Skravletråd

Finnes det noe jordmor i nærheten som kan ta seg av hjemmefødsel f.eks..? Da har du jo evt helsepersonell der, som ser fort om noe skjer som virker unormalt.
Det vet jeg ikke. Men tør ikke uansett da nærmeste sykehus er 40 min unna på en god sommerdag uten traktorer og andre trege kjøretøy på veiene.

Hjemmefødsel høres veldig koselig ut :) men som du sier jeg tør rett og slett ikke.. å veldig glad jeg ikke gjorde det med 2 åringen her. Da hadde vi kanskje sittet uten da fødselen endte i haste KS… men finnes det kriterier for hjemmefødsel?
Ser den as !

Finnes masse kriterier for hjemmefødsel ja, så det er ikke hvem som helst som får ha det.

Det vet jeg ikke. Men tør ikke uansett da nærmeste sykehus er 40 min unna på en god sommerdag uten traktorer og andre trege kjøretøy på veiene.

Ser den as !

Finnes masse kriterier for hjemmefødsel ja, så det er ikke hvem som helst som får ha det.

Jeg ser den altså. Bor selv langt unna sykehus, men for meg så går fødsel ganske kjapt og enkelt, så jeg må bare kjøre med en gang. Altså.. tar 'bare' 50 min // 1t15 min alt etter hvilket sykehus som har stengt, og fødsel nr 2&3 har vart om lag 5 timer; men man venter jo 1 time for å se om riene er regelmessige først, og bruker tid på kjøring osv... Og sist måtte jeg ha AB 2t før forløsning og..

Men jeg tenker at hjemmefødsel, hvis jeg måtte, sikkert hadde gått fint det også. Det bare.. er veldig fint å slippe å vaske opp og sånt........ :hilarious:

Snakket med JM på tlf idag. Og hun mener jeg er mye lengre på vei enn det jeg tror. Hva bør jeg gå etter? :happy:

Si hva du vet (mens, EL, sex), så skal jeg kime inn med hva jeg tror. :)
Siden vi ikke hadde noen planer om å bli gravide så vet jeg ikke når jeg hadde EL, men vi har jevnlig sex, mannen reiste på jobb 28.11 så det må ha vært før den tid :hilarious: siste mens starta 25.10 og jeg har hatt alt mellom 22-48 dager imellom mens. Men tror gjennomsnittet er ca 38 dager .

Jeg har gått ut ifra at jeg er 6+4 idag, m mat jordmor sa 7+6. Så hva tror du?

Siden vi ikke hadde noen planer om å bli gravide så vet jeg ikke når jeg hadde EL, men vi har jevnlig sex, mannen reiste på jobb 28.11 så det må ha vært før den tid :hilarious: siste mens starta 25.10 og jeg har hatt alt mellom 22-48 dager imellom mens. Men tror gjennomsnittet er ca 38 dager .

Jeg har gått ut ifra at jeg er 6+4 idag, m mat jordmor sa 7+6. Så hva tror du?
Tja. :joyful:

Hvis man taster inn 25/10 i Babyverdens terminkalkulator får man 7+6, så det stemmer jo med det jordmoren har sagt. Men den kalkulatoren går jo ut fra 28 dagers syklus.

Hvis man taster inn 27/11 som unnfangelse, får man 5+1.

Så det er jo et ganske stort vindu... Hvordan fant du ut at du var gravid? Har du tatt noen tester, når, og hvor svake/sterke var de?

Hvis man taster inn 25/10 i Babyverdens terminkalkulator får man 7+6, så det stemmer jo med det jordmoren har sagt. Men den kalkulatoren går jo ut fra 28 dagers syklus.

Så det er jo et ganske stort vindu... Hvordan fant du ut at du var gravid? Har du tatt noen tester, når, og hvor svake/sterke var de?
Ja, er nemlig det. Det er et veldig stort vindu. Jeg fant en sånn kalkulator der man kunne endre lengde på syklusen. Og da kom jeg frem til 6+4.

Jeg fant det ut torsdag 9.12 og fredag 10.12 så fikk jeg 2-3 på digital. Siden jeg jeg kun testa med noen billige tester jeg kjøpte på Europris. Tok denne før helga

Vedlegg

• 20221219_104513.jpg
    20221219_104513.jpg
    916,8 KB · Visninger: 8

Jeg hadde litt rosa spotting helga før mannen reiste på jobb. Så trodde egentlig det var mensen som kom da. Men det stemte ikke helt.

Ja, er nemlig det. Det er et veldig stort vindu. Jeg fant en sånn kalkulator der man kunne endre lengde på syklusen. Og da kom jeg frem til 6+4.

Jeg fant det ut torsdag 9.12 og fredag 10.12 så fikk jeg 2-3 på digital. Siden jeg jeg kun testa med noen billige tester jeg kjøpte på Europris. Tok denne før helga
Datoene stemmer ikke med dager. Torsdag 8/12 og fredag 9/12, eller fredag 9/12 og lørdag 10/12?
Hvis man antar at du er passe gjennomsnittlig, så betyr det at du var mellom 4+1 og 5+0 da du fikk 2-3.
Jordmors beregning for 9/12 var 6+3, din var 5+1. Så jeg vil si din er mest riktig av de to.

Datoene stemmer ikke med dager. Torsdag 8/12 og fredag 9/12, eller fredag 9/12 og lørdag 10/12?
Hvis man antar at du er passe gjennomsnittlig, så betyr det at du var mellom 4+1 og 5+0 da du fikk 2-3.
Jordmors beregning for 9/12 var 6+3, din var 5+1. Så jeg vil si din er mest riktig av de to.
Jeg kan tydeligvis ikke datoer. Men det er torsdag og fredag. Så jeg tror min beregning er mest riktig. Men nå har jeg alltid testet sent positivt med alle mine 3 barn. Og alltid blitt satt tilbake. Men jeg tenker jeg gjør alle beregninger ut ifra min dato frem til jeg evt har svar fra ultralyd

Skal dere si det til storfamiliene i jula? Jeg gruer meg til familieselskaper med storfamilien. Vil være 7+4 på julaften, men har ikke lyst til å fortelle det til alle dem så tidlig. Men det kommer til å være veldig åpenbart om jeg takker nei til alkohol, muggoster og må ha kjøttet gjennomstekt tips?

Skal dere si det til storfamiliene i jula? Jeg gruer meg til familieselskaper med storfamilien. Vil være 7+4 på julaften, men har ikke lyst til å fortelle det til alle dem så tidlig. Men det kommer til å være veldig åpenbart om jeg takker nei til alkohol, muggoster og må ha kjøttet gjennomstekt tips?
Jeg vil være 4+5 på julaften og vi tenker å fortelle det til samboer sin familie da, siden vi skal feire sammen med dem. Det føles litt tidlig, men med trøttheten, kvalme, at jeg fryser mye og halsbrannen vil det være vanskelig å unngå at de forstår noe er i gjære. Tenker min familie får vite det i løpet av romjulen når vi besøker de ulike. Enn så lenge blir det kun de nærmeste og ikke alt av tanter, onkler og lignende :)

Jeg vil være 4+5 på julaften og vi tenker å fortelle det til samboer sin familie da, siden vi skal feire sammen med dem. Det føles litt tidlig, men med trøttheten, kvalme, at jeg fryser mye og halsbrannen vil det være vanskelig å unngå at de forstår noe er i gjære. Tenker min familie får vite det i løpet av romjulen når vi besøker de ulike. Enn så lenge blir det kun de nærmeste og ikke alt av tanter, onkler og lignende :)
Ja det høres fornuftig ut. «Problemet» her er første juledag med alt av tanter/onkler…

Her vet det meste av nærmeste familie det allerede. Vi har aldri holdt det skjult for familien lenge.

Nei, vi blir ikke å dele så tidlig, vi spiser heldigvis ingenting jeg ikke kan spise, og har aldri hatt no alkohol innblanda i jula, så slipper greit unna sånn sett utifra hva jeg stadig leser her inne :hilarious:
Men er du sikker på at de legger merke til det? Ofte så tenker vi oss til at de legger mer merke til ting enn de faktisk gjør!

Ja det høres fornuftig ut. «Problemet» her er første juledag med alt av tanter/onkler…
Om «alle» andre vet det er det kanskje ikke nødvendig at tanter/onkler får vite noe om du ikke ønsker det. Kanskje enklere å snike seg unna å fylle glasset med alkoholfritt, velge å være sjafør om dere skal hjem osv ;)

Back
Topp