Usikker på hvordan andre tar at jeg er gravid igjen

Spirevippen

Betatt av forumet
Julilykke 2023
Er det noen andre som føler på usikkerhet rundt graviditeten? Da mener jeg ikke om jeg skal beholde eller ikke, men usikkerhet rundt hvordan andre kommer til å reagere..

Jeg er ca 9 uker ut fra mine beregninger, men har en liten gutt på 9 måneder. Er bekymret for hvordan folk rundt oss kommer til å ta det.

Jeg er også bekymret for at svangerskapet skal bi høy risiko slik at jeg må reise til et sykehus 3-4 timer unna i forkant av fødsel. Vet det er tidlig å bekymre seg for, men er helt utenkelig å måtte være borte fra eldste så lenge..

En annen ting er at jeg er redd for MA.. med første var jeg veldig kvalm, men denne gangen var jeg kvalm i 2 uker noe som har avtatt helt. Jeg har også en del smerter/stikking i magen, men ikke blod. Kan jo være ligamentsmerter men syns kanskje det var tidlig

Er det noen andre som føler på usikkerhet rundt graviditeten? Da mener jeg ikke om jeg skal beholde eller ikke, men usikkerhet rundt hvordan andre kommer til å reagere..

Jeg er ca 9 uker ut fra mine beregninger, men har en liten gutt på 9 måneder. Er bekymret for hvordan folk rundt oss kommer til å ta det.

Jeg er også bekymret for at svangerskapet skal bi høy risiko slik at jeg må reise til et sykehus 3-4 timer unna i forkant av fødsel. Vet det er tidlig å bekymre seg for, men er helt utenkelig å måtte være borte fra eldste så lenge..

En annen ting er at jeg er redd for MA.. med første var jeg veldig kvalm, men denne gangen var jeg kvalm i 2 uker noe som har avtatt helt. Jeg har også en del smerter/stikking i magen, men ikke blod. Kan jo være ligamentsmerter men syns kanskje det var tidlig
Søsteren min har to med 1 år og 4 måneder mellom. Vi rundt tenkte nok at det kom til å bli tøft, men vi dømte henne ikke. Om du skjønner hva jeg mener. Så akkurat det tror jeg ikke du skal tenke på. De som er glad i deg vil jo i så fall tenke på det med ditt beste i hjertet, og de som ikke gjør det - vel, er det egentlig mennesker du trenger å bry deg noe om?

For det andre, kjenner meg veldig igjen i det med kvalmen. Med første spydde jeg i 27 uker. Var så dårlig. Denne gangen har jeg ikke kastet opp én gang så langt (7+5 i dag), bare vært litt småuggen. Aner ikke hvorfor det er sånn, men som de som har vært gravide flere gange sier - alle graviditeter er forskjellige :) det går nok bra! :Heartred

Jeg kjenner veldig på den samme "hva vil de rundt tenkte?". Jeg har en på ca 20mnd nå; så vil være 2.5år mellom de.
Men hun Jeg har på 20mnd har en annen far og vi er i en pågående rettsprosess...

Far til baby i magen møtte jeg da hun på 20mnd var ca 4mnd. Forholdet er godt, stabilt og så utrolig bra.
Greier ikke slippe tanken på hva spesielt lin familie kommer til å si...

Så jeg skjønner veldig godt tanken din:( Jeg prøver å ikke la det ta over, så lenge vi er enige og glade for det så er det det viktigste

De stikkene kan være det gule legemet, sa gynekologen min :) Særlig hvis det er på den ene siden..

Ja, folk blander seg noen ganger der de ikke trenger. Jeg har 3 fra før, regner med å høre "å herregud skal du ha en til" litt som det er de som skal ha baby. Men de får tenke hva de vil, det er vårt valg, vårt liv. Så om de ikke er helt ombord t å begynne med kommer det seg etterhvert. :wacky: :cool:

Ja, folk blander seg noen ganger der de ikke trenger. Jeg har 3 fra før, regner med å høre "å herregud skal du ha en til" litt som det er de som skal ha baby. Men de får tenke hva de vil, det er vårt valg, vårt liv. Så om de ikke er helt ombord t å begynne med kommer det seg etterhvert. :wacky: :cool:

Samme her. Tre fra før, yngste er året. Blir sikkert å høre noe ><
Men er min og gubbens sak, det.

Samme her. Tre fra før, yngste er året. Blir sikkert å høre noe ><
Men er min og gubbens sak, det.
Ja tenker jeg å. Skjønner ikke helt hvorfor de må dele den meningen. Men vet jo de blir glade sånn egentlig, men noen små stikkere kommer.

Jeg regner med veldig blandede reaksjoner og tilbakemeldinger på svangerskapet jeg også.. Gruer meg skikkelig til å fortelle omverdenen om spiren.. Lurer veldig på hvordan vi skal fortelle det. I de tre andre svangerskapene har vi gledet oss til å fortelle, og har fortalt på morsomme, koselige og kreative måter - denne gangen vil jeg bare holde det skjult så lenge som mulig, for så å få det overstått. Er det noen som har tips til hvordan man best kan gå frem for å gi nyheten til familie og venner - som trolig vil reagere med sjokk, vantro og bekymringer ("4 barn!? Og lillebror er bare ett år! Har dere tenkt ordentlig igjennom dette?? Hvordan skal dere klare dette, dere som har så mange jern i ilden. Dere tar dere vann over hodet!")......

Sniker
Skjønner hva du mener med å grue seg til hvordan andre skal reagere! Vi har to med 14 mnd mellom seg, vi fikk mer eller mindre bare positive reaksjoner, var kun ene bestemoren min som ikke virket så særlig positiv og et par kommentarer om at vi var gal osv, men som var ment mest humoristisk.
Nå har vi begynt prøvingen på nr 3 og klaffer det raskt blir det 3 år mellom eldste og yngste, så kjenner jeg gruer med litt mer denne gangen. Var vi gal før er vi vell hvertfall det nå:hilarious:

Gratulerer så mye med nr 2 på vei og lykke til med svangerskapet:Heartred Håper dere bare får positive reaksjoner og tilbakemeldinger!

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! ❤️ Dere har mange gode poeng og det er godt å høre andres synspunkt og erfaringer

Back
Topp