Kommer også til å fortsette med gravidtablettene, bare for å være på den sikre siden. Tar de fra Nycoplus (lilla og hvit pakke), de fra Lifeline(?) (gul pakke) var for store!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tar vanlig multivitamin, tranpiller og jernJeg har tatt kosttilskudd for gravide frem til uke 13. Men siden jeg ikke trenger folat lenger, har jeg sluttet med denne pakken. Nå er jeg så usikker på hva jeg skal ta? Jeg tror faktisk ikke jeg tok noe etter dette forrige svangerskapvisste Ikke at det var så viktig. Prøver å lese meg opp på det nå, men blir mer forvirret enn opplyst av det som står av helseråd for gravide. Skulle gjerne spurt jordmor, men hun er på ferie. Er det noensom forstår seg på dette og som kan forklare det for meg?
Jeg fortsetter, selv om jeg ikke «må»Startet i dag på det siste brettet med Nycoplus gravid, er 18+2 når jeg er ferdig med det. Hva gjør dere? Fortsetter dere med dette eller tilsvarende tilskudd etter 3 mnd?
Eg har gått over til berre folat.. kutter nok den også ut etterkvart. Rett og slett berre på grunn av latskapStartet i dag på det siste brettet med Nycoplus gravid, er 18+2 når jeg er ferdig med det. Hva gjør dere? Fortsetter dere med dette eller tilsvarende tilskudd etter 3 mnd?
Tar vanlig vitaminer og tranStartet i dag på det siste brettet med Nycoplus gravid, er 18+2 når jeg er ferdig med det. Hva gjør dere? Fortsetter dere med dette eller tilsvarende tilskudd etter 3 mnd?

Kanskje spør om det på den Facebook gruppen for nav og graviditet?Dette er sikkert spurt om før, men finner ikke det nå.
Noen her som vet hva som skjer om man får lønnsøkning like før man går ut i permisjon? Jeg går opp i lønn fra 1 august, men dette pleier (ved hver lønnsøkning) å bli etterbetalt to/tre mnd etter. Syntes det blir for dumt om dette ikke blir medregnet av nav. Det er snakke om en god del penger også![]()
Ja jeg har spurt der og fikk svarKanskje spør om det på den Facebook gruppen for nav og graviditet?

Det er hormonelt og mye genetikk. I min familie er det svært vanlig å få tidlig moderat bekkenløsning, typisk å måtte bruke rullestol. Det er ikke alle som kjenner til det overhode og noen får det ikke før i slutten av svangerskapet så det er like varierende som folk får andre svangerskapplagerJeg kjenner ikke noe til bekkenløsning og lurer på hva grunnen kan være (18+3 i dag). Er det det at jeg som førstegangs ikke er «forventet» å få det så tidlig, er det genetisk eller er det andre mulige forklaringer. Ei jeg snakket med mener det er høye kvinner som får det. Jeg er cirka 1.63.
Noen som vet?

Bruker samme jakker og kåper som før, bare går med de åpen. Lurt med god genser underNå skal vi jo være gravide til en gang uti desember, selv har jeg termin 27.12. Hva gjør dere mtp kåpe til vinteren…?

Vind og horisontalt regn i StavangerBruker samme jakker og kåper som før, bare går med de åpen. Lurt med god genser under![]()

Jeg er fra Bergen, i knowVind og horisontalt regn i Stavanger![]()
men tror det vil gå helt fint. Mer bekymret for fottøy og hevelse i beina. Brukte crocks str 43 sist på slutten, og jeg er lite hypp på å bruke det på vinterenJeg ble bedre litt uti uke 17, altså 17 + noen dager. Har hatt et par ganger i ettertid hvor jeg har kastet opp, men det har skyldtes at det har vært lenge siden jeg har spist.HeiSniker fra februar 2023. Lurer på når dere som var veldig kvalme i første trimester ble mindre kvalme? Hvis dere har blitt det... Og var det noen forskjell på når kvalmen ble bedre hos dere som har vært gravid flere ganger? Jeg er så lei av kvalmen og håper den gir seg raskere med nr 2 enn med nr 1
![]()
Kjøpte stoor vinterkåpe på 80% salg sist jeg var gravid, på Cubus. Skal bruke den nå også. Funker fint til og fra bil/butikk/jobb.Nå skal vi jo være gravide til en gang uti desember, selv har jeg termin 27.12. Hva gjør dere mtp kåpe til vinteren…?