Tråden for (rare) spørsmål! ❤️

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Lager en sånn, synes den ser så fin ut ❤️

Her kan det stilles spørsmål som man ikke føler man trenger en egen tråd på ❤️

Hei dere ❤️ Når har dere planer om å fortelle om graviditeten på jobb? Og hvordan forteller dere det? Kjenner jeg gruer meg veldig til å si det, da jeg var sykmeldt omtrent hele graviditeten sist pga hyperemesis og noe med navlestrengen. Redd for at dem automatisk tenker «..Nå blir hun borte igjen». Vurderer å si det snart for å slippe å måtte grue meg til det så mye lenger.. :confused:

Hei dere ❤️ Når har dere planer om å fortelle om graviditeten på jobb? Og hvordan forteller dere det? Kjenner jeg gruer meg veldig til å si det, da jeg var sykmeldt omtrent hele graviditeten sist pga hyperemesis og noe med navlestrengen. Redd for at dem automatisk tenker «..Nå blir hun borte igjen». Vurderer å si det snart for å slippe å måtte grue meg til det så mye lenger.. :confused:
Jeg begynner i ny jobb og gruer meg veldig til å si det som nyansatt :oops: Håper de er forståelsesfulle, men man vet jo aldri. Vi damer (ikke alle) tenker for mye på hva andre mener og det er så crapo_O hvorfor kan vi ikke bare eie det, liksom?!

Jeg har sagt det til flere. For meg har det egentlig vært greit å si det tidlig, for formen er fortsatt god. Så da vet de at jeg ikke bare «automatisk» forsvinner. Det er nemlig en frykt hos meg og, som var sm de fire siste månedene sist svangerskap. Dessuten forklarer det jo også hvorfor jeg fungerer ikke helt optimalt :p gjorde som nevnt i skravletråden en heftig feil :p

Jeg er usikker på når jeg skal fortelle. Har heldigvis en arbeidsgiver som er interesserte i å tilrettelegge og som det ikke er noe problem å fortelle det til, men er så usikker. Formen er forsåvidt ok, men jeg er sliten og jeg presterer ikke helt på topp. Jeg skal egentlig begynne med opplæring på nye arbeidsoppgaver på mandag og er så nervøs for å ikke mestre det. Har egentlig mer enn nok med det jeg allerede gjør :shy:

Jeg har medarbeidersamtale denne uka, og lurer på om det kommer opp naturlig der.. Men samtidig føles det rart å fortelle det på jobb før vi har fortalt det til noen andre

Jeg begynner i ny jobb og gruer meg veldig til å si det som nyansatt :oops: Håper de er forståelsesfulle, men man vet jo aldri. Vi damer (ikke alle) tenker for mye på hva andre mener og det er så crapo_O hvorfor kan vi ikke bare eie det, liksom?!
Føler med deg! Var selv nyansatt i august, og føler meg enda for fersk :wtf:

Jeg fortalte det idag faktisk. Er så fryktelig sliten og trøtt, har vært det i over en uke og følte behovet for å si det for å forklare væremåten min :dead: Er også pedagogisk leder i en barnehage, så det synes ekstra godt når formen ikke er helt på topp. Gruet meg litt, men alle tok det SÅ fint, og er veldig lettet nå:angelic:

Jeg har sagt det til flere. For meg har det egentlig vært greit å si det tidlig, for formen er fortsatt god. Så da vet de at jeg ikke bare «automatisk» forsvinner. Det er nemlig en frykt hos meg og, som var sm de fire siste månedene sist svangerskap. Dessuten forklarer det jo også hvorfor jeg fungerer ikke helt optimalt :p gjorde som nevnt i skravletråden en heftig feil :p
Jeg fortalte det idag faktisk. Er så fryktelig sliten og trøtt, har vært det i over en uke og følte behovet for å si det for å forklare væremåten min :dead: Er også pedagogisk leder i en barnehage, så det synes ekstra godt når formen ikke er helt på topp. Gruet meg litt, men alle tok det SÅ fint, og er veldig lettet nå:angelic:

Å så deilig å bare slippe tenke noe mer på det! ☺️ Har veldig lyst selv, men samtidig blir det rart å si det på jobb før jeg sier det til familien (skal si det på julaften)

Jeg fortalte veldig tidlig på jobb ettersom jeg har hatt hyperemesis i de to siste svangerskapene før dette.
Fortalte da jeg var 5 + 0.
Gikk inn på sjefens kontor og sa;
«Dette gruer jeg meg veldig til å si, men jeg er visst gravid igjen, og har veldig blandene følelser rundt det» :angelic:
Hun tok det veldig fint og gratulerte og ga meg en klem.
Blandede følelser fordi jeg har vært så dårlig før altså, og sykemeldt helt fra uke 5 og ut svangerskapet..

Jeg valgte å fortelle det fordi det er mer belastning for min egen del å gå rundt å grue meg til kvalmen plutselig sier pang og syns det er bedre at sjefen vet om det før jeg plutselig må ringe meg inn syk, som ender i en langtidssykemelding før de vet noe..
Sjefen var veldig takknemlig for at jeg ville dele det såpass tidlig så de vet hva de muligens hadde i vente og kunne prøve å tilrettelegge dersom det er mulig før eventuell sykemelding og hvis jeg etterhvert vil klare å jobbe litt.

Nå er 6 + 5 og har vært 100% sykemeldt en uke allerede og ser ikke ut til at jeg klarer å komme meg på jobb med det første..
Men har god dialog med sjefen og kjenner jeg er veeldig glad jeg fortalte det til henne når jeg gjorde.

Lykke til!!!

Jeg jobber i staten og har fortalt min nærmeste leder at jeg skulle begynne med ivf, men har i ivf perioden vært på opplæringspenger pga sykehusopphold med sønnen min. Føler jeg nesten må fortelle det pga tidligere historikk med hyperemesis. Men vet at arbeidsgiver nok sterkt ønsker at jeg skal være minst mulig sykemeldt og helst gradert, men med hyperemesis er ikke det nødvendigvis forenlig med noe jobb, selv med hjemmekontor.

Nå er gubben min sjefen her, men i -16 måtte jeg si det i uke 6-7, fordi vi skulle på et julebord, og jeg måtte ha gjennomstekt mat. ><
Ble sykemeldt fra uke 10-11 den gangen.

Du MÅ ikke si det før 12 uker før perm, men kanskje like greit å plumpe det ut.
Hvis du frykter dårlig stemning, ville jeg dog ventet til jeg ble sykemeldt før jeg sa noe o.o

Jeg fortalte det til sjefen min i dag på 6+3. Har vært ganske trøtt og ikke vært så effektiv som vanlig så greit å fortelle hvorfor. Hun var glad jeg fortalte tidlig og ville vi skulle begynne å tenke på permisjonsfordeling tidlig sånn at de kan planlegge med vikar. Var enig i at jeg venter med resten av jobb en stund til.

Nå er gubben min sjefen her, men i -16 måtte jeg si det i uke 6-7, fordi vi skulle på et julebord, og jeg måtte ha gjennomstekt mat. ><
Ble sykemeldt fra uke 10-11 den gangen.

Du MÅ ikke si det før 12 uker før perm, men kanskje like greit å plumpe det ut.
Hvis du frykter dårlig stemning, ville jeg dog ventet til jeg ble sykemeldt før jeg sa noe o.o

Så heldig du er ☺️

Kanskje jeg sier det etter ultralyd den 26.11, om alt er bra da ❤️ Sist ble jeg sykmeldt veldig tidlig og sjefen lurte på hva som skjedde, så sa jeg bare sa det rett ut på tlf at jeg er gravid og veldig dårlig. Hun ble veldig glad, gratulerte og var forståelsesfull, osv. Men tenker at denne gangen er jeg redd for at det ikke blir tatt imot like bra :arghh: Skulle ønske jeg kunne ta det på tlf denne også. Haha. Men jeg er veldig flink til å overtenke da og det kan jo hende det går bra, jeg håper det

Jeg fortalte veldig tidlig på jobb ettersom jeg har hatt hyperemesis i de to siste svangerskapene før dette.
Fortalte da jeg var 5 + 0.
Gikk inn på sjefens kontor og sa;
«Dette gruer jeg meg veldig til å si, men jeg er visst gravid igjen, og har veldig blandene følelser rundt det» :angelic:
Hun tok det veldig fint og gratulerte og ga meg en klem.
Blandede følelser fordi jeg har vært så dårlig før altså, og sykemeldt helt fra uke 5 og ut svangerskapet..

Jeg valgte å fortelle det fordi det er mer belastning for min egen del å gå rundt å grue meg til kvalmen plutselig sier pang og syns det er bedre at sjefen vet om det før jeg plutselig må ringe meg inn syk, som ender i en langtidssykemelding før de vet noe..
Sjefen var veldig takknemlig for at jeg ville dele det såpass tidlig så de vet hva de muligens hadde i vente og kunne prøve å tilrettelegge dersom det er mulig før eventuell sykemelding og hvis jeg etterhvert vil klare å jobbe litt.

Nå er 6 + 5 og har vært 100% sykemeldt en uke allerede og ser ikke ut til at jeg klarer å komme meg på jobb med det første..
Men har god dialog med sjefen og kjenner jeg er veeldig glad jeg fortalte det til henne når jeg gjorde.

Lykke til!!!

Så bra du fikk sagt det før du ble sykmeldt! Det må føles bra ❤️ Tenker at dem satt nok veldig pris at du fortalte det så tidlig da. Kjedelig at du fikk hyperemesis denne gangen også da, det er ikke bare-bare!

Håper jeg slipper unna denne gangen, men kjenner kvalmen begynner å komme snikende på nå og redd det ender samme som sist. Det er også en av grunnene til at jeg har lyst til å fortelle det nå, sånn tilfelle jeg blir sykmeldt og borte en stund, så har dem i hvert fall vært forberedt på en måte. Håper selvfølgelig ikke at jeg blir det, men man vet jo aldri

Takk ❤️

Så heldig du er ☺️

Kanskje jeg sier det etter ultralyd den 26.11, om alt er bra da ❤️ Sist ble jeg sykmeldt veldig tidlig og sjefen lurte på hva som skjedde, så sa jeg bare sa det rett ut på tlf at jeg er gravid og veldig dårlig. Hun ble veldig glad, gratulerte og var forståelsesfull, osv. Men tenker at denne gangen er jeg redd for at det ikke blir tatt imot like bra :arghh: Skulle ønske jeg kunne ta det på tlf denne også. Haha. Men jeg er veldig flink til å overtenke da og det kan jo hende det går bra, jeg håper det
Tenker du må føle på hva som kjennes best. Jeg er konfliktsky, og hadde ikke orket å være på jobb med dårlig stemning, så hvis det var fare for at det ble dårlig stemning fordi jeg var gravid, så hadde jeg avventet. Og, ingen kan jo forvente å bli fortalt tidlig, med mindre du jobber på et sted hvor du må omplasseres tidlig pga graviditet.

Hvis det ikke blir dårlig stemning, så kan det jo være like så greit å si det tidlig som en heads up

Tenker du må føle på hva som kjennes best. Jeg er konfliktsky, og hadde ikke orket å være på jobb med dårlig stemning, så hvis det var fare for at det ble dårlig stemning fordi jeg var gravid, så hadde jeg avventet. Og, ingen kan jo forvente å bli fortalt tidlig, med mindre du jobber på et sted hvor du må omplasseres tidlig pga graviditet.

Hvis det ikke blir dårlig stemning, så kan det jo være like så greit å si det tidlig som en heads up
Vanskelig å si. Nesten så jeg håper at alle bare skjønner det på julebordet, så jeg slipper å si så mye selv :hilarious:

Jeg kjenner litt behov for å fortelle det til lederen min, da jeg er kvalm og sliten og presterer litt dårligere enn normalt. Likevel vil jeg så veldig på TUL først, og aller helst fortelle nærmeste familie før jobben... Holder ut enn så lenge :p

Jeg tenkte også at det var rart å fortelle det på jobb først, men samtidig er det de som ser meg hver eneste dag og eventuelle plager :) Veldig glad for at lederen min vet, hun satt inne hos meg når jeg måtte løpe på do - og da har hun full forståelse:p familie vil jeg vente litt til med:)

• Liker
Reactions: HCS
Noen andre som har uregelmessige/lange sykluser? :wacky:
Har begynt å tenke på å ringe lege/jordmor, men er usikker på hvordan jeg skal ordlegge meg ved spørsmål om når siste menstruasjon startet.
Jeg tror jeg har kontroll på ca. eggløsningstidspunkt, dette på bakgrunn av eggløsningstester og negative graviditetstester. Fikk negativ graviditetstest 8/11, første positive test var 10/11.

Noen tips? :love017

Back
Topp