Mat ved kvalme

Det som har funka best hos meg er lettfordøyelig, lite fett, friskt og ofte kaldt. Kaldt grønt eple i småbiter, blåbær og (litt) jordbær har vært godt. Ellers har jeg levd på loff ei stund, med kokt skinke eller litt skinkeost. Vann med sitronsaft i er godt og friskt å drikke.

Det som har funka best hos meg er lettfordøyelig, lite fett, friskt og ofte kaldt. Kaldt grønt eple i småbiter, blåbær og (litt) jordbær har vært godt. Ellers har jeg levd på loff ei stund, med kokt skinke eller litt skinkeost. Vann med sitronsaft i er godt og friskt å drikke.
Kaldt eple fungerer greit her og. Vann med sitron skal jeg forsøke :)

Her hjelper rå gulerøtter, grønne kalde epler både for seg selv å som skiver på hvitost på brød/kjeks, sitron/lime safta til Lerum, salt kjeks med litt hvitost på. Ting som lukter lite å mild smak. Kalde ting er lettere å spise synes jeg. Spiser lite å ofte, og etter hvert måltid er det å ta det rolig etterpå en liten stund.

Signerer på at det må være friskt ( i motsettning til forrige gang hvor jeg helst ville at alt skulle være fritert:bag:)

Fryste druer
Fullkorns frokostknekkebrød med litt smør
Grønne epler
Salat
Vannholdige grønnsaker som tomat, agurk, ananas osv

Appelsin funket godt for meg forrige uke. Jeg var syyyykt kvalm på jobb, spiste rn appelsin, og det ble bedre. Så kom kvalmen snikende igjen. Så spiste enda en appelsin, og den forsvant igjen. Merkelig. Ellers husker jeg fra sist: eple, kiwi, druer og frisk litt syrlig frukt

Her e d kjøtt såm funke evt fisk.. har me mæ middagsmat på jobb førr tia før å komme mæ jennom dagen... wok me biff, fiskekake å gulrotstuing.. brødskiv me masse krydderskinke, kyllingbita osv

Her er det en kombinasjon av raske karbohydrater og friske ting. Sjokolademuffin, kanelbolle, croissant etc. noe med både fett og karbohydrater som tas opp raskt. Evt druer, gulrot o.l. Vil finne energi til å lage et brett muffins eller amerikanske pannekaker som jeg kan spise i stedet for å kjøpe på butikken. Kommer til å ruinere meg selv på Aunt Mabels.

Kiwi og appelsin fra kjøleskapet, store druer, små fryste druer, taco, rotmos og stekte kjøttpølser, tomatsuppe, mer taco, nystekt bagetter med ost og skinke, majones og tomat

Back
Topp