Barnevogn

SandM

Flørter med forumet
Marsboerne 2023
Tenkte å lage en tråd om barnevogner. Vi har vært å kikket på barnevogner, basert på anbefalinger fra venner. De vi så på var Britax smile 3, Bugaboo fox 3, Emmaljunga. Vi fikk også anbefalt stokke trailz, men den er visst ute av produksjon i følge babyshop.

Vi fant fort ut at vi likte Britax smile 3 og bugaboo fox. De er begge veldig lette og blir små sammenlagte. Vi syns Britax smile 3 var den letteste å legge sammen.

Vi kommer nok til å gå for Britax smile 3. Hvilken går dere for? Gjerne skriv hvilke dere har testet og hvorfor det ble den det ble.
 
Vi går nok for bugaboo fox 3! Jeg har vært å testet den i butikk og liker den godt, nå har jeg ingen erfaring med å kjøre vogn eller andre vogner så det kan godt være det er andre vogner som passer bedre. Jeg likte at den var veldig lett å kjøre og at den ikke var så tung og snu på, den blir heller ikke gigantisk når man legger den sammen
 
Her vil jeg tro det blir UPPAbaby Vista v2 :)

Bor et sted med mye snø og lange vintre, og har fått denne anbefalt fra ei anna som bor i samme by. Den er også veldig lett (lettere enn Emmaljunga som jeg også vurderte), kjempelett å slå sammen, punkteringsfrie dekk som funker greit på dårlig føre, har litt demping og stooor kurv under. Passer derfor fint for meg som bor her jeg bor, er alene, ikke har bil og må ta en del buss osv. Håper på noen tilbud mot Black Friday ;)

Søster bor i en by mye lengre sør, og har Bugaboo Fox 3 (tror jeg, kanskje 2). De er råfornøyde, passer de perfekt på alle måter.. Men her oppe i nord passer den ikke like godt har jeg skjønt :p
 
Vi hadde tenkt å gå for smile 3 eller fox 3. Smile er jo utrolig mye billigere.

Blir Bugaboo Donkey 5
 
Jeg har hatt totalt vogn dilla med mine to første barn, og hadde over 33 vogner til dem :rolleyes: så jeg har prøvd det meste, men nå var dette for 10 år siden da. Med tredjemann hadde jeg bugaboo buffalo, og den fikk bli HELE vognperioden. Sier seg jo selv da hvor fornøyd jeg var med den, og jeg triller mye! Ble solgt da vi ikke skulle ha flere enn tre barn, men jammen ville livet det annerledes. Jeg har ikke studert vognene nå så mye men jeg tipper jo jeg kommer til å gå for bugaboo igjen. Syns bare de de litt mer vinglete og lette nå, som de bare veier 10 kg. Buffaloen veide 15 tror jeg. Prisen er jo voldsom, så jeg håper kvaliteten er deretter. De er jo populære, men ofte syns jeg da leverandøren surfer litt på populariteten og lager litt dårligere kvalitet fordi det er billigere for bedriften. Men jeg vet ikke altså. Må studere litt mer etterhvert.
 
Har hatt ganske vogndilla jeg også. Babyjogger og TFK har vært favoritter. Bugaboo hadde så små hjul mellom 07-11.

Kan godt være det blir en babyjogger etter hvert. Men bugaboo er så pass lett at den holder en stund. Selv letteste babyjogger er ikke mye lettere. Men er 30% og lettere å slå sammen.
 
Sjekk ut Joolz også :D Om du likte buffalo kan de hende du liker en av de modellene. Og der kan sittedelen forlenges så den er romsligere. Det jeg liker best med Joolz er at vogna faktisk har demping. Trillefølelsen er liksom noe helt eget, så er du vognnerd som meg (som det høres ut som du er hehe) så kjenn litt på de i butikk også. Finnes på babyshop bla. Jeg har Joolz Hub+ av de nå, som er perfekt byvogn.
Skulle jeg valgt ny vogn nå ville jeg sett på Babyjogger city sights og Joolz Geo 3. Usikker på om disse to er i salg i Norge heelt enda, men kommer nok i god tid til du har termin :)
Takk for tipset!! De skal jeg sjekke ut :cool:
 
Anbefaler på det sterkeste å sjekke ut cybex talos s lux! Den er laget for nordisk terreng og er en drøm å trille! Vi har den til 1 åringen og kjøper akkurat samme vogna til neste mann!
 
Anbefaler på det sterkeste å sjekke ut cybex talos s lux! Den er laget for nordisk terreng og er en drøm å trille! Vi har den til 1 åringen og kjøper akkurat samme vogna til neste mann!
Oh, spennende! Tror du den passer på snø-isdekte veier i nord? :p
 
Oh, spennende! Tror du den passer på snø-isdekte veier i nord? :p
Jeg var veldig fornøyd med den på snøen her hvertfall! Hvis det er myyye nysnø så er vel alle vogner ræva, men så fort det var trødd ned eller flatt var det null problem! Bor på en veldig snøfull plass på Østlandet. Er helt hvitt her mellom november og april. Du bør hvertfall sjekke den ut!
 
Jeg var veldig fornøyd med den på snøen her hvertfall! Hvis det er myyye nysnø så er vel alle vogner ræva, men så fort det var trødd ned eller flatt var det null problem! Bor på en veldig snøfull plass på Østlandet. Er helt hvitt her mellom november og april. Du bør hvertfall sjekke den ut!
Takk for tips, det skal jeg jamme gjøre :D
 
Jeg er ikke så vognnerd (enda, kanskje :p ). Er det noen som har tips til ei vogn man også kan bruke til jogging?
Har fått tips om TFK Joggster Twist, men det kan jo være at dere vet om noen andre gode joggevogner?
 
Babyjogger city elite.
Og så er det vel Thule glide som er populær?

Tfk er den eneste du kan ha mot deg.
 
Tenkte å lage en tråd om barnevogner. Vi har vært å kikket på barnevogner, basert på anbefalinger fra venner. De vi så på var Britax smile 3, Bugaboo fox 3, Emmaljunga. Vi fikk også anbefalt stokke trailz, men den er visst ute av produksjon i følge babyshop.

Vi fant fort ut at vi likte Britax smile 3 og bugaboo fox. De er begge veldig lette og blir små sammenlagte. Vi syns Britax smile 3 var den letteste å legge sammen.

Vi kommer nok til å gå for Britax smile 3. Hvilken går dere for? Gjerne skriv hvilke dere har testet og hvorfor det ble den det ble.

Jeg har gått til innkjøp av Bugaboo Buffalo og Bugaboo Runner (begge er utgått, så de er kjøpt pent brukt). Dette er mitt første barn og jeg vet jo ennå ikke hva som kommer til å være viktig for meg - - men jeg bor i en leilighet i Oslo og er mer i marka på fritiden enn i sentrum. Men det hender jeg tar t-bane og buss og vognen måtte være smidig nok til å kunne taes med. Og jeg er enslig, så det var et must at den var enkel for meg å slå sammen uten hjelp og at den hadde plass til bæreposer fra butikken under vogna. Og så bruker jeg ikke bil veldig mye, men det verste jeg vet er å ikke ha nok plass i bilen til det man trenger å få med seg (derav lånebilen som er en Volvo stasjonsvogn <3) . Så å få plass til barnevognen ved siden av hunden i bagasjerommet var viktig - men med den typen bil så skal det godt gjøres å finne en barnevogn som ikke bagasjerommet rommer :D . Fordi jeg har hund går jeg ute i all slags vær, så jeg ville finne en vogn som ikke "gir opp" ved bommen på Sognsvann :p

Og med det som "kriterier" saumfarte jeg noen forumer, og babytesterne.no og nileste hva folk hadde av erfaringer å dele. Og jeg kom over The Stroller Workshop på Youtube, som etter hva jeg har skjønt er en eller flere mekanikere som jobber med å reparere barnevogner her i Oslo og som hadde veldig mye nyttig å fortelle om barnevognjungelen, og ikke minst fordeler og ulemper (fra et kvalitetsmessig ståsted) om en rekke vognmodeller. Så da ble det til at jeg kjøpte Buffalo, og Runner. Sistnevnte funker til liggedelen og sportsdelen til barnevognen med en adapter, og de bare klipses på. Dessuten er kan man vende barnet enten mot deg eller for deg på begge vognene, og det syntes jeg var viktig, særlig hvis jeg først skulle gå til innkjøp av en vogn med tre hjul.

Det gjenstår å se hva jeg syns om dem når babyen kommer og jeg tar dem i bruk, men magefølelsen er godt så langt! Og så populære som begge var da jeg så etter dem, så tror jeg det skal gå greit å selge dem videre på Finn hvis det blir aktuelt.
 
Jeg er ikke så vognnerd (enda, kanskje :p ). Er det noen som har tips til ei vogn man også kan bruke til jogging?
Har fått tips om TFK Joggster Twist, men det kan jo være at dere vet om noen andre gode joggevogner?

Bugaboo Runner (utgått, men finnes på Finn) :) Der kan også barnet vendes mot deg.
 
Jeg er fattig :laughing002 Så her blir det en ganske rimelig Beemoo fra jollyroom som jeg også har brukt til de andre barna. Fungerer fint for mitt bruk: trille til og fra barnehagen og på tur rundt i feltet vår. Store hjul som er gode bruke på asfalt.

Jeg har også kjøpt en brukt tvillingvogn, Beemoo swing, som jeg skal bruke når jeg må få med alle tre ungene ut av huset samtidig.
 
Vogndilla her også, etter 3 barn:hilarious: Minsten er 3 år nå, men bruker fortsatt vogn av og til. Men favorittene (som jeg enda har i hus) er Emmaljunga Mondial med duo-s understell, Emmaljunga Edge duo med classic chrome og Babyjogger City Elite. Ellers har jeg Babyjogger city mini gt tvillingvogn og en Carena trille som kan tas med på fly osv.

Har tidligere hatt Bugaboo og Simo (til eldste på snart 10 vel og merke). :wacky: Samt Britax Smile 2. Men favoritten er Emmaljunga. Store og gode, stabile og tåler myyyye. For meg var både Bugaboo og Britax skranglete og for plastikk aktige dessverre. Men veldige fine og praktiske!:D

Jeg har også Super Viking sittedel til Emmaljunga understell, om baby foretrekker Ergonomisk (tilfelle reflux eller lignende). Men jeg foretrekker flat liggedel og det er også det som er anbefalt av fysio osv. :joyful:
 
Jeg har gått til innkjøp av Bugaboo Buffalo og Bugaboo Runner (begge er utgått, så de er kjøpt pent brukt). Dette er mitt første barn og jeg vet jo ennå ikke hva som kommer til å være viktig for meg - - men jeg bor i en leilighet i Oslo og er mer i marka på fritiden enn i sentrum. Men det hender jeg tar t-bane og buss og vognen måtte være smidig nok til å kunne taes med. Og jeg er enslig, så det var et must at den var enkel for meg å slå sammen uten hjelp og at den hadde plass til bæreposer fra butikken under vogna. Og så bruker jeg ikke bil veldig mye, men det verste jeg vet er å ikke ha nok plass i bilen til det man trenger å få med seg (derav lånebilen som er en Volvo stasjonsvogn <3) . Så å få plass til barnevognen ved siden av hunden i bagasjerommet var viktig - men med den typen bil så skal det godt gjøres å finne en barnevogn som ikke bagasjerommet rommer :D . Fordi jeg har hund går jeg ute i all slags vær, så jeg ville finne en vogn som ikke "gir opp" ved bommen på Sognsvann :p

Og med det som "kriterier" saumfarte jeg noen forumer, og babytesterne.no og nileste hva folk hadde av erfaringer å dele. Og jeg kom over The Stroller Workshop på Youtube, som etter hva jeg har skjønt er en eller flere mekanikere som jobber med å reparere barnevogner her i Oslo og som hadde veldig mye nyttig å fortelle om barnevognjungelen, og ikke minst fordeler og ulemper (fra et kvalitetsmessig ståsted) om en rekke vognmodeller. Så da ble det til at jeg kjøpte Buffalo, og Runner. Sistnevnte funker til liggedelen og sportsdelen til barnevognen med en adapter, og de bare klipses på. Dessuten er kan man vende barnet enten mot deg eller for deg på begge vognene, og det syntes jeg var viktig, særlig hvis jeg først skulle gå til innkjøp av en vogn med tre hjul.

Det gjenstår å se hva jeg syns om dem når babyen kommer og jeg tar dem i bruk, men magefølelsen er godt så langt! Og så populære som begge var da jeg så etter dem, så tror jeg det skal gå greit å selge dem videre på Finn hvis det blir aktuelt.
Veldig gode vogner du har kjøpt!!
 
Kjøpte nylig ergobaby metro city med babybsg siden det var på tilbud. Ellers har jeg en gammel Emmaljunga nitro city fra eldste.
 
Back
Topp