Klagetråd

Frøken-M

Flørter med forumet
Aprilspirene 2023
Jeg har behov for å klage litt så lager et innlegg der alle kan klage litt ved behov :banghead:
 
Jeg forstår at et svangerskap kan være tungt og belastende på kroppen men nå har dette tatt kaka og jeg er bare litt over halvveis.

Svangerskapet startet med Hyperemesis fra uke 6 og blødninger fra uke 8 uten kjent årsak. Når kvalmen endelig begynte å roe seg begynte bekkenløsningen smertene og blødningene økte. I uke 19 fikk jeg beskjed om at morkaken lå lavt og kunne være årsaken, men at blødningene snart burde gi seg. I uke 21 ble jeg tatt inn på ny kontroll fordi blødningene bare økte, da var morkaka høyere opp, men livmorhalsen for kort.

Ble henvis til sykehuset for å vurdere om de skulle sy igjen livmorhalsen. pga blødningene og en stor koagel ble det for stor infeksjonsfare med dette inngrepet så jeg ble satt på Progesteron. I dag fikk jeg påvist tilvekst av GBS så må begynne på antibiotika.
Jeg har ikke vært verken redd eller bekymret i svangerskapet selv om det har vært mye blødninger og en del annet, men nå er jeg både bekymret og veldig veldig lei!

Nå skal jeg gjøre minst mulig frem til neste kontroll om en uke. Så ligger nå her å ruger og bekymrer meg for hva resultatet av alt dette blir.
 
Jeg forstår at et svangerskap kan være tungt og belastende på kroppen men nå har dette tatt kaka og jeg er bare litt over halvveis.

Svangerskapet startet med Hyperemesis fra uke 6 og blødninger fra uke 8 uten kjent årsak. Når kvalmen endelig begynte å roe seg begynte bekkenløsningen smertene og blødningene økte. I uke 19 fikk jeg beskjed om at morkaken lå lavt og kunne være årsaken, men at blødningene snart burde gi seg. I uke 21 ble jeg tatt inn på ny kontroll fordi blødningene bare økte, da var morkaka høyere opp, men livmorhalsen for kort.

Ble henvis til sykehuset for å vurdere om de skulle sy igjen livmorhalsen. pga blødningene og en stor koagel ble det for stor infeksjonsfare med dette inngrepet så jeg ble satt på Progesteron. I dag fikk jeg påvist tilvekst av GBS så må begynne på antibiotika.
Jeg har ikke vært verken redd eller bekymret i svangerskapet selv om det har vært mye blødninger og en del annet, men nå er jeg både bekymret og veldig veldig lei!

Nå skal jeg gjøre minst mulig frem til neste kontroll om en uke. Så ligger nå her å ruger og bekymrer meg for hva resultatet av alt dette blir.
Så utrolig mye du har vært gjennom, skjønner godt at det topper seg og blir nok. Håper du får til å fylle dagene med noe som gir påfyll på annet vis, og gjør at du glemmer bekymringene litt. Gode filmer, frukt, besøk osv?
Håper tida går fort, infeksjonen går over og at resultatet in en uke er positivt :Heartpink I mellomtiden sender jeg masse gode tanker!
 
Jeg forstår at et svangerskap kan være tungt og belastende på kroppen men nå har dette tatt kaka og jeg er bare litt over halvveis.

Svangerskapet startet med Hyperemesis fra uke 6 og blødninger fra uke 8 uten kjent årsak. Når kvalmen endelig begynte å roe seg begynte bekkenløsningen smertene og blødningene økte. I uke 19 fikk jeg beskjed om at morkaken lå lavt og kunne være årsaken, men at blødningene snart burde gi seg. I uke 21 ble jeg tatt inn på ny kontroll fordi blødningene bare økte, da var morkaka høyere opp, men livmorhalsen for kort.

Ble henvis til sykehuset for å vurdere om de skulle sy igjen livmorhalsen. pga blødningene og en stor koagel ble det for stor infeksjonsfare med dette inngrepet så jeg ble satt på Progesteron. I dag fikk jeg påvist tilvekst av GBS så må begynne på antibiotika.
Jeg har ikke vært verken redd eller bekymret i svangerskapet selv om det har vært mye blødninger og en del annet, men nå er jeg både bekymret og veldig veldig lei!

Nå skal jeg gjøre minst mulig frem til neste kontroll om en uke. Så ligger nå her å ruger og bekymrer meg for hva resultatet av alt dette blir.

Uff, det høres veldig tungt ut! Skjønner veldig godt at du er bekymra og lei!:Heartred Håper du klarer å slappe av litt og distrahere deg selv med netflix, bøker, black friday shopping på mobilen eller noe sånt. Sender deg masse varme tanker!
:Heartred
 
Så utrolig mye du har vært gjennom, skjønner godt at det topper seg og blir nok. Håper du får til å fylle dagene med noe som gir påfyll på annet vis, og gjør at du glemmer bekymringene litt. Gode filmer, frukt, besøk osv?
Håper tida går fort, infeksjonen går over og at resultatet in en uke er positivt :Heartpink I mellomtiden sender jeg masse gode tanker!
Tusen takk :Heartpink håper på bedre tidermen det har jeg gjort siden uke 12 når jeg trodde kvalmen skulle gå over:banghead:
Så begynt å bli litt mere realistisk og tenker at jeg får ta hver dag som det kommer. Satt ute med bål og kakao i sta det gav meg litt livsgnist igjen.:D
Men må innrømme at det er kort mellom topper og daler nå.
 
Uff, det høres veldig tungt ut! Skjønner veldig godt at du er bekymra og lei!:Heartred Håper du klarer å slappe av litt og distrahere deg selv med netflix, bøker, black friday shopping på mobilen eller noe sånt. Sender deg masse varme tanker!
:Heartred
Tusen takk:Heartpink driver å runder Grey’s Anatomy allerede på sesong 12 så går unna når en ikke har noe annet å gjøre:laughing002
 
Klager over at jeg er på dag 5/6 av eksamen og er veldig sliten. Sliter med kvalme og svimling i dag,noe som gjør det vanskelig å holde på motivasjonen. Vil bare få gjort oppgavene ferdig nå!
 
Klager over at jeg er på dag 5/6 av eksamen og er veldig sliten. Sliter med kvalme og svimling i dag,noe som gjør det vanskelig å holde på motivasjonen. Vil bare få gjort oppgavene ferdig nå!
Masse, masse lykke til med innspurten!! Snart i mål, det er imponerende:)
 
Klager over at jeg er på dag 5/6 av eksamen og er veldig sliten. Sliter med kvalme og svimling i dag,noe som gjør det vanskelig å holde på motivasjonen. Vil bare få gjort oppgavene ferdig nå!
Lykke til med innspurten og god bedring :) håper det går bra for deg!
 
Hiver meg på klagetråd..

Hyperemesis fortsatt, går på zofran som gjør at jeg ikke spyr men fortsatt like dårlig. Sliter med lavt blodtrykk, hadde 89/45 da jeg havnet på sykehuset sist. Det hjelper jo ikke på. Får sinnsyk forstoppelse av zofranen i tillegg så må drikke movicol hver dag, er likevel forstoppet og har så utrolig mye mageknip.

Og ja, SYKT tett i nesa og så utrolig sår, hva er greia med det liksom?

Har også GBS og må ha antibiotika under fødsel.

Også har bekkenet begynt å gjøre alt for vondt.

Dette svangerskapet bare gir og gir og gir. Veldig lei!

Masse god bedring til alle som trenger å syte litt :Heartbigred å sy livmorhalsen har jeg ikke hørt om før, hørtes utrolig lite behagelig ut!
 
Samme her! Håper bare på at det faktisk er en forkjølelse som går over, og ikke noe som er kommet for å bli! Men slitsomt når man skal være så forsiktig med medisiner/spray!
Er nok kronisk nå :arghh: Også har vi vannbåren varme i leiligheten så lufta blir ekstremt tør, så hjelper ikke mye akkurat! Må kjøpe luft fukter kjenner jeg..
Samme her, uten tvil avhengig av nesespray nå. Brukt det siden uke 12:banghead: håper du snart blir kvitt det!
Og jeg klarer ikke nesespray! Ja, håper vi alle blir kvitt det så fort baby kommer til verden, for det er virkelig grusomt :arghh:
 
Hva skjer med at jeg er sulten hele tiden, men at jeg ikke har lyst på noe? Blir frustrert av meg selv..
 
Er nok kronisk nå :arghh: Også har vi vannbåren varme i leiligheten så lufta blir ekstremt tør, så hjelper ikke mye akkurat! Må kjøpe luft fukter kjenner jeg..

Og jeg klarer ikke nesespray! Ja, håper vi alle blir kvitt det så fort baby kommer til verden, for det er virkelig grusomt :arghh:
Min samboer har hatt utfordringer med tett nese i mange år, og ble mye bedre med luftfukter hjemme! Ikke tenkt på at det kan hjelpe på nå for egen del, så det skal testes kjenner jeg!

Nå gleder jeg meg til det er over så jeg kan sove uten en putestabbel under hodet kan bli noen laange måneder til mars!
 
Er nok kronisk nå :arghh: Også har vi vannbåren varme i leiligheten så lufta blir ekstremt tør, så hjelper ikke mye akkurat! Må kjøpe luft fukter kjenner jeg..

Og jeg klarer ikke nesespray! Ja, håper vi alle blir kvitt det så fort baby kommer til verden, for det er virkelig grusomt :arghh:
Det med vannbåren varme har jeg ikke tenkt på, det har vi også her.
 
Hva skjer med at jeg er sulten hele tiden, men at jeg ikke har lyst på noe? Blir frustrert av meg selv..
Jeg har null matlyst også, må tvinge i meg mat innimellom.. Jeg som ventet på craving som aldri kom... spiser for å overleve liksom
 
Back
Topp