Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skal til fastlege når jeg er 6+4 og til jordmor når jeg er 8+4. Det blir nok mest oppfølging fra jordmor for min del, da jeg bor et stykke unna fastlegen minNår bestiller dere første svangerskapskontroll (hvor langt på vei), og velger dere jordmor eller fastlege?
Hvor langt er du på vei nå? Fastlegen min har en del ventetid, men jeg er redd for å jinxe noe ved å bestille time, heheJeg skal til fastlege når jeg er 6+4 og til jordmor når jeg er 8+4. Det blir nok mest oppfølging fra jordmor for min del, da jeg bor et stykke unna fastlegen min![]()
Jeg er 5+2. Bestilte time for en uke siden, jeg er kanskje litt tidlig uteHvor langt er du på vei nå? Fastlegen min har en del ventetid, men jeg er redd for å jinxe noe ved å bestille time, hehe
Husker ikke gangen i det fra 7,5 år siden kjenner jegSkal ikke gå til lege, bare jordmor. Første time er 7.november, uke 7![]()

Litt anna spørsmål, men det er bare for de over 35 år som får nipt gratis? Ellers koster det nesten 10k?Jeg ordnet i dag. Fikk time hos jordmor 5/12, da jeg er nesten 9 uker. Så bestilte jeg Tine hos fastlegen 18/11 for å ordne henvisning til TUL og NIPT![]()
Ja, de som er 35 ved termin. Burde vært et tilbud til alle som ønsker spør du meg! Man kan ta det i utlandet også, ved at man får tilsendt test-kit, men er fremdeles veldig dyrt :/Litt anna spørsmål, men det er bare for de over 35 år som får nipt gratis? Ellers koster det nesten 10k?![]()
Jeg venter til nærmere uke 12 tror jeg.
Drar nok til Danmark for å ta utvidet NIPT i uke 9/10, da vi skal følge med på et kromosom som ikke er et av de tre som blir sjekket i Norge.
Jeg var ikke så begeistret for jordmora jeg hadde sist, så jeg tar nok mesteparten av kontrollene hos fastlegen.