S-HBG

Filippa93

Flørter med forumet
Hei dere!
Jeg har tatt noen blodprøver og alt så bra ut førutom at jeg hadde på S-SHBG på 135* hvor referansen var 23-100.

Noen som vet hva det kan være årsak til?

Hei dere!
Jeg har tatt noen blodprøver og alt så bra ut førutom at jeg hadde på S-SHBG på 135* hvor referansen var 23-100.

Noen som vet hva det kan være årsak til?
Hvor langt er du på vei? Forhøyet S-SHBG er f.eks normalt hos gravide kvinner i 3. Trimester.

Jeg er ikke gravid. Prøver å bli. Fikk faktisk akkurat svar av legen på dette at de var fine og kan være et resultat av en eventuell kjemisk.

Prøvde Google og forstod det slik at det kunne bety litt høye østrogen verdier? Er jo mange prøvere med litt varierende sykluser som har det. Feks er det ikke lenge siden pilleslutt kanskje ?

Prøvde Google og forstod det slik at det kunne bety litt høye østrogen verdier? Er jo mange prøvere med litt varierende sykluser som har det. Feks er det ikke lenge siden pilleslutt kanskje ?
Nei sluttet med piller i 2019 og la inn spiral da. Tok ut spiral i august 2022. Jeg hadde tolket svaret litt feil. Men som fastlegen skrev til meg så kan det godt være litt forhøyet grunnet kjemisk i november. Hun sa også at furst har strengere referenser verden så var ikke så høyt egentlig. Bare betryggende at alt annet så fint ut :)

Back
Topp