Flere her inne som har kroniske sykdommer? Får dere ekstra oppfølging gjennom svangerskapet? Jeg har en revmatisk sykdom, må bruke immundempende medisiner gjennom svangerskapet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har allerede fått time til kontroll med revmatolog når jeg er i uke 8. Hvor ofte får du kontroller? Bruker du medisiner når du ikke er gravid?Jeg har også revmatisk sykdom, men prøver meg uten medisiner. Får ekstra oppfølging fra revmatisk avd. på sykehuset.
Revmatiker. Bruker ikke injeksjoner etter uke 20...men har tilbud om kortison injeksjoner for å hindre langvarige betennelser. Får ekstra oppfølging fra revmatologen og vekstkontroller hos fosterdiagnostikk avdelingen.Flere her inne som har kroniske sykdommer? Får dere ekstra oppfølging gjennom svangerskapet? Jeg har en revmatisk sykdom, må bruke immundempende medisiner gjennom svangerskapet.
Jeg har også kontroll i uke 8. Skal vel ha 1-2 (alt etter behov) i hvert trimester. Bruker infeksjonsmedisin hver 2.uke til vanlig. Og vanlig ibux når jeg har smerter ellers. Nå bruker jeg bare lav dose paracet når det er skikkelig ille, og fysisk aktivitet for å holde sykdommen i sjakk.Jeg har allerede fått time til kontroll med revmatolog når jeg er i uke 8. Hvor ofte får du kontroller? Bruker du medisiner når du ikke er gravid?
Jeg har også migrene. Kan anbefale akupunktur piercing hos Contrast ink and healing arts i Sandefjord hvis du ikke er så langt unna. Jeg hadde kronisk migrene med nesten daglige anfall, og brukte flere forebyggende. Har hatt 2 anfall rett etter jeg tok piercing, og ingen siden det. Er 1.5 mnd siden jeg fikk satt de. Vet ikke hvordan det er å få satt piercing som gravid da. Og det koster en del, men for min del gull verdt!!Migrene, pleide å bruke både forebyggende og anfallsmedisin, så nå må jeg bare ta det ekstra med ro, for legen sa jeg måtte holde meg til paracet![]()
Her ser jeg leger anbefaler veldig forskjellig. Men det kan jo ha noe med individuell vurdering å gjøre. Jeg hadde samtale på sykehuset i forkant av graviditet, og fikk beskjed om at jeg trygt kunne bruke imigran/sumatriptan ved behov. Har heldigvis til nå hatt mildere anfall, og håper det holder seg sånn framover. Håper du også opplever bedring i svangerskapetMigrene, pleide å bruke både forebyggende og anfallsmedisin, så nå må jeg bare ta det ekstra med ro, for legen sa jeg måtte holde meg til paracet![]()
Jeg får infusjon hver 8.uke. Skal gå på dette frem til uke 32. Må da stoppe for at ikke baby skal blir immunsupprimert.. Syns det er litt skummelt, men er vel bedre med en mamma som er frisk på medisin i svangerskapet, enn en mamma som er syk i svangerskapet..Revmatiker. Bruker ikke injeksjoner etter uke 20...men har tilbud om kortison injeksjoner for å hindre langvarige betennelser. Får ekstra oppfølging fra revmatologen og vekstkontroller hos fosterdiagnostikk avdelingen.
Ja, mye bedre med en frisk mamma! Jeg kan starte opp igjen med medisiner hvis jeg blir veldig dårlig. Og sykehusene har jo god kontroll på hva som er trygt og ikkeJeg får infusjon hver 8.uke. Skal gå på dette frem til uke 32. Må da stoppe for at ikke baby skal blir immunsupprimert.. Syns det er litt skummelt, men er vel bedre med en mamma som er frisk på medisin i svangerskapet, enn en mamma som er syk i svangerskapet..
Jeg og, har hatt et på de 8 ukene, gadd ikke ta paracet, bare gikk å la meg, paracet hjelper ikke når det har brutt ut uansett.. Har hørt noen som ble helt kvitt migrene etter graviditet fordi det endrer helt på hormonbalansenHer ser jeg leger anbefaler veldig forskjellig. Men det kan jo ha noe med individuell vurdering å gjøre. Jeg hadde samtale på sykehuset i forkant av graviditet, og fikk beskjed om at jeg trygt kunne bruke imigran/sumatriptan ved behov. Har heldigvis til nå hatt mildere anfall, og håper det holder seg sånn framover. Håper du også opplever bedring i svangerskapet![]()
er jo lov å håpe, når jeg er i arbeid har jeg konstant hodepine og migrene 4 dager i uka i snitt 

Men jeg har hatt piercing andre steder, og det gror aldri helt, tross for godt renhold. Har konkludert med at jeg ikke tålerJeg har også kontroll i uke 8. Skal vel ha 1-2 (alt etter behov) i hvert trimester. Bruker infeksjonsmedisin hver 2.uke til vanlig. Og vanlig ibux når jeg har smerter ellers. Nå bruker jeg bare lav dose paracet når det er skikkelig ille, og fysisk aktivitet for å holde sykdommen i sjakk.
Jeg har også migrene. Kan anbefale akupunktur piercing hos Contrast ink and healing arts i Sandefjord hvis du ikke er så langt unna. Jeg hadde kronisk migrene med nesten daglige anfall, og brukte flere forebyggende. Har hatt 2 anfall rett etter jeg tok piercing, og ingen siden det. Er 1.5 mnd siden jeg fikk satt de. Vet ikke hvordan det er å få satt piercing som gravid da. Og det koster en del, men for min del gull verdt!!

Åja, ja da det nok best å la væreMen jeg har hatt piercing andre steder, og det gror aldri helt, tross for godt renhold. Har konkludert med at jeg ikke tåler![]()