Fått mage og kan kjenne livmoren

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Det skal sies at dette er nr 4. Men bulken på magen er der 24/7. Når jeg ligger på magen kan jeg kjenne kanten på livmoren et par cm over skambenet. Er 10 uker i morgen.
Det sies at livmoren kan kjennes fra uke 12, men dette er nok neppe svart/hvitt.

Flere som kan kjenne livmoren og som har fått en liten bulk?

Jeg er bare 7+3 enda så kan ikke kjenne den nå, men har kjent den fra uke 10 med de to forrige :)

Jeg har så mye arrvev i det området at jeg klarer ikke å kjenne noe (er 10+6 i dag og gravid for fjerde gang). Er også overvektig

Da har der sin naturlige forklaring. Snart er det fotballkamp inni der, da vil du nok kjenne det
Jepp. Er forberedt på å bli ganske stor denne gangen også..

Blir litt sånn "småoppgitt" over at dette med svangerskap skal være så forkantet. Det er jo individuelle forskjeller :)
Ja, med førstemann kunne jeg kjenne bevegelser daglig fra uke 15 og se det på utsiden i uke 17. Med andremann kunne jeg ikke kjenne henne før uke 20 og var 23 uker før jeg kjente henne daglig og enda lenger før det kunne kjennes på utsiden, men da hadde jeg morkaken forran. Så veldig forskjellig svangerskap til tross for at det bare er 18 mnd mellom de.

Sniker, er ikke prøver eller gravid men synes det er så koselig å titte inn på forumet!
Fikk nr 2 i slutten av desember, da var livmoren min oppe med navlen mellom 12 og 13 uker! Kjente den selv hjemme først og jordmor trodde jeg hadde kjent feil da jeg fortalte det, så hun ble litt overrasket da hun kjente den veldig tydelig helt med navlen 13+2:hilarious:

Gratulerer til alle dere som venter!:love017

Jeg har kjent det tidlig i alle graviditeten, fra rundt uke åtte. Denne gangen har jeg en del mer polstring og hadde nok ikke kjent det om jeg ikke visste hva jeg kjente etter. De andre gangene har jeg også kunnet se kulen når jeg ligger på ryggen ganske tidlig, men denne gangen er det litt for mye annen mage i veien til at jeg kan se kulen enda (er 11 uker).

Last edited:
Tror magen min fortsatt er mest oppblåst, men kan kjenne livmoren. Er 8+4 i dag og la vel merke til det ved starten av denne uken eller noe sånt.

Andre graviditeten min.

Det skal sies at dette er nr 4. Men bulken på magen er der 24/7. Når jeg ligger på magen kan jeg kjenne kanten på livmoren et par cm over skambenet. Er 10 uker i morgen.
Det sies at livmoren kan kjennes fra uke 12, men dette er nok neppe svart/hvitt.

Flere som kan kjenne livmoren og som har fått en liten bulk?
Jepp, nr 4 her også 10+1.

Skulle akkurat inn her og spørre om mage og sånt, for jeg lå ute og solte meg og la helt plutselig merke til at magen er annerledes ute på sidene og! Typ der magen begynner ved hoftebeina, så jeg har liksom blitt bredere akkurat rundt der? Ikke er det mykt der heller.
Første barn for meg, og er i uke 10, så trodde ikke jeg skulle se/kjenne noen forskjell allerede nå? Er ikke så høy da, så det kan vel ha litt å si?

Kjenner ikke noe, men har ganske god polstring der!
Men med andre mann kommenterte legen at han kunne kjenne livmoren min lenge før det var vanlig, så det er nok ikke unormalt :)

Back
Topp