Kvalm av jerntabletter?

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Har egentlig tenkt at det bare var en gravidplage, men har ikke vært plaget i første trimester og egentlig bare blitt dårlig etter jeg begynte på ferromax på noen uker siden.

Andre som har merket kvalme av jern?
Evnt tips til hva som kan hjelpe?
Tar før jeg legger meg, men tar også en etter frokosten og da blir jeg ofte veldig dårlig..

Blir dårlig om jeg ikke spiser rett etter jeg har skylt ned jern tabletten . Er det riktig ille hjelper og appelsinjuice å skylle ned med

Blir dårlig om jeg ikke spiser rett etter jeg har skylt ned jern tabletten . Er det riktig ille hjelper og appelsinjuice å skylle ned med
Husk at jerntabletter skal tas på tom mage, og man skal vente med å spise til en stund etterpå

Jeg blir i alle fall dårlig av jerntabletter. Men har både trengt og tatt jerntilskudd under nesten hele graviditeten... :) Tatt dem sammen med mat, og fått klarsignal på at det er greit fra jordmor/lege. Men måltidet som jeg kombinerer jerntablettene med, unngår jeg å spise og drikke ting som påvirker opptaket av jern negativt (f.eks. melk). Tror det har fungert, for jernnivåene mine ble bedre.

Back
Topp