Søvntips

BabyVinger

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Noen som har gode tips når søvnen uteblir?
Urte-te eller noe slikt?

Har forsøkt å snakke med legen, hun hadde ikke noe råd. Ba henne undersøke om melatonin var trygt å bruke, kom frem til et tvetydig svar der. Så har ikke så lyst til å bruke det heller.

Sparer gjerne omega-3 eller tran til rett før leggetid, da blir jeg lettere trøtt og sovner lett. Hjelper også med en stor laksemiddag (hørt fra legen at det inneholder naturlig melatonin, og det er hvertfall trygt når det kommer fra mat). Så har det virkelig hjulpet å sovne til regnlyder og bbhugme mellom beina (den lange).:sleep002

Prøve å ikke stresse med det, bare ligg våken og slapp av i hvert fall. Bedre å slappe av våken enn å stresse med å ikke sove våken :bag: ikke sove på dagen, ut i frisk luft på ettermiddagen, spise deg mett hvis du klarer på ettermiddag/kveld, dusje morgen i stedet for kveld (føler meg alltid mye mer fresh og våken etter dusj).

Noen som har gode tips når søvnen uteblir?
Urte-te eller noe slikt?

Har forsøkt å snakke med legen, hun hadde ikke noe råd. Ba henne undersøke om melatonin var trygt å bruke, kom frem til et tvetydig svar der. Så har ikke så lyst til å bruke det heller.
Jeg har lest at man ikke anbefaler bruk av meletonin når man er gravid, da det finnes lite forskning på det. Undersøkte det litt selv, da jeg også sliter med å sove.

Back
Topp