Høy hvilepuls, noen med lik erfaring?

Kany

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg lurer på om noen har opplevd det samme som meg, jeg er gravid for tredje gang (men har ett barn). Forrige graviditet fikk jeg tidlig hjertebank og høy puls. Måtte ta ultralyd av hjerte før fødsel, alt var fint. Forrige uke kommenterte fastlegen min igjen at jeg har høy puls, jeg har hatt hyperemesis som sakte men sikkert begynner å gi seg (11+1). Pulsen min ligger på alt mellom 85-110 når jeg er i ro. Stort sett rundt 95. Jeg har tatt kort EKG, som er fin i dette svangerskapet. Men jeg merker den høye pulsen gjør meg nervøs. I utgangspunktet er jeg en utrent person med noe forhøyet BMI. Har itillegg angst som jo ikke hjelper på noe av dette.

Er det andre som har så høy puls og hva sier legen til dere? Enten i dette eller tidligere svangerskap.

Det er normalt og egentlig et godt tegn :) min puls sank (trodde det var normalt) ca 1 uke før jeg begynte å blø og jeg mistet… :(

Det er normalt og egentlig et godt tegn :) min puls sank (trodde det var normalt) ca 1 uke før jeg begynte å blø og jeg mistet… :(
takk for svar! Håper alt går bra med deg i denne graviditeten. Legen og kardiologen tror ikke det er noe i veien og at det bare er min måte å reagere på graviditet på. Men de ville ta en 24 timers ekg for å være helt sikre. Så venter på innkallelse til den, men nå regner jeg med at den vil være fin den også:)

Jeg hadde høy hvilepuls hele hele mitt svangerskap (fra uke 12/13 ca) Jeg måtte ble send på sykehus for utredning to ganger (mr av lunger, ultralyd av hjertet, t4 mm) de fant ingen ting og konkluderte bare med at dette var normale svangerskapsrelatert plager :) utrolig slitsomt og litt skummelt men det forsvant og litt etter fødsel heldigvis!

takk for svar! Håper alt går bra med deg i denne graviditeten. Legen og kardiologen tror ikke det er noe i veien og at det bare er min måte å reagere på graviditet på. Men de ville ta en 24 timers ekg for å være helt sikre. Så venter på innkallelse til den, men nå regner jeg med at den vil være fin den også:)
Nei dessverre det er denne graviditeten. :(

Jeg hadde høy hvilepuls hele hele mitt svangerskap (fra uke 12/13 ca) Jeg måtte ble send på sykehus for utredning to ganger (mr av lunger, ultralyd av hjertet, t4 mm) de fant ingen ting og konkluderte bare med at dette var normale svangerskapsrelatert plager :) utrolig slitsomt og litt skummelt men det forsvant og litt etter fødsel heldigvis!
Takk for svar! Hvorfor utredet de deg to ganger? Har selv tatt mye blodprøver og ekg i dette svangerskapet og ultralyd i forrige. Har ingen indikasjon på at det er noe med lungene så ikke gjort noe der.

Takk for svar! Hvorfor utredet de deg to ganger? Har selv tatt mye blodprøver og ekg i dette svangerskapet og ultralyd i forrige. Har ingen indikasjon på at det er noe med lungene så ikke gjort noe der
Takk for svar! Hvorfor utredet de deg to ganger? Har selv tatt mye blodprøver og ekg i dette svangerskapet og ultralyd i forrige. Har ingen indikasjon på at det er noe med lungene så ikke gjort noe der.
Ja, første gangen ble det tatt blodprøver og en ekg, mens jeg hadde en «åpen retur» på to uker hvor jeg skulle ringe om jeg fortsatt hadde de samme symptomene. Andre gangen tok de røntgen av lungene fordi alle prøver var helt fine og de ville utelukke blodpropp i lungene! Fikk også med meg en langtids ekg måler med hjem :oops: Var mye styr, men fint å bli tatt på alvor:happy:

Ja, første gangen ble det tatt blodprøver og en ekg, mens jeg hadde en «åpen retur» på to uker hvor jeg skulle ringe om jeg fortsatt hadde de samme symptomene. Andre gangen tok de røntgen av lungene fordi alle prøver var helt fine og de ville utelukke blodpropp i lungene! Fikk også med meg en langtids ekg måler med hjem :oops: Var mye styr, men fint å bli tatt på alvor:happy:
Da skjønner jeg! Litt som med meg, jeg skal ha langtids ekg i august. Men siden jeg allerede har hatt ultralyd, kort ekg og masse blodprøver er det mer for å være helt sikker. Tusen takk for svar, fint å høre fra folk med samme erfaring, selv om det er et kjipt graviditets symptom å ha:)

Back
Topp