TUL i uke 12, innvendig eller utvendig?

Piana

Gift med forumet
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Dere som har vært på (offentlig) TUL i uke 12, har det vært innvendig (vaginal) ultralyd eller utvendig på magen? Jeg vet jeg har bskovervendt livmor, så er usikker på om de får sett noe særlig med utvendig på det tidspunktet..

Sniker
Slltid utvendig på meg på TUL på sykehuset :) hadde bakovervendt livmor før forrige svangerskap. (Var på en gyntime i dag og nå er den visst helt vanlig/ikke bakovervendt, så det kan endre seg tydeligvis)

Hatt utvendig med de to første. Tok utvendig hos legen denne gangen i uke 9 for å sjekke om hjertet slo, og selv om det ikke var så mye å se var det en klump med dunkende hjerte❤️ Trodde ikke det gikk utvendig så tidlig. Og det på tross av at jeg er overvektig, og de ofte sier at det kan være et hinder

Sniker fra april. Jeg har bakovervendt livmor og var på TUL 12+1. Den var utvendig. Jordmor sa at de av og til må ta innvendig, men jeg fikk inntrykk av at det var ganske skjelden og at de prøver å unngå det.

Utvendig ☺️

Det er utvendig ja, står på nett at innvendig er fra u 6- u 12, men jeg har hatt ul utvendig i u 8 og u 11. Måtte bare gå å tisse i u 8, for da så en bare blæra mi først :hilarious:

Sniker
Slltid utvendig på meg på TUL på sykehuset :) hadde bakovervendt livmor før forrige svangerskap. (Var på en gyntime i dag og nå er den visst helt vanlig/ikke bakovervendt, så det kan endre seg tydeligvis)
Oi, det visste jeg ikke at gikk an!

Fikk faktisk best bilder utvendig kontra innvendig 11+0. Gyn prøvde begge deler

Da jeg var på ultralyd 11+4 på ahus gjorde de innvendig… Legen sa de gjør det så tidlig. Jeg ble ganske skuffa. Men det var ikke ordinær tidlig ultralyd, men en jeg ble henvist til av fastlegen for å utelukke flerlinger.

Utvendig :) Tok også utvendig når jeg var på ul 7 uker på vei og så like mye da også.

Jeg fikk utvendig først, privat, 12+0, men for å få best bilder tok vi innvendig

Da jeg var på ultralyd 11+4 på ahus gjorde de innvendig… Legen sa de gjør det så tidlig. Jeg ble ganske skuffa. Men det var ikke ordinær tidlig ultralyd, men en jeg ble henvist til av fastlegen for å utelukke flerlinger.
Hvorfor skuffet?

Hvorfor skuffet?
Legen gjorde bare akkurat jobben sin… Det hele var over på 3 minutter og jeg fikk ikke engang bilde. Henvisningen gikk på p utelukke flerlinger, og det var bare det hun gjorde. Hun pekte så vidt på hjertet som banket, ellers beskrev hun ikke noen ting. Hun sa etterpå at alt så fint og normalt ut, så godt er det. Jeg bare følte jeg fikk mye mindre enn jeg hadde forventa. Samboer er også enig.

Legen gjorde bare akkurat jobben sin… Det hele var over på 3 minutter og jeg fikk ikke engang bilde. Henvisningen gikk på p utelukke flerlinger, og det var bare det hun gjorde. Hun pekte så vidt på hjertet som banket, ellers beskrev hun ikke noen ting. Hun sa etterpå at alt så fint og normalt ut, så godt er det. Jeg bare følte jeg fikk mye mindre enn jeg hadde forventa. Samboer er også enig.
Dessverre er det ofte slik på sykehus, hadde samme opplevelse i uke 7.

Back
Topp