Fødebaggen

LivetsHemmelighet

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Novemberlykke 2022
Hvordan ligger dere an med pakking?
Kom gjerne med tips om hva som er lurt å pakke, og del hva du evt har pakket :smiley-bounce012

Hvordan ligger dere an med pakking?
Kom gjerne med tips om hva som er lurt å pakke, og del hva du evt har pakket :smiley-bounce012
Jeg har ikke pakket enda, men etter to tidligere fødsler med altfor mye bagasje skal jeg pakke minst muligxsmile9

- En eller to bodyer + strømpebukser/bukser til baby
- Hentesett
- Shampo og balsam i reisestørrelse
- To gode joggebukser
- En genser til å reise hjem i
- To-tre par sokker
- Truser i gode størrelser
- Slippers som man kan dusje med
- Amme-BH
- Purelan og mam kompresser (selv om jeg tror de har det på føden)

Det jeg kommer på i farten:happy:

Har ikke begynt å pakket enda, men har laget en liste. Alt over, pluss laktulose for å hjelpe meg magen, så det ikke blir så vondt å gå på do. Ellers lang tlf lader og kamera til å ta bilder :D

Jeg har også pakket med ullsokker til meg selv, siden det er november og ofte kaldt (syns jeg) på sykehus :happy:

Tror dette må bli morgendagens gjøremål:happy::Heartblue

Noen som har de happyflopsene? Er de bra? Tror jeg skal unne meg et par sånne til fødebagen.
Flipflops var et must sist jeg var på barsel. Ullsokker var lurt! Og så skal jeg pakke med meg Totenflak, Stratos, safarikjeks og cola:happy: Av snacks tror jeg at jeg kun brukte colaen før babyen var ute, sist, men det var magisk det:happy:

Har pakket hittil:
- Klærne som lillemor skal reise hjem i (de andre dagene låner vi på sykehuset)
- Ammesingletter
- Ammebh uten spiler (til å sove med når melka kommer. Evnt bruke ammesinglett, men det kan jo bli litt varmt)
- Ammeinnlegg (engangs + ull)
- Tøy til meg (og innser at jeg trenger en romsligere kosebukse)
- Snacks (men skal ha med mer, må kjøpe kinder maxi og iste blant annet!)
- Smokk, selv om jeg kanskje ikke vil bruke så tidlig
- Liten lue i ull
- Bikinioverdel, kanskje jeg føder i badekar og synes det er greit å være litt påkledd? (Hadde sikkert klart meg uten det da.)

Tar med når det nærmer seg/på farta:
Lader
Toalettmappe
Slipperser
Vannflaske

Hvilke størrelser tar dere med til baby, og hvor mye av hver? Det er min første og jeg er så usikker på hva som kommer til å passe…

Hvilke størrelser tar dere med til baby, og hvor mye av hver? Det er min første og jeg er så usikker på hva som kommer til å passe…

Jeg har ikke pakket enda selv, men man trenger egentlig ikke å ta med annet enn hjemreise klær til babyen, men hvis man ønsker egne klær kan man ta med :joyful:
Som regel blir man liggende i 3 døgn etter fødsel, tenker evt 2 sett med klær + hjemreise selv :smug:

Back
Topp