Tiden på sykehuse etterpå

Vi var på barselhotellet 5 dager. Hun var født 1 mnd fortidlig, vi slet med amming, og hun måtte ligge ett døgn i lysbehandling pga gulsott.
Tror 2-3 dager er mest vanlig på barselhotellet på SUS.
Sett i ettertid burde vi nok vært litt lengre, og hun burde nok fått sonde. Men heldigvis føler jeg forrige opplevelse ga meg masse erfaring som jeg kan ta med meg denne gangen ☺️

Godt og høre at det virker som de fleste får være til de er klare for og hjem. Har jo hørt skrekk historier der noen har følt de blir kastet ut. Viktig for meg og få god tid, hjelp og ro til og få til ammingen. Med første gikk ikke ammingen i det helettt, uerfaren redd og lite oppfølging og hjelp. Hjalp ikke på. Nr 2 der hadde jeg jo så mange dager å var heldig og møtte veldig forståelse på at jeg trengte hjelp. Så da ble ammeopplevelsen en helt annen og jeg ammet til han var 8mnd. Håper på en posetiv opplevelse denne gangen også
Kanskje du kan nevne det i fødebreve ditt (om du skriver ett). Da er de ofte flinkere til å ta hensyn til slikt

Ble igangsatt mandag, fødte torsdag og reiste hjem søndag. Var rimelig lei sengen på barsel :wacky:

Back
Topp