Permisjonspenger/ igangsettelse av fødsel

Bkno3553130

Flørter med forumet
Jeg har termin i desember, men blir igangsatt ca. 1 uke før. Da er det vel igangsettelsesdatoen jeg skal bruke i søknaden om foreldrepenger til Nav, er det ikke? (Noen som vet?):-)

Jeg har termin i desember, men blir igangsatt ca. 1 uke før. Da er det vel igangsettelsesdatoen jeg skal bruke i søknaden om foreldrepenger til Nav, er det ikke? (Noen som vet?):)
Jeg ville kontakte NAV. Jeg vet at med planlagt KS man bør bruke den dato men er usikker med igangsetting :)

Det er jo ikke gitt at du føder samme dag som du blir satt i gang.. så vil tro det er termindatoen du skal forholde deg til.
Jeg ble også satt i gang - 9 dager før termindato. Så kom han på dag 3 av igangsettingen, altså 6 dager før termindatoen.

Du skal bruke termindato. Nav får melding om når du føder og justerer permisjon etter det. Du får meld etter 2-3 dager.

Jeg har termin i desember, men blir igangsatt ca. 1 uke før. Da er det vel igangsettelsesdatoen jeg skal bruke i søknaden om foreldrepenger til Nav, er det ikke? (Noen som vet?):)

Ring nav og hør :)
Jeg har hørt om dem som har fått bruke igangsettelsesdato og andre som ikke har fått gjøre det :)
Jeg har født på torsdag og blitt satt igang på tirsdag, så det er liksom ikke like presist som keisersnitt. Da vet man garantert at fødsel blir på den aktuelle datoen.

Du skal bruke termindato. Nav får melding om når du føder og justerer permisjon etter det. Du får meld etter 2-3 dager.
Ja permisjon blir justert, men det betyr at man mister noen dager permisjon siden man ikke får tatt ut tre uker før fødsel. Men det er jo mange som føder før termin da, så ikke så uvanlig å miste en del av de ukene

Jeg ble og blir igangsatt pga diabetes ca 2 uker før. Men må forholde meg til termindato. Sist gang endte jeg opp med to dager permisjon før igangsettelse. Blir vel noe sånt denne gangen også dessverre.

Nevnte det for jordmor ved sist kontroll og hun ga ingen tilbakemelding på at jeg kunne endre dato i forbindelse med permisjon.

Jeg ble og blir igangsatt pga diabetes ca 2 uker før. Men må forholde meg til termindato. Sist gang endte jeg opp med to dager permisjon før igangsettelse. Blir vel noe sånt denne gangen også dessverre.

Nevnte det for jordmor ved sist kontroll og hun ga ingen tilbakemelding på at jeg kunne endre dato i forbindelse med permisjon.
Herlighet, så utrolig rart!! Takk for svar, uansett! :-) Og lykke til, til deg!

Back
Topp