks på nattbordet sånn at jeg spise et par før jeg sto opp.

Sniker fra vi prøver og håper å komme inn her til helgen :Heartred

Ved forrige graviditet begynte kvalmen tidlig, det som funker var å spise regelmessig og kvalmestillende. Fikk postafen på resept.
Hadde også kjeks på nattbordet sånn at jeg spise et par før jeg sto opp.
Åå har aldri tenkt på å ta noe imot det, var du kvalm lenge? Er legene streng på å skrive ut resept på dette? Krysser fingrene for deg:Heartred

Kjøp sea bands på apoteket, og spis mat før du står opp og bruker energi ❤ Funka på meg, men er førstegangsgravid så har ikke noe å sammenligne med da :) ellers spiste jeg lime, grapefruit og drakk farris en del. God bedring!

Åå har aldri tenkt på å ta noe imot det, var du kvalm lenge? Er legene streng på å skrive ut resept på dette? Krysser fingrene for deg:Heartred
Ja, eller en god stund. Var konstant kvalm til uke 14 også innimellom bare til uke 24-25. Nei, postafen er det første dem anbefaler, var hvertfall det i 2020. Du kan også kjøpe 10pk på apoteket, men billigere og større pakker å få på resept. :)
Håper du blir kvitt kvalmen fort :Heartred er grusomt mens det står på :arghh:

Sniker fra juni her. Slet mye med kvalme uke 5-12 sist svangerskap.
For meg hjalp:
-spise en kavring eller kjeks før jeg stod opp (hadde i nattbordet ja:hilarious:)
- Eplejus blandet med vann/farris 50/50
- Ritz kjeks
- Saltstenger
-Skive/gjerne bagett, med smør og litt salt

Og,spis før du blir sulten! Og ikke spis for mye. Litt og ofte funket her. Lykke til!

Har fått Afipran på resept av legen. Det tar toppen av kvalmen i hvert fall.

Back
Topp