Flere som var kortere på veg enn antatt?

CAA

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Skal sies at jeg har lange sykluser , så det spiller kanskje litt med her, samt rakk jeg bare å ha en mens etter jeg mistet sent, før jeg ble gravid igjen.

men hvertfall så er jeg 2 uker kortere på veg enn jeg selv trodde. Men har sett bønna på ultralyd 2 ganger, og hjertet Slo ❤️

men likevel er man jo redd for at noe skal være galt.
sist fant jeg hjertelyden i uke 10. men har enda ikke funnet den, og er 10+4 nå.. jeg er nok litt ekstra beskymret Denne gangen også.

men har noen fler opplevd dette, og har det gått bra selvom? ❤️

I 2011 ble jeg flyttet nesten 2 uker tilbake på OUL. Alt var fint :Heartpink hun ble født 5 dager før OUL termin.

• Elsker
Reactions: CAA
Med første hadde jeg Mensentermin 25/7, ble flyttet til 9/8. Fødte 12/8.
Nå er jeg 9+6 som jm er enig i, men ifølge mensen skulle jeg vært i uke 13. lang syklus med sen eggløsning :love017 Tok el tester så er ganske sikker! veldig vanlig å bli flyttet

• Liker
Var på veldig tidlig ultralyd og forventet uke 7 ut ifra siste mens, men viste seg å være ca uke 5 bare o_O Fikk ny ultralyd 10 dager senere og da kunne jeg se hjerte slå og fikk beskjed om at alt var fint. Men har måtte flytte termin 14 dager. Spent på hvilken termin jeg får nå om en uke på ordinær tidlig ultralyd, da jeg mest sannsynlig er i uke 12 :Heartred

Med første hadde jeg Mensentermin 25/7, ble flyttet til 9/8. Fødte 12/8.
Nå er jeg 9+6 som jm er enig i, men ifølge mensen skulle jeg vært i uke 13. lang syklus med sen eggløsning :love017 Tok el tester så er ganske sikker! veldig vanlig å bli flyttet

godt å høre det ikke bare er meg! Kom over en TikTok hvor en ultralyd dame forklarte at termin og unnfangelse / eggløsning burde matche perfekt , kjente jeg ble litt stresset da :’)

legen min sa også at det kun Er siste mens de og sykehuset går ut ifra, selvom man har fått annen termin hos privat ultralyd feks ;o for det er kun på den ordinære ultralyden den kan endres, merkelig :D på den andre siden får man jo da den ordinære litt fortere , kan jo både være positivt å negativt vel

Var på veldig tidlig ultralyd og forventet uke 7 ut ifra siste mens, men viste seg å være ca uke 5 bare o_O Fikk ny ultralyd 10 dager senere og da kunne jeg se hjerte slå og fikk beskjed om at alt var fint. Men har måtte flytte termin 14 dager. Spent på hvilken termin jeg får nå om en uke på ordinær tidlig ultralyd, da jeg mest sannsynlig er i uke 12 :Heartred
Godt det ikke bare er meg :o synes det er så rart at eggløsning kan komme så mye senere. Men så lenge det ikke betyr noe så er jo det bra ❤️
veldig spent selv på når jeg får termin :D masse lykke til på ultralyd :) selv skal jeg den 29, burde da være 12+6, men håper på litt lenger, hihi

godt å høre det ikke bare er meg! Kom over en TikTok hvor en ultralyd dame forklarte at termin og unnfangelse / eggløsning burde matche perfekt , kjente jeg ble litt stresset da :’)

legen min sa også at det kun Er siste mens de og sykehuset går ut ifra, selvom man har fått annen termin hos privat ultralyd feks ;o for det er kun på den ordinære ultralyden den kan endres, merkelig :D på den andre siden får man jo da den ordinære litt fortere , kan jo både være positivt å negativt vel
Jeg var en uke kortere på vei da jeg var til TUL i uke 7 (ble til 6). Fortalte det til sykehus ifm vanlig TUL og fikk endret dato pga det - dumt å komme til til for tidlig for det de der etter. Fikk da satt termin, samme dato som TUL i uke 6.

Veldig vanlig å bli satt både frem og bak :love017 hos med går de etter tul denne gangen og ikke mensen pga lang syklus og fosterets lengde passer med eggløsningstester, positiv graviditetstest osv. så slipper jeg å komme alt for tidlig på oul sånn som sist:laughing002 har pcos å dermed syklus på 32-42 dager. Kom på ordinær når jeg skulle være i uke 18, men var bare 16 så var for tidlig for å sette termin

Menstermin passer for de som har syklus på 28 dager, med andre ord eggløsning ca på dag 14. Jeg har sykluser på opptil 42 dager, derfor ble det 14 dager mellom min menstermin og terminen satt på OUL :)

• Liker
Back
Topp