Tidlig graviditet og covid nærkontakt

Livetskjer❤

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Vårspirene 2021
Julilykke 2023
♡ Babymais2026 ♡
Hei.
Vi har sykdom i hus og lille går tilvanlig i barnehagen.
Jeg fikk melding idag om at en nær person av oss har testet positiv på corona. Vi var med personen både mandag og onsdag.
Jeg har idag murringer og ubehag i magen - det kan være fordi jeg syntes det er skummelt og ubehagelig med corona...

Er det noen av dere som har noen solskinnshistorie rundt positiv corona test tidlig i svangerskapet?
Vi har ikke testet enda...

Sniker
Jeg fikk positiv coronatest og sykdomsforløp i uke 7-8, uke 14 nå og alt ok :happy:

Jeg fikk korona for første gang noensinne i uke 5-6 av dette svangerskapet. Det er ikke noe å bekymre seg for, studier har vist at det ikke er forhøyet risiko for SA. Ta godt vare på deg selv hvis du blir syk, pass på å drikke og spise godt i tilfelle du er/blir kvalm samtidig. Jeg tok Paracet i tre dager (hadde forhørt meg med både legevakten og fastlegen at jeg kunne ta full vanlig dose, og det kunne jeg heldigvis).

Jeg fikk korona for første gang noensinne i uke 5-6 av dette svangerskapet. Det er ikke noe å bekymre seg for, studier har vist at det ikke er forhøyet risiko for SA. Ta godt vare på deg selv hvis du blir syk, pass på å drikke og spise godt i tilfelle du er/blir kvalm samtidig. Jeg tok Paracet i tre dager (hadde forhørt meg med både legevakten og fastlegen at jeg kunne ta full vanlig dose, og det kunne jeg heldigvis).
Tusen takk for svar ❤ Så glad for at du tok deg tid til å svare meg!
Ikke testet enda, men.. må prøve å ta litt mer vare på meg selv.. Jeg er mye kvalm og spyr veldig ofte om dagen så vitaminer er jo ekstra viktig.

Jeg har akkurat hatt corona, fikk det i uke 7. Fikk det mye mildere enn første gangen :D det skal ikke være farlig for baby:Heartred

Sniker; Fikk positiv coronatest én uke etter positiv graviditetstest :P Blei ganske dårlig, måtte ringe legevakta for jeg fikk ikke holdt den høye feberen nede med døgndose paracet. Måtte gå over døgndosen ett døgn. Alt vel i magen foreløbig, uke 26! :Heartred Lege ved legevakt var ikke urolig for fosteret så lenge feberen min ikke ble alt for høy over lang tid.

Heldigvis har vi holdt oss unnav covid foreløpig, men er positive tester på alle kanter:(
Tusen takk for alle svar

Back
Topp