Overvekt og ultralyd

R-40420844

Første møte med forumet
Heisann!
Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med overvekt og ultralyd.
Litt redd for at legen ikke skal kunne se noe.. har vært på innvendig men er første gang jeg skal på utvendig.
Å når jeg sier overvektig så mener jeg ikke 5-10 kg ekstra.. snakker om 120kg +++

Heisann!
Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med overvekt og ultralyd.
Litt redd for at legen ikke skal kunne se noe.. har vært på innvendig men er første gang jeg skal på utvendig.
Å når jeg sier overvektig så mener jeg ikke 5-10 kg ekstra.. snakker om 120kg +++
Hvor langt på vei er du?
Var selv på ul i uke 12 og fikk se noe utvendig, men fikk tilbud om innvendig for å få best mulig bilder. Var da ca 110 kg

Jeg har hatt 3 sv.skap der jeg har veid ca 110 kg ved ordinær ultralyd. Det har blitt helt greie bilder, og de har klart å sett det de skal se :)

Jeg var 117 med første, det var aldri noen problemer med ultralyd. Med nr. 2 så var det en peivatpraktiserende gynekolog med refusjonsordning jeg var til som ikke fikk det opp, og da brukte innvendig, men da hadde jeg vært på ultralyd privat to uker i forveien og sett det fint med utvendig så hun gynekologen hadde nok bare crap utstyr.

Jeg spurte jordmora jeg skulle til om det var vanskelig å se, hun sa sa at det varierte noe fra person til person hvor «lett» lydbølgene trengtw gjennom, men det skulle ikke være så vanskelig.

Nå skal det sies at jeg har veldig mye av vekta på rumpe og lår og ellers fordelt utover resten, så jeg har ikke så fryktelig stor mage. Med yngste var jeg sikkert 125 og det var heller ikke da noen problemer å se noe.

Tips, vær åpen om de så møter du ferre fordommer ❤️

Er kort, og rundt 95 kg. Mye på magen. Fått fine bilder på alle utvendig UL likevel :) Ikke i uke 15 kanskje ikke, men det var ikke pga. vekta mi, det var pga. frøkna som skulle kose med morkaka.. :p

Back
Topp