Negativ test, men fortsatt gravid?

N

Nysgjerrig1239965

Guest
Hei. Lurer på hvor mange som har testet negativt, men fortsatt har følt på at du er gravid og da fått bekreftet graviditet senere?

Føler meg selv gravid da jeg har vært kvalm (for rundt 2 uker siden), hatt mye hodepine og vært veldig trøtt/sliten. Brystene har også vokst 1/2 til 1 størrelse (jeg har alltid hatt mindre bryst på høyre side, men den er nå lik strl som den andre), og jeg har også vært veldig oppblåst den siste uken. Hadde mensen for ca 2 uker siden, men varte bare i 3-4 dager, den varer vanligvis i 7-8 dager og har kraftige blødninger, denne gangen var den desidert mye mindre og lysere blod.
Har tatt flere tester, men alle er negative.
Var hos legen igår og måtte tvinge legen til å ta blodprøve, da hun mente at det ikke gikk an å ha blødning/falsk mensen når man var gravid...
Dette med sen hcg og at ikke alle skilte det ut i urinen mente hun også bare var tull....

Vet at både min mor og søster fant først ut i uke 8-12 at de var gravide.
Hva tenker dere? Burde jeg stole på magefølelsen? Isåfall burde jeg være en plass mellom 6 og 10 uker på vei.
Venter spent på svar fra legen...

Har også forresten hatt masse stikninger nede I magen helt siden jeg hadde eggløsning rundt 19 desember, noe jeg bare vanligvis har hatt de få dagene

Jeg vil ikke tro at det går an med dagens g.tester at de ikke slår ut om du er så mye som 6-10 uker på vei. De fleste tester nå til dags slår ut ved ihvertfall ved en eller to dager etter forventet mens.

Men det kan jo hende du har hatt en senere eggløsning enn forventet etterfulgt av en kort mensen og så blitt gravid på neste EL, og dermed er mye kortere på vei?

Forresten merkelig at en lege mener det ikke går an med blødning i svangerskap, det er det mange som opplever tidlig i forløpet. En blødning behøver ikke bety mensen liksom.

Kvalme, ømme bryster, m.m. kan være symptomer på eggløsning. Det er sant at testene kan slå ut sent, men hvis det er 2 uker siden IKM, med eller uten blødninger, ville jeg tenke du ikke er gravid. :/

Takk for svar alle.

Jeg har alltid hatt mensen og eggløsning ganske likt siden jeg sluttet på ppiller for noen år siden, men vet at den kan flytte på seg så det er jo godt mulig at den var litt senere..
Prøvde selv å si til legen at blødninger er normalt, men hun ville ikke høre..

Men varer ikke kvalmen og ømme bryster bare den ene uken når man venter eggløsning? Er det ikke slik at man får slimet så kommer eggløsningen og så nytt slim?
Har hatt kvalme og ømme bryster I noen uker....

Jeg vil jo selvfølgelig ikke håpe for mye her, redd for å bli skuffet, men syntes helt oppriktig at kroppen oppfører seg så rart nå..

Og noen som vet årsak til større bryster? Har hatt samme strl i 5 år nå uten noe forskjell, men nå den siste måneden er de plutselig blitt større med helt nye strekkmerker :bookworm: vekten er også stabil så jeg har ikke gått opp i vekt

Ja! Har jo selvfølgelig veldig lyst at den skal si noen tall, bare for å vise henne at jeg var det, kanskje hun kan lære noe nytt. Men er forberedt på at den kan være negativ også!

Man hører jo om de som ikke tester før sent i urin; men det er ytterst sjeldent.

Forøvrig.. "alt for lett mens" og "mye rare symptomer etter mens" kan også faktisk bare være at du hadde en syklus uten eggløsning sist, fikk en mens-lignende blødning, og nå jobber hormonene på spreng for å lage eggløsning. Har opplevd sånn selv (fikk bekreftet ingen EL av gyn.). Fikk eggløsning litt tidligere syklusen etter, og litt rare hormoner her og der.

Men du får vel endelig svar når prøven kommer. :) om legesenteret bruker fürst til analyse, så kan det hende resultatet allerede ligger klart på fürst pasient nettsider.

Ååå takk for svar! Visste ikke at kroppen fungerte slik, fascinerende greier det der!
Jeg skal sjekke ut om legesenteret bruker det, hvis ikke regner jeg med jeg får svar innen helgen.. kan vell ikke ta alt for mange dagene før man får svar? Tok prøvene igår

Så spennende da! Oppdater oss når du får svar, hvis du husker det :)

Hvilke typer graviditetstester er det du har brukte?

Hei. Lurer på hvor mange som har testet negativt, men fortsatt har følt på at du er gravid og da fått bekreftet graviditet senere?

Føler meg selv gravid da jeg har vært kvalm (for rundt 2 uker siden), hatt mye hodepine og vært veldig trøtt/sliten. Brystene har også vokst 1/2 til 1 størrelse (jeg har alltid hatt mindre bryst på høyre side, men den er nå lik strl som den andre), og jeg har også vært veldig oppblåst den siste uken. Hadde mensen for ca 2 uker siden, men varte bare i 3-4 dager, den varer vanligvis i 7-8 dager og har kraftige blødninger, denne gangen var den desidert mye mindre og lysere blod.
Har tatt flere tester, men alle er negative.
Var hos legen igår og måtte tvinge legen til å ta blodprøve, da hun mente at det ikke gikk an å ha blødning/falsk mensen når man var gravid...
Dette med sen hcg og at ikke alle skilte det ut i urinen mente hun også bare var tull....

Vet at både min mor og søster fant først ut i uke 8-12 at de var gravide.
Hva tenker dere? Burde jeg stole på magefølelsen? Isåfall burde jeg være en plass mellom 6 og 10 uker på vei.
Venter spent på svar fra legen...

Hvordan gikk dette her?? Fått svar fra legen nå eller?

Jeg vil ikke tro at det går an med dagens g.tester at de ikke slår ut om du er så mye som 6-10 uker på vei. De fleste tester nå til dags slår ut ved ihvertfall ved en eller to dager etter forventet mens.

Men det kan jo hende du har hatt en senere eggløsning enn forventet etterfulgt av en kort mensen og så blitt gravid på neste EL, og dermed er mye kortere på vei?
Dette er faktisk fult mulig, men sjeldent! Kjenner flere som ikke har fått positiv test og som har hatt for lave verdier med hcg til at lege har tenkt det kan bli baby ut av det, men hvor det likevel har blitt baby ut av det.

Siste eksempel er dama til broren min. Hun hadde følt seg gravid i flere uker, men med bare negative tester fra 9dpo og fram til en ny «mensenblødning» som kom i tide så avskrev hun at det ble noe baby den runden. Syklusen med «mensenblødningen» følte hun seg fremdeles gravid og tok hcg tester ca annen hver dag i 2 uker til. Negative tester. Så kjente hun no stikk og diverse og tenkte hun hadde eggløsning så de la inn aksjer og da hun på ny testet 9 dpo fikk hun positiv test.

De dro på første ultralyd i går da de trodde hun var 13+3, men så viste det seg at hun var 17+0, altså fire uker lenger på vei. Så da hadde hun altså blitt gravid syklusen før og gått flere uker gravid uten å få en eneste positiv hcg test. De ble mildt sagt sjokkerte. Og den «mensenblødningen» hun hadde de 5 dagene kalte gynekologen for en hormonblødning som visst nok en del damer får på første forventede syklus etter befruktning, og den kan visst nok forstyrre hormonene som kan gi falske negative tester.

Hei igjen, fikk svar igår på prøvene og den viste negativ... 3 i hcg:confused:

Jeg prøvde cb for rundt 2 uker siden, både digital og den vanlige (negativ), prøvd rfsu sin tidlig test (negativ) og stripsene fra normal (negativ).

Oi! Så fascinerende! Med hcg tester, mener du hos legen da med blodprøver?
Vet du om hun hadde noen symptomer og isåfall hva?
Syntes det er så rart hvordan enkelte kan gå så lenge uten å få noen positive tester og likevell føle seg så gravid :pompus::bookworm:
Jeg selv føler jo meg gravid, men har avslått det litt til tross for at jeg har fått større bryster og brystvorter! Håper det klaffet denne pp :nailbiting:

Hei igjen, fikk svar igår på prøvene og den viste negativ... 3 i hcg:confused:

Jeg prøvde cb for rundt 2 uker siden, både digital og den vanlige (negativ), prøvd rfsu sin tidlig test (negativ) og stripsene fra normal (negativ).

Oi! Så fascinerende! Med hcg tester, mener du hos legen da med blodprøver?
Vet du om hun hadde noen symptomer og isåfall hva?
Syntes det er så rart hvordan enkelte kan gå så lenge uten å få noen positive tester og likevell føle seg så gravid :pompus::bookworm:
Jeg selv føler jo meg gravid, men har avslått det litt til tross for at jeg har fått større bryster og brystvorter! Håper det klaffet denne pp :nailbiting:
Hun mener nok vanlige graviditetstester :) leit du ikke var gravid, virker som hormonene dine ikke er helt i balanse. Helt normalt, har selv alltid hatt uregelmessige sykluser. Håper du snart får mens og ny pp :)

Back
Topp