Vann i kroppen?

Eliine

Flørter med forumet
Flere med mye vann i kroppen? Føler det øker på nå, sokkemerkene blir tydligere og fingertuppene er klamme nesten konstant. Føler meg så klam om natta og også tidvis på dagtid :wacky: Er klam under brystene og føler meg som en vandrende varmeovn.
Blodtrykk og urin har vært fint hele veien, heldigvis. (Ødem på 1 forrige kontroll).

Hvordan står det til med dere andre mtp vann i kroppen? Sokkemerker/klesmerker, klamhet osv?

Masse vann i kroppen. Ligger på en god 2 på ødem siden uke 24. Men støttestrømper hjelper veldig. Hadde dette forrige gang og så veldig normalt.

10 kg vann i kroppen nå, så jeg får hyppigere kontroller for å passe på at jeg ikke får svangerskapsforgiftning. Gjør vondt og er slit, men det hjelper med massasje hver kveld, bad med magnesiumsalt/epsomsalt, støttestrømper, høyt inntak av vann, små gåturer for blodsirkulasjonen sin del og sitte med beina høyt når man ikke beveger seg

10 kg vann i kroppen nå, så jeg får hyppigere kontroller for å passe på at jeg ikke får svangerskapsforgiftning. Gjør vondt og er slit, men det hjelper med massasje hver kveld, bad med magnesiumsalt/epsomsalt, støttestrømper, høyt inntak av vann, små gåturer for blodsirkulasjonen sin del og sitte med beina høyt når man ikke beveger seg
Hvordan vet du hvor mange kg vann du har i kroppen?☺️

Har hatt vann i kroppen en stund nå ja. Føttene er ganske så hoven blitt, og ikke minst anklene og fingrene. Synes det er ganske så ubehagelig. Gleder meg til det forsvinner :smiley-ashamed004

Hvordan vet du hvor mange kg vann du har i kroppen?☺️
Aner ikke, jordmor som sa det. Mulig det er utfra vektoppgang og hvor vannet legger seg, men jeg er ikke sikker

• Liker
Reactions: EK3
Vann ja! Jeg ser ut som om jeg har hjertesvikt og elefant bein! Passer ingen sko og måtte kjøpe sokker på spesial forretning der mannens sokker(han bruker 46 i sko) ikke går på de beina mine. Jeg får hvite kroker bare jeg retter fingrene og jeg får ikke til å lage knyttneve! Kommet gradvis hos meg. Men husk blir der mye vann på veldig kort tid så kontakt helsepersonell :)

Tusen takk for svar! Godt vi er flere, selvom det er plagsomt/ubehagelig.

Har dere fremdeles normale urinprøver og blodtrykk? :happy:

Tusen takk for svar! Godt vi er flere, selvom det er plagsomt/ubehagelig.

Har dere fremdeles normale urinprøver og blodtrykk? :happy:
Jeg har økende protein I urin men normalt blodtrykk :) jordmor mente det var normalt med spor nå av protein og leukocytter mot slutten. Men så lenge det er under 2 av protein var det kun spor og ikke noe å tenke på :)

MASSE vann i kroppen her, 2 i ødem siden uke 28. Noen ganger spor av proteiner i urin, andre ganger forhøyet BT.
Har gått til innkjøp av Uggs i én str opp, da ingen sko passer :hilarious:
Blir sjekket hyppig - cirka 2 ganger i uka- men ikke snakk om noe svangerskapsforgiftning pr nå.

Jeg har fått vann i kroppen, ikke fått noen grad fra jordmor på hvor jeg ligger, men får sokkemerker og må gå med skoene uten å snøre dem. Mange sko jeg ikke får brukt. De tre midterste fingrene dovner bort, så det stikker i dem hele tiden. Jeg får sjekket blodtrykket og urin en gang i uka da blodtrykket har vært litt høyt, men ingen tegn til svangerskapsforgiftning. får god oppfølging synes jeg :)

2 i ødem her. Synes føttene mine ser så fæle ut, og fingrene dovner hen. Det som er kjipt med det er at det går utover strikkingen min:smiley-ashamed004
Tok bilde av foten i går kveld, for å sammenligne med hvordan den er etter fødsel :hilarious:

Vedlegg

• AC098B9D-9488-4D7C-9080-A36F857012D6.jpeg
    AC098B9D-9488-4D7C-9080-A36F857012D6.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 45
Litt vann i kroppen her, noe forhøyet blodtrykk og +1 i protein a urin i dag. Tok blodprøver og den kom negativ tilbake i forhold til svangerskapsforgiftning. Skal tilbake for en ny sjekk om fredagen.

Har dere andre mest hovne føtter og ankler om kvelden, eller er de like når dere våkner om morgenen?
Kjenner jeg har fått økt mengde ødem i føtter og ankler nå, mest til kvelds. Skal snart til kontroll hos jm, tar det opp da :happy:

Har dere andre mest hovne føtter og ankler om kvelden, eller er de like når dere våkner om morgenen?
Kjenner jeg har fått økt mengde ødem i føtter og ankler nå, mest til kvelds. Skal snart til kontroll hos jm, tar det opp da :happy:
Hos meg er litt variabelt:bored: Noen ganger er det veldig hovent på morgenen, andre ganger har det vært mindre på morgenen med forverring utover dagen/kvelden.

Litt vann i kroppen her, noe forhøyet blodtrykk og +1 i protein a urin i dag. Tok blodprøver og den kom negativ tilbake i forhold til svangerskapsforgiftning. Skal tilbake for en ny sjekk om fredagen.
Hvordan har det gått med deg i dag? Håper det gikk fint og at blodtrykket og urin ikke har steget :happy:

Jeg har hodepine og økt ødem, men bt og urin er bra. (Bank i bordet)

Hvordan har det gått med deg i dag? Håper det gikk fint og at blodtrykket og urin ikke har steget :happy:

Jeg har hodepine og økt ødem, men bt og urin er bra. (Bank i bordet)
Hei, i dag var alt bra og nesten tilbake til normalen. De sendte henvisning til sykehuset jeg skal føde på, skulle få svar derfra i løpet av neste uke om videre forløp.

Samboeren pustet lettet ut og jublet for at han da kan reise på julebord neste helg.

Litt rart at det kan forandre seg så fort synest jeg, men skal ikke klage på det

Hei, i dag var alt bra og nesten tilbake til normalen. De sendte henvisning til sykehuset jeg skal føde på, skulle få svar derfra i løpet av neste uke om videre forløp.

Samboeren pustet lettet ut og jublet for at han da kan reise på julebord neste helg.

Litt rart at det kan forandre seg så fort synest jeg, men skal ikke klage på det
Så godt å høre det var bedre og nesten tilbake til normalen :happy: Føler du at du har mye vann I kroppen, eller føler du også selv bedring mtp det?

Back
Topp