Bilstol: Lengde støttebein på baser?

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hei!
Har en bil med busseter, altså unormalt høye. Fikk denne etter at frøkna var ferdig med babystol, så dette blir et nytt problem:

Jeg har for meg at de fleste baser for babystoler har for kort støttebein til å nå i gulvet! Var flere nr. 2 stoler som også var for kort, men Axkid Minikid og BeSafe Stretch(som vi kjøpte) har langt nok. MaxWay Plus hadde for kort.. bare sånn til eksempel:p

Er det noen av dere som har babystol-base som kunne slått det ut maks og målt fra planet bilens sete ville vært og ned på gulvet? Feks om basen står på et bord og dere strekker støttebeinet fullt ut?

Sorry, vet det er mye å be om altså.. men hadde vært greit å vite om det finnes noen alternativer, eller om jeg må gå for en nyfødt-til stort barn-stol med én gang, som feks. Axkid One + eller Joie i-Prodigi…:)

Håper jo helst jeg kan bruke babystol og base i starten.. Vet babystoler kan beltemonteres, men det er jo mer styr enn å klikke den i basen;)

Kan du heller ha den i fremsetet? Hvis det ikke er så høyt ned der?

Vil anbefale deg å dra til en fysisk butikk som selger bilstoler å prøve ulike modeller for å se om det passer i deres bil både ift om basen passer og helling på selve babystolen (hjelper lite om basen passer, men hellingen blir feil)

Kan du heller ha den i fremsetet? Hvis det ikke er så høyt ned der?

Det er ikke isofix i framsetet, pluss at det er et spesialsete (jeg har funksjonsnedsettelser), og jeg orker ikke alltid kjøre selv, da må jeg sitte i det passasjersetet.. men om jeg bare kjøper bilstol uten base kan den selvsagt sikkert monteres der.. men uten isofix løser det ikke utfordringen når jeg ønsker base..:) Med mindre jeg kjøper Cybex Aton, den har vel base som også kan beltemonteres..

Vil anbefale deg å dra til en fysisk butikk som selger bilstoler å prøve ulike modeller for å se om det passer i deres bil både ift om basen passer og helling på selve babystolen (hjelper lite om basen passer, men hellingen blir feil)
Ja, jeg tenker nok jeg må innom Barnas Hus feks, de har vel bra utvalg? Vet det er viktig med hellingen ja.. Men i følge barnas hus i Trondheim har helling null betydning, «for man ser om det er riktig» i følge ei der som skulle hjelpe meg sist.. Kjente jeg ble matt!

Ja, jeg tenker nok jeg må innom Barnas Hus feks, de har vel bra utvalg? Vet det er viktig med hellingen ja.. Men i følge barnas hus i Trondheim har helling null betydning, «for man ser om det er riktig» i følge ei der som skulle hjelpe meg sist.. Kjente jeg ble matt!

Hvaaaa! Altså på barnas hus her jobber det 20 år gamle gutter. Jeg stoler ikke helt på sikkerhetsråd fra alle der altså :hilarious: men de har et par på den butikken her med skikkelig peiling også.

Hvaaaa! Altså på barnas hus her jobber det 20 år gamle gutter. Jeg stoler ikke helt på sikkerhetsråd fra alle der altså :hilarious: men de har et par på den butikken her med skikkelig peiling også.
Ja, det er skremmende at man kan risikere å få helt feil råd på sånne steder! Best å studere seg opp på bilstol-kunnskap, helst mastergrad-nivå, før man drar på bilstolhandel :wacky:

Ja, det er skremmende at man kan risikere å få helt feil råd på sånne steder! Best å studere seg opp på bilstol-kunnskap, helst mastergrad-nivå, før man drar på bilstolhandel :wacky:
Ja nemlig :hilarious:

En slektning av meg dro på Thansen og kjøpte bilstoler til alle ungene.. fikk beskjed om at "nei, treåringen? Han er for stor til å sitte bakovervendt."... Er en stor treåring, men likevel. Går ikke an å høre på de som selger bilstoler. ><

En slektning av meg dro på Thansen og kjøpte bilstoler til alle ungene.. fikk beskjed om at "nei, treåringen? Han er for stor til å sitte bakovervendt."... Er en stor treåring, men likevel. Går ikke an å høre på de som selger bilstoler. ><
Håper slektningen din hadde mer kunnskap enn selgeren!!

Håper slektningen din hadde mer kunnskap enn selgeren!!
Nope, vedkommende stolte blindt på selgeren. Og ikke var det noe vits i å diskutere på det heller. Det går jo etter all sannsynlighet bra uansett; men det er jo bare HVIS man skulle havnet i de verste kollisjonene, så er jo sjansene for fatale følger minimert så langt man får til. Men forovervendt i riktig bilstol er jo uansett **godkjent**, så... Ikke noe jeg skal legge meg mer borti. Jeg nevnte at selgeren tok feil, men la meg ikke noe mer borti det. Men jeg velger ikke forovervendt til treåringer selv, altså.

Enig i at det er ymse bilstol kunnskap rundt omkring, men i en fysisk butikk får man ihvertfall låne bilstoler og prøve ut selv om sete passer.

Back
Topp