Bind til etter fødsel

Bkno3553130

Flørter med forumet
På nettsiden til sykehuset jeg skal føde på står det i pakkelisten «Store bind som kjøpes på apoteket». Dere som har født før, hvilken type er lur å kjøpe?

På nettsiden til sykehuset jeg skal føde på står det i pakkelisten «Store bind som kjøpes på apoteket». Dere som har født før, hvilken type er lur å kjøpe?
Har født tre ganger, og har termin med fjerdemann i januar. Det jeg gjorde var å stjele med meg noen små bleier og bind fra føden. Syns å huske at jeg klarte meg med gode nattbind etter de par første dagene. Da gikk det over til vanlig type mens.

Men dette kan sikkert være individuelt da, men hos meg holdt det i alle fall med det jeg fikk tak i på butikken etter jeg kom hjem :-)

det er individuelt hvor nye du blør. Jeg blør ikke så mye. Jeg brukte bleie rett etter fødsel deretter store sykehusbind dagen etter fødsel. Fra da to gikk der fint med vanlige bind som var ekstra lange.

De største bindene/bleier til å ha i nettingtruse fikk jeg Åå sykehsuet. Trengte bare disse det første døgnet etter fødsel. Deretter libresse sine tjukkeste nattbind kjøpt på matbutikken bare :)

Har variert VELDIG. Med førstefødte, så bodde jeg på sykehuset ei uke (lett prematur), og måtte bruke disse "bleiene" hele den uken. Jeg hadde ikke sjans til å greie meg med vanlige bind, og stjal med meg et par sånne bleier til etterpå også. Dabbet heldigvis av litt etter noen dager, og nattbind ble så nok.

Med nr2 brukte jeg bleiene et par dager, og så gikk det greit med bind.

Med nr3, så brukte jeg bleiene de første timene, så kunne jeg gå over på vanlig bind. Blødde mer under fødsel med nr3 da.

Men, ville forhørt meg med jordmoren din om hvordan det er på sykehuset der; for når det står at du må ta med store bind, betyr det da at du ikke får utdelt noe etter fødsel?

Brukte de der nettingtrusene fra sykehuset men hadde med egne TENA Silhouette high waist buksebleier (mine var svarte) og husker jeg syntes det var supert å kunne gå over til dem.. de føltes litt mer ut som en truse enn de der nettinggreiene, følte meg veldig pasient i dem (og jeg er ikke så glad i sykehus, så det var greit å føle seg mer påkledd). Etterhvert gikk jeg over til de store bindene de hadde på barsel, vi var der i noen dager. :)

Stjal med nettingtruser og bind fra sykehuset, holdt med vanlige nattbind etter de var brukt opp

Jeg var brukt Libresse Maxi nattbind etter begge mine fødsler. Fant ingen som var bedre og mer behagelig å ha på enn de.

Back
Topp