Brød og magevondt

tulips

Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Desemberskattene 2024
Januarlykke 2026
Har ikke spist vanlig brød siden mai 2020. I går spiste jeg vanlig brød igjen. Hadde store magesmerter lenge etterpå. Sykt oppblåst og masse luft. Jeg koblet ikke brød og magesmerter i går, begynte å tenke på det i dag da jeg opplevde det samme igjen etter å ha spist brød til frokost. Jeg har ingen allergier, har ikke vært utredet heller, men har aldri hatt symptomer på det. Håper dette bare er forbigående sånn at jeg kan kose meg med brød. Jeg er gravid og det er i grunn bare brød som frister :smiley-ashamed004 Noen med erfaring? Har magesmertene blitt borte etterhvert som kroppen ble vandt til brød igjen? Nettopp spist brød til kveldsmat og forbereder meg på magevondt igjen :dead:

Hjemmebakt eller butikkjøpt brød?

Butikk :joyful: Har ikke spist brød siden mai 2020 pga lavkarbo.

Da tror jeg nok kroppen bare reagerer på at der er mye diverse i kjøpebrød som du sikkert ikke hr fått i deg på lenge - feks ekstra tilsatt gluten og ofte estoffer/konserveringsmidler. Det kan kanskje gå bedre med hjemmebakt brød eller om du finner et som inneholder mest mulig naturlige ingredienser :) eller om du finner type surdeigsrundstykker i frysedisken så kanskje det går bedre.
Jeg har cøliaki så bare mitt eget brød, men mannen sier han får mye mer luft i magen av en del kjøpebrød kontra det vi lager hjemme.
Håper du finner noe som funker for magen da :)

Da tror jeg nok kroppen bare reagerer på at der er mye diverse i kjøpebrød som du sikkert ikke hr fått i deg på lenge - feks ekstra tilsatt gluten og ofte estoffer/konserveringsmidler. Det kan kanskje gå bedre med hjemmebakt brød eller om du finner et som inneholder mest mulig naturlige ingredienser :) eller om du finner type surdeigsrundstykker i frysedisken så kanskje det går bedre.
Jeg har cøliaki så bare mitt eget brød, men mannen sier han får mye mer luft i magen av en del kjøpebrød kontra det vi lager hjemme.
Håper du finner noe som funker for magen da :)
Takk for svar :) Spørs nok om jeg må på leting av brød, for jeg hater å bake :wacky:

Takk for svar :) Spørs nok om jeg må på leting av brød, for jeg hater å bake :wacky:
Jeg opplever det samme! Lavkarbo fucka opp magen min haha!
Jeg spiser proteinbrødet fra Rema 1000. Det får jeg ikke vondt i magen av :)
F2F196C0-1887-47C1-ACF9-41C1A97A3805.jpeg

Jeg opplever det samme! Lavkarbo fucka opp magen min haha!
Jeg spiser proteinbrødet fra Rema 1000. Det får jeg ikke vondt i magen av :)
Vis vedlegget 388870
Er den fortsatt fucka eller er det håp om at magen vender seg til maten igjen? Min har blitt bedre liksom, får ikke samme magesmertene som de to første dagene, men har fortsatt mye luft som skal ut :wacky:

Er den fortsatt fucka eller er det håp om at magen vender seg til maten igjen? Min har blitt bedre liksom, får ikke samme magesmertene som de to første dagene, men har fortsatt mye luft som skal ut :wacky:
Sikkert veldig individuelt. Men jeg kan bare ikke spise vanlig brød. Smerter konsekvent hver gang. Spiste brød i 1 mnd da jeg var på det kvalmeste. Vondt i magen konstant.. luftsmerter liksom.
Spiste kaker i konfirmasjon i går…. Har så sykt vondt i dag :dead:

Sikkert veldig individuelt. Men jeg kan bare ikke spise vanlig brød. Smerter konsekvent hver gang. Spiste brød i 1 mnd da jeg var på det kvalmeste. Vondt i magen konstant.. luftsmerter liksom.
Spiste kaker i konfirmasjon i går…. Har så sykt vondt i dag :dead:
Nei så slitsomt :sorry: Rart det der, at man kan bli sånn etter et opphold :confused: Kroppen er virkelig merkelig. Jeg tenker at nå vet jeg hvordan babyer med magevondt har det når de får i seg noe de ikke tåler :hilarious: Stakkars, er ikke rart de skriker :(

Butikk :joyful: Har ikke spist brød siden mai 2020 pga lavkarbo.

Jeg har gått rundt og snudd på ALLE brødene på Coop og Rema her, for de fleste inneholder så sinnsykt mye driiiit.
Hvis du vil ha et brød uten så alt for mye greier som ikke må være der, så er disse to ganske greie;

proteinbrød_frilagt.pngbrod_grovt-spelt.jpg

(Men kan være ulikt utvalg fra sted til sted. Jeg bor i Nordland og disse to er de beste kjøpebrødene jeg kan finne her.. mtp innhold.)

Jeg har gått rundt og snudd på ALLE brødene på Coop og Rema her, for de fleste inneholder så sinnsykt mye driiiit.
Hvis du vil ha et brød uten så alt for mye greier som ikke må være der, så er disse to ganske greie;

Vis vedlegget 388912Vis vedlegget 388913

(Men kan være ulikt utvalg fra sted til sted. Jeg bor i Nordland og disse to er de beste kjøpebrødene jeg kan finne her.. mtp innhold.)
Som sagt jeg skulle gjerne sett næringsinnhold på proteinbrødet :)

Vis vedlegget 388912Vis vedlegget 388913

Tusen takk :D

Ah, ja - ser du fikk link over her. :)
Akkurat nå har jeg hjemmebakt brød i hus, men er disse to alternativene jeg kjøper til ungene (og litt meg), når jeg ikke har bakt selv.
Ønsker brød med minst mulig tilsetningsstoffer, siden spesielt yngste spiser brød flere ganger for dag. :P

Ah, ja - ser du fikk link over her. :)
Akkurat nå har jeg hjemmebakt brød i hus, men er disse to alternativene jeg kjøper til ungene (og litt meg), når jeg ikke har bakt selv.
Ønsker brød med minst mulig tilsetningsstoffer, siden spesielt yngste spiser brød flere ganger for dag. :p
Brødmat er jo ganske godt. Jeg forsøker å gå ned i vekt så kombi av lavkarbo og lavkalori. :)

Brødmat er jo ganske godt. Jeg forsøker å gå ned i vekt så kombi av lavkarbo og lavkalori. :)
Prøver litt halvhjertet selv. Spiser for det meste bare knekkebrød, men da blir liksom brødmat EKSTRA godt den ene gangen man spiser det :p

F6BA7810-707B-4CB1-B88E-1CEF46425E7A.jpeg
Dette er fra bakeriet.as. Som lillefrosk la ut.

Og nedenfor det jeg la ut bilde av. Nesten helt like. Mitt er fra Nærbakst.

17A3C8E2-EF31-4A10-8A87-3318ADDED345.jpeg

Back
Topp