Kosttilskudd

Jeg tar folat, d-vit og jern. De to siste fordi jeg pleier ha d-vit mangel, og fordi jeg har nylig hatt jernmangel etter ekstreme mensblødninger. Skal få høre av legen om jeg skal kutte ut eller fortsette med 1*dagl.

Gikk bare på folsyre, b12 og litt magnesium som gravid. Trengte ikke d vitamin eller jern. Trengte d vitamin etter fødsel da. Nå går jeg på folsyre og d vitamin for andre grunner.

Takk for svar:)
Jeg fikk beskjed av fastlegen at jeg kun trenger folat, men gynekologen anbefalte sink, D-vitamin og jod/selen i tillegg.

Takk for svar:)
Jeg fikk beskjed av fastlegen at jeg kun trenger folat, men gynekologen anbefalte sink, D-vitamin og jod/selen i tillegg.

Jeg har forsåvidt joddråper også, gravide og ammende er vel spesielt utsatt for jodmangel. Tror gyn gjerne er mer oppdatert på svangerskap enn fastlege dog. :)

Jeg tar disse! Så er jeg sikker på at jeg får i meg de anbefalte vitaminer
9CFE3E0B-B570-4543-BB53-E94B31B23C17.png

Vet man får mange av vitaminene i billigere varianter, men den fra apoteket snakket om at mengden innhold i ulike vitaminer kunne være varierende, så da gjorde jeg det enkelt. Kjøpte 2 pakker på 30% da, så de holder jo i 60 dager

Etter tips her inne sammenlignet jeg innholdsfortegnelsen i gravid-variantene med vanlig multivitamin (Nycoplus Omega-3 Multi), og det meste var faktisk helt likt. Men den vanlige er billigere, + at man tar 2 tabletter hver dag istedenfor 4. Den er også smakløs, husker at en av de gravid-variantene ikke smakte så godt. Den holder i 45 dager :)

Tar multivitaminer og omega3. Fikk svar på blodprøver før helga og alt var fint.

Men har blitt kvalm av omrga3-tablettene når jeg har tatt dem alene / før frokost. Eneste to gangene jeg har kastet opp så langt

Back
Topp