Falsk positive hurtigtester - covid-19 ?

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Min datter har vært syk i noen dager stakkars og jeg har fått irriterende tørrhoste og sår hals så jeg tok en hurtigtest hentet fra teststasjon i våres.
Den slo ut veldig svakt positivt innen 5 minutter, men ble ikke mørkere.

Fikk noen til å kjøpe siemens hurtigtester på apoteket for å kunne teste på nytt men pipetten(?) klarte ikke slippe igjennom væsken ordentlig ettersom det var endel snørr. Testene ser ikke bra/rene ut men de slo ut med strek likevel. Jeg er likevel usikker på om de kan regnes som positive eller falskt positive da selve hurtigtesten brukte lang tid på å "dra" fargestoffet over der man skal se kontroll og teststripen og tiden ble derfor noe forskjøvet....

Har fått falsk positive streker på disse testene før men da lengr etter tiden og såvidt synlig.
Noen som har fått "såpass sterke" falske positive svar? Rett og slett bare testene som er dårlige/jeg som har vært for dårlig med testingen?

Øverste i dag tidlig.
Mellomste ved middagstid.
Nederst tatt i natt.
IMG_20221217_034031_edit_456745087475096.jpg

Jeg ville ikke egentlig regnet disse som positive. Ser den svake streken på første, så det kan hende det er noe, men.. streken er jo ikke synlig for dem som ikke er erfarne strektydere :hilarious:
De to nederste tolker jeg som feil/defekt prøve. Når testene er sånn, så har jo ikke fargestoffet skylt skikkelig gjennom, og er ugyldige.

Etter min erfaring er det helt normalt at fargestoffet dras slik ved mye væske, og noen tester bare er sånn.

Positiv er positiv, som på graviditetstester. Svak, tykk, tynn, whatever. Jeg har tatt sikkert 40 hurtigtester med corona hvor 20 har hart sånn fargesmøring og de har allikevel blitt negative. Det er ikke antydning til strek da, den er blenda hvit.

Det eneste 100% sikre er å kjøpe enda flere og teste dere, men jeg tenker svaret har dere allerede for å være ærlig.

Jeg ville ikke egentlig regnet disse som positive. Ser den svake streken på første, så det kan hende det er noe, men.. streken er jo ikke synlig for dem som ikke er erfarne strektydere :hilarious:
De to nederste tolker jeg som feil/defekt prøve. Når testene er sånn, så har jo ikke fargestoffet skylt skikkelig gjennom, og er ugyldige.
Hehe, nei den første er blitt svakere ettersom dagen gikk men har man tydet streker før så ser man det såvidt:laughing002
Tenker kanskje de må være ugyldige da ja... Blenda test i dag, passet på å ikke få snørr i denne gangen sånn at væsken ble tynnere. Frustrerende da.

Last edited:
Etter min erfaring er det helt normalt at fargestoffet dras slik ved mye væske, og noen tester bare er sånn.

Positiv er positiv, som på graviditetstester. Svak, tykk, tynn, whatever. Jeg har tatt sikkert 40 hurtigtester med corona hvor 20 har hart sånn fargesmøring og de har allikevel blitt negative. Det er ikke antydning til strek da, den er blenda hvit.

Det eneste 100% sikre er å kjøpe enda flere og teste dere, men jeg tenker svaret har dere allerede for å være ærlig.
Jeg tror det må være noe galt med disse testene. Trodde ikke fargen kunne sette seg fast på testlinjen og reagere om ikke det var oppdaget virus men tok en ny test i dag. Passet på å ikke få snørr i testen og klarte da å dryppe dråpene i testen som beskrevet, helt blenda:confused005

Vet ikke om det da er fordi det ikke kom noe spesielt virus ned i testvæsken sånn at testen kan fange det opp eller om problemet var i går at det rett og slett var for tykk væske som ødela testen....

Syke med noe er vi i hvertfall og tar en rolig helg unna folk uansett☺️

Jeg hadde tatt den øverste positiv fordi når både jeg og mannen + barna hadde det så var det med så svak test og vi fikk det bekreftet av pcr test. Tror faktisk mannen min sin var svakere enn det igjen.

Tenker helt sikkert at det er korona selv om fargestoff og strek er litt rar. Har tatt myye tester og det har vært faktisk korona når vi har fått to streker.
God bedring :)

Back
Topp