Hmm, veldig god på grus og snø OG liten sammenlagt kan være litt kinkig å få til. Men alt kommer jo an på hva du legger i god på grus og snø, for noen er Donkey en kjempegod vogn i det terrenget mens andre synes den ikke holder mål. Så det er vanskelig å si akkurat om Donkey er god nok for deg, hvor mye snø og terreng du triller i

Jeg synes den fungerer greit på grus og snø, men det finnes vogner som er bedre her mulig på bekostning av de andre egenskapene du ønsker deg.
Vogner du kan sjekke ut for å sammenligne litt er:
Tfk tvillingvogn:
- holder garantert mål på snø og grus, goood demping
- håndbrems
- på nyeste modell (Tfk Mono) får du vendbare sittedeler som varer til rundt 2 år, den forovervendte delen som man bytter til etter dette kan du fint bruke i 4-5 år om du vil, den er stooor.
- forholdsvis stor plass sammenlagt og ved oppbevaring. Kan ikke gjøres om til enkeltvogn
Emmaljunga dobbel viking:
Denne får du nok kun på brukt markedet nå.
- holder garantert mål på grus og snø, god demping
- vendbare, ganske romslige sittedeler
- ikke håndbrems
- tar endel plass sammenlagt og kan ikke gjøres om til enkeltvogn
Babyjogger city select 2:
(Eldre modeller het city select lux)
- smidig og fin søskenvogn som kan gjøres om til enkeltvogn.
- den bygger i lengden og ikke i bredden, derfor tar den lite plass sammenlagt og ved oppbevaring i gangen.
- god handlekurv under
- fungerer fint på grus og snø, selv om Tfk og Emmaljunga helt sikkert er bedre. Denne er nærmere bugaboo med tanke på kjørekomfort og demping
- vendbare sittedeler. Ekstra pluss at du kan vende sittedelene mot hverandre så barna kan sitte og se på hverandre
Skulle jeg hatt to tette nå, ville jeg gått for Babyjogger city select 2, også brukt sykkelvogna vår når minste er litt eldre og man skal sykle/i skog eller trille til barnehage i snø.
Nå sist fikk jeg en hylende kolikkbaby som ikke aksepterte mer enn 10-15 minutter om gangen i vogn før en gang etter 7 måneder likevel

Hadde en brukt Donkey som vi brukte litt, men stort sett skreik minst og måtte over i bæresele. Men sannsynligvis slipper du det, for det er jævlig slitsomt når man har et annet barn fra før å ta hensyn til.