Innvendig/utvendig UL?

A-40289648

Andre møte med forumet
Har vært på TUL i uke 7+5, 8+5 og 9+5, skal også på mandan når jeg er 10+5 :laughing002
Første tre gangene måtte jordmor bruke innvendig UL da babyen ikke vistes på utvendig, men utvikling og vekst har sett normalt ut hver gang. Så sist i 9+5 at babyen sprella rundt ❤️
Spørsmålet mitt er vel når vistes babyen på utvendig UL hos dere? Gjør meg ingenting å ta innvendig altså, bare lurer på når det skal vises utvendig ettersom babyen vokser for hver uke som den skal :love7 Må jo legge til at jeg har litt ekstra på magen fra før av, det spiller nok også en rolle vil jeg tro?:think005

Har vært på TUL i uke 7+5, 8+5 og 9+5, skal også på mandan når jeg er 10+5 :laughing002
Første tre gangene måtte jordmor bruke innvendig UL da babyen ikke vistes på utvendig, men utvikling og vekst har sett normalt ut hver gang. Så sist i 9+5 at babyen sprella rundt ❤️
Spørsmålet mitt er vel når vistes babyen på utvendig UL hos dere? Gjør meg ingenting å ta innvendig altså, bare lurer på når det skal vises utvendig ettersom babyen vokser for hver uke som den skal :love7 Må jo legge til at jeg har litt ekstra på magen fra før av, det spiller nok også en rolle vil jeg tro?:think005
Jeg har såpass mye på magen at i uke 12 sist så de utvendig, men bildene ble mye finere innvendig

Utvendig fra uke 10 eller 12 var det her forrige runde ihvertfall:)

Ettersom jeg bare var rundt uke 10 sist, Å ønsket hun å starte innvendig. Etterpå prøvde hun utvendig, og der vistes baby mer eller mindre like godt. Jordmor virket å være svært overrasket. Men jeg var egentlig ikke det. For sist jeg var gravid tok jeg privat da det cyste seg at jeg var 10+1, og da starta hun utvendig, og fikk superfint klare bilder av bamsemumsen

Her ble det tatt utvendig i uke 7 ca, og så greit da. Ny ul i uke 10, så jeg regnet med utvendig da også, siden det gikk greit i uke 7. Vi så såvidt mini på utvendig og, men jordmor mente det ble mye finere bilder og lettere å se med innvendig, så ble til at vi gikk over til det. Var skikkelig verdt det. Så mye mer! Skal tilbake i uke 12/13, og da sa hun at det mest sannsynlig blir utvendig, men at vi fikk se an bildene. Tror alt ligger litt bakoverlent, så er nok derfor hos meg..fikk beskjed om å ikke tisse like før, for at det kunne være lettere å se utvendig da..men varierer nok mye fra person til person dette!
Med førstemann tok jeg ingen ul før uke 12, og da utvendig. Resten av ul-ene også utvendig, så hadde ingen erfaring med innvendig før nå:hilarious:

Tok utvendig i uke 8! Så bønna bra da! Syns innvendig er grusomt, så der skjer kun i nødstilfeller i såfall. Venter heller litt.

I mitt forrige svangerskap kunne man ikke se noe utvendig i uke 12.

Denne gangen kunne vi se en utvendig i uke 9+0, men måtte bruke innvendig for å få bedre bilde, og se at det var to. Det var privat, men på sykehuset 10+3 kunne de ikke se noe utvendig... Alt så bra ut med innvendig ul, men bekymrer meg fortsatt litt. Noen andre som har opplevd at de kan se utvendig en uke, men ikke den neste?:confused004

Jeg har en del ekstra på magen. Tok utvendig ultralyd i uke 7. Jordmor sa hun ville prøve utvendig først, men det var ikke sikkert det gikk. Men det gikk fint å se utvendig selv med mage. Så tror det kommer helt ann på hvordan det ligger til innvendig :happy:

Tok utvendig i uke 9, og det gikk helt fint! Ville blitt bedre bilder innvendig, men poenget var bare å se hjerteaktiviteten og at alt stod bra til :Heartpink Og da var utvendig bra nok:)

I mitt forrige svangerskap kunne man ikke se noe utvendig i uke 12.

Denne gangen kunne vi se en utvendig i uke 9+0, men måtte bruke innvendig for å få bedre bilde, og se at det var to. Det var privat, men på sykehuset 10+3 kunne de ikke se noe utvendig... Alt så bra ut med innvendig ul, men bekymrer meg fortsatt litt. Noen andre som har opplevd at de kan se utvendig en uke, men ikke den neste?:confused004
Kan jo være fordi de private ofte har bedre utstyr?

Jeg tok privat sist svangerskap i uke 8 og uke 12, hun tok innvendig begge gangene. Var ikke noe spørsmål om å prøve utvendig engang. Som for så vidt ikke gjør meg noe, men merkelig når så mange andre får gode bilder utvendig tidligere enn uke 12 :scratch

Jeg tok privat sist svangerskap i uke 8 og uke 12, hun tok innvendig begge gangene. Var ikke noe spørsmål om å prøve utvendig engang. Som for så vidt ikke gjør meg noe, men merkelig når så mange andre får gode bilder utvendig tidligere enn uke 12 :scratch
Varierer sikkert hva de kvalifiserer som gode bilder?

Tok ul på sykehuset 10+5, da tok hun innvendig først, var liksom ikke noe alternativ. Men prøvde utenpå, og hun ble overrasket "oida. Her ser man jo masse". Tok privat i 2020, da var jeg i uke 10+1 og prøvde utenpå først, og fikk gode nok bilder, så trengte ikke innvendig. Hun som Tok privat sa at om en har litt ekstra polstring rundt magen, kan det være vanskelig å få klare nok bilder til å se godt nok utenpå såpass tidlig. Men det varierer nok litt.

Jeg har også hatt en del runder av ulike grunner. Hadde innvendig uke 6, 8 og 9, men i uke 10 kunne hun ta utvendig. Jeg synes man så det bedre med utvendig fordi jeg så lettere formen, ligna mer på en baby enn en kalkun haha, likevel pressa hun relativt hardt ned i magen for å klare å finne den lille krabaten

Ble utvendig i dag, målt til 12+4, men det var veldig ubehagelig med tanke på hvor hardt hun måtte presse for å finne baby

Viste godt utvendig 10+4 :)

Back
Topp