Har dere tenkt på permisjon?

Line Albertine

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Hei!

Har dere gjort dere opp noen tanker om hvordan dere skal gjøre det med permisjon osv? 100% lønn, 80% lønn, hvor mange uker på hver?

Hei!

Har dere gjort dere opp noen tanker om hvordan dere skal gjøre det med permisjon osv? 100% lønn, 80% lønn, hvor mange uker på hver?
Her blir det nok ganske likt som sist, jeg tar min del og hele felles, plusser på med ferie, han tar sin del. 100 %

Man får mer penger totalt sett om man velger 100% utbetaling, perm i 49 uker, så jeg tenker å ta det - spare penger til å ta noe ulønnet og ferie! Jeg er alene så får hele permisjonen. Deilig ift bhg å ha termin i juni :)

Vi hadde tenkt 80% lønn, og dele likt på ukene. Gullverdt de 10 ekstra ukene med perm! Hatt 80% med de 2 andre også, og veldig fornøyd med den løsningen. Siden jeg bytter jobb nå, så er jeg usikker på om jeg får overført ferie ( blir i såfall tull med feriepenger..) Planen er at jeg har perm fra juni - januar, og samboer fra januar til juli.

Vi hadde tenkt 80% lønn, og dele likt på ukene. Gullverdt de 10 ekstra ukene med perm! Hatt 80% med de 2 andre også, og veldig fornøyd med den løsningen. Siden jeg bytter jobb nå, så er jeg usikker på om jeg får overført ferie ( blir i såfall tull med feriepenger..) Planen er at jeg har perm fra juni - januar, og samboer fra januar til juli.
Økonomisk sett lønner det seg med 100% og så legge av til ulønnet permisjon :)

Vi skal ta 100% permisjon. Jeg tar ut ferie og ulønnet permisjon i tillegg :happy:

Ja, vet det blir noen kroner mindre. Men taper en del feriepengeopptjening, pensjon og andre goder på å ha ulønnet perm, så ender nok opp med 80% her også. Og veldig kjipt å miste rett til sykepenger/sykt barn dager psv når man kommer tilbake etter ulønnet perm.

Jeg tenker veldig mye på permisjon. Jeg er eneste ansatt i mitt eget AS, og grubler veldig mye på om jeg kan ta ut hele 100% permisjon, siden ASet må driftes under den samme tiden (betale regninger, regnskap, a-melding osv). Hvor mye penger jeg må ha oppspart i bedriften for at det ikke skal gå under av faste utgifter, pensjonssparing osv. haha, river meg i håret av det. Er det noen som er i samme situasjon?

Ja, vet det blir noen kroner mindre. Men taper en del feriepengeopptjening, pensjon og andre goder på å ha ulønnet perm, så ender nok opp med 80% her også. Og veldig kjipt å miste rett til sykepenger/sykt barn dager psv når man kommer tilbake etter ulønnet perm.
Hvis du tar ulønnet permisjon litt her og der i permisjon mister du ikke rettigheter. Og når det gjelder feriepenger har man kun krav på 12/15 uker, noen er heldige med at arbeidsgiver "spanderer" resten, men det er et valg de kan ta :)

Hvis du tar ulønnet permisjon litt her og der i permisjon mister du ikke rettigheter. Og når det gjelder feriepenger har man kun krav på 12/15 uker, noen er heldige med at arbeidsgiver "spanderer" resten, men det er et valg de kan ta :)
Her spanderer arbeidgiver. Blir tull med bonuser også om man har ulønnet. Så unngår det ☺️

Bare greit at de andre her får vite at det er et alternativ iallefall :happy:
Ja ☺️ De fleste tar jo 100%, men mitt poeng er at det ikke alltid lønner seg for «alle». At hver enkelt må finne ut hva som passer best for seg. Dessuten er der nesten alltid kvinnen som tar «ulønnet perm» støyten, noe jeg personlig synes er litt dumt i forhold til pensjon, feriepenger ++

Her blir det nok ganske likt som sist, jeg tar min del og hele felles, plusser på med ferie, han tar sin del. 100 %
Men nå er det vel ikke deler lenger, nå kan man dele som man vil?

Her skal vi ta 100%, ta ut ferie og jeg tar første del, og han tar andre del, men kanskje kortere tid enn meg da han øsnker det. Mulig han tar 9 uker fullt og 15 uker der han har perm 2 dager i uka, men litt flaks kan vi da med røde dager få permisjonen til å vare til juli. Problemet er at han ikke tror han kan ha gradert pga arbeidsgiver isåfall er vi jo ferdig i slutten av april, hadde håpet å vente med bhg til etter sommerferien

Her skal vi ta 100%, ta ut ferie og jeg tar første del, og han tar andre del, men kanskje kortere tid enn meg da han øsnker det. Mulig han tar 9 uker fullt og 15 uker der han har perm 2 dager i uka, men litt flaks kan vi da med røde dager få permisjonen til å vare til juli. Problemet er at han ikke tror han kan ha gradert pga arbeidsgiver isåfall er vi jo ferdig i slutten av april, hadde håpet å vente med bhg til etter sommerferien
Arbeidsgiver kan ikke bestemme hvordan dere deler opp permisjon

Arbeidsgiver kan ikke bestemme hvordan dere deler opp permisjon
Sist så måtte arbeidsgiver godkjenne at jeg kunne jobbe gradert, kanskje det har blitt endra på alle disse åra :happy:

Sist så måtte arbeidsgiver godkjenne at jeg kunne jobbe gradert, kanskje det har blitt endra på alle disse åra :happy:
Her måtte også samboer få godkjent å jobbe gradert! Hans permisjon var fra nov 21 - juli 22 :happy:
Så tipper det er slik fortsatt. Håper dere får det godkjent :shy:

Back
Topp