Jeg fortalte veldig tidlig på jobb ettersom jeg har hatt hyperemesis i de to siste svangerskapene før dette.
Fortalte da jeg var 5 + 0.
Gikk inn på sjefens kontor og sa;
«Dette gruer jeg meg veldig til å si, men jeg er visst gravid igjen, og har veldig blandene følelser rundt det»

Hun tok det veldig fint og gratulerte og ga meg en klem.
Blandede følelser fordi jeg har vært så dårlig før altså, og sykemeldt helt fra uke 5 og ut svangerskapet..
Jeg valgte å fortelle det fordi det er mer belastning for min egen del å gå rundt å grue meg til kvalmen plutselig sier pang og syns det er bedre at sjefen vet om det før jeg plutselig må ringe meg inn syk, som ender i en langtidssykemelding før de vet noe..
Sjefen var veldig takknemlig for at jeg ville dele det såpass tidlig så de vet hva de muligens hadde i vente og kunne prøve å tilrettelegge dersom det er mulig før eventuell sykemelding og hvis jeg etterhvert vil klare å jobbe litt.
Nå er 6 + 5 og har vært 100% sykemeldt en uke allerede og ser ikke ut til at jeg klarer å komme meg på jobb med det første..
Men har god dialog med sjefen og kjenner jeg er veeldig glad jeg fortalte det til henne når jeg gjorde.
Lykke til!!!