Tiden på sykehuse etterpå

IEL88

Glad i forumet
Smånissene 2022
Det er ca 10 år siden sist jeg fikk barn. Og det var med keisersnitt.. så lurer på, hvor mange dager får vi «låv» og være på sykehuset? Med min første så var det ca 3 dager som var normalen. Med ks så var det 5 dager siden jeg ikke ville sette blodfortynnende sprøyter selv. Vet vi kan hjem rett etter vist alt er greit. Men jeg følte meg tryggere sist da jeg hadde god hjelp over flere dager til amming og slikt.. men virker litt som at normen er og sende oss hjem så fort som mulig?

Det er ca 10 år siden sist jeg fikk barn. Og det var med keisersnitt.. så lurer på, hvor mange dager får vi «låv» og være på sykehuset? Med min første så var det ca 3 dager som var normalen. Med ks så var det 5 dager siden jeg ikke ville sette blodfortynnende sprøyter selv. Vet vi kan hjem rett etter vist alt er greit. Men jeg følte meg tryggere sist da jeg hadde god hjelp over flere dager til amming og slikt.. men virker litt som at normen er og sende oss hjem så fort som mulig?

Sist jeg fødte, 2018, fikk jeg være på sykehus til jeg selv sa nå vil jeg reise hjem. Dette var i høysesong (sommer) med mange fødsler, men følte det var mye opp til meg. Gir du beskjed om å få være der en stund tror jeg ikke det vil bli et problem. Nå vet ikke jeg hvilke sykehus du sokner til, men desember er en tid med få fødsler og mer kapasitet er mitt inntrykk :)

Sist jeg fødte, i 2019, var de veldig strenge på at man skulle hjem etter 3 dager. Jeg hadde litt komplikasjoner så jeg hadde egentlig fått vite at jeg kunne være lenger, men plutselig fikk jeg ikke lov. Heldigvis ordnet det seg, men var ikke så lett å få lov å bli lenger der jeg var.

Fødte i 2021 og var da på sykehuset 3 dager :) kunne reist hjem samme dagen eller vert lengre om jeg ville men vi var da klar for og reise hjem :) mye av grunnen til at vi valgte og vere der i 3 dager var for og få tatt alle tesene da helsestasjon i området ikke tar nyfødt tester og vi har et stykke til sykehuset :) så fremst alt går greit så gjør vi det samme denne gangen og (sykehuset her har barselhotell så far får og mulighet til og vere på sykehuset) :)

Jeg tok keisersnitt i 2020. Var var det to dager som var normalen og tre for keisersnitt. Fikk ikke spørsmål om å sette blodfortynnende selv, og skulle ikke ha dette lenger etter hjemreise den tredje dagen.

Jeg var 3 dager sist med akutt keisersnitt :) kunne blitt mer men ville bare hjem :)

Fødsel 2021: Jeg var vel innlagt 3 dager på barsel før jeg ble overflyttet til barneavdelinga der baby lå. Siden jeg ikke hadde «behov» for å være der. Det er nok veldig ulikt fra sykehus til sykehus og fra by til by (og år til år). Ville spurt jordmor jeg :)

Jeg tok keisersnitt i 2020. Var var det to dager som var normalen og tre for keisersnitt. Fikk ikke spørsmål om å sette blodfortynnende selv, og skulle ikke ha dette lenger etter hjemreise den tredje dagen.
Mulig jeg ble holdt der lengre siden jeg mistet mye blod og måtte ha blodoverføring.‍Håper indelig på og unngå det denne gangenxsmile6

Mulig jeg ble holdt der lengre siden jeg mistet mye blod og måtte ha blodoverføring.‍Håper indelig på og unngå det denne gangenxsmile6
Det kan nok ha påvirket liggetiden ja. Jeg mistet bare 600ml blod, så det er vel ganske sammenlignbart med en vaginal fødsel også?

Fødte min første i juli 2021, hastekeisersnitt, mistet kun 300 ml blod, de ville at jeg skulle dra etter 3 dgr, men jeg fikk bli i 4dgr etter eget ønske da vi strevet med ammingen.

Hastekeisersnitt i 2019, var der i 5 dager. Da satte samboeren foten ned og var lei av å sove på gulvet, jeg ville ikke være der alene så da reiste vi hjem. Kunne ha fått lov til å være der i et par dager til. Fikk med meg kraftige smertestillende for to dager til, når vi reiste hjem.

Vi fikk beskjed om at tre dager er normalen så sant alt var fint. Men man gjerne måtte dra før om man ønsket :)

Jeg fødte mandag kveld og var til fredag. De ville helst at jeg skulle være litt til, da ammingen ikke var på plass, men pga ventende besøk fra langt unna reiste jeg hjem.

3 dager var isåfall normalen her for 2 år siden. Vi reiste hjem etter 2 dager, men det angret vi litt på i ettertid da ammingen ikke var helt god og vi ende opp på føden igjen dagen etterpå med en baby som ikke ville ta pupp.

Jeg dro samme dag og dagen etterpå. Syns det var kjekt å komme hjem. Men vi fikk tilbud om 5 dager:)

Jeg dro samme dag og dagen etterpå. Syns det var kjekt å komme hjem. Men vi fikk tilbud om 5 dager:)
Jeg har lyst til å bli på sykehuset minst mulig. Vurderer å reise hjem før de 3 dagene om formen tillater det denne gangen. Men er det noe med at man må innom sykehuset igjen da for diverse tester?

Jeg har lyst til å bli på sykehuset minst mulig. Vurderer å reise hjem før de 3 dagene om formen tillater det denne gangen. Men er det noe med at man må innom sykehuset igjen da for diverse tester?
Ja, noen tester må tas etter 12 timer om jeg ikke husker helt feil. Med siste var det så fult på avdelingen uansett (sommer) og legen var så opptatt, så vi hadde måttet vente enda lenger. Gikk helt fint å ta det senere. Dro bare innom sykehuset å fikk sjekket:)

Har aldri følt noe behov for å være der. Vonde senger, dårlig mat og så lenge alt er bra med babyen er det ingen nytte i å sitte inneklemt på rommet der å stirre i veggen. Babyer er kjedelige (misforstå meg rett, jeg elsker de, men de ligger bare der) så det er begrenset hva man kan gjøre når babyen bare sover å spiser:hilarious:

Ja, noen tester må tas etter 12 timer om jeg ikke husker helt feil. Med siste var det så fult på avdelingen uansett (sommer) og legen var så opptatt, så vi hadde måttet vente enda lenger. Gikk helt fint å ta det senere. Dro bare innom sykehuset å fikk sjekket:)

Har aldri følt noe behov for å være der. Vonde senger, dårlig mat og så lenge alt er bra med babyen er det ingen nytte i å sitte inneklemt på rommet der å stirre i veggen. Babyer er kjedelige (misforstå meg rett, jeg elsker de, men de ligger bare der) så det er begrenset hva man kan gjøre når babyen bare sover å spiser:hilarious:
Jeg trengte å ligge der sist. Men føler det ikke var en så god opplevelse, så vil heller være hjemme hvis alt går fint :happy: jeg trengte det var mye styr med de testene, men da behøver det jo ikke å være det hører jeg:D

Jeg trengte å ligge der sist. Men føler det ikke var en så god opplevelse, så vil heller være hjemme hvis alt går fint :happy: jeg trengte det var mye styr med de testene, men da behøver det jo ikke å være det hører jeg:D
Vi er alle forskjellige :D Flott tilbud til de som trenger det i hvert fall! Man vet jo aldri på forhånd hvordan fødselen går for mor (og barn) både fysisk og psykisk.

Godt og høre at det virker som de fleste får være til de er klare for og hjem. Har jo hørt skrekk historier der noen har følt de blir kastet ut. Viktig for meg og få god tid, hjelp og ro til og få til ammingen. Med første gikk ikke ammingen i det helettt, uerfaren redd og lite oppfølging og hjelp. Hjalp ikke på. Nr 2 der hadde jeg jo så mange dager å var heldig og møtte veldig forståelse på at jeg trengte hjelp. Så da ble ammeopplevelsen en helt annen og jeg ammet til han var 8mnd. Håper på en posetiv opplevelse denne gangen også

Back
Topp