Ansiennitet øker i permisjonstiden

Sommerstjerne

Glad i forumet
Julikulene 2020
Smånissene 2022
Februar 2023 øker ansienniteten min til 10 år. Lønnsøkningen utgjør omtrent 60 000kr i året. Er det sånn at siden jeg går ut i permisjon i november «taper» jeg den lønnsøkningen frem til jeg er ferdig i permisjon, eller kan foreldrepengene endres underveis når ansienniteten øker?

Blir ikke foreldrepengene beregnet utifra en lønn du hadde før permisjon? Send inn et spørsmål på nav :dance008 og skriv gjerne her hva svaret eventuelt er :notworthy

Kan aldri tenke meg at du skulle få noe annet enn det du hadde hatt i arbeid. Men et greit spørsmål å stille nav. :shy:

Vært i kontakt med NAV. De sier at det kun er lønn før permisjonen starter som regnes, og at man ikke kan øke utbetalingen underveis. Man kan eventuelt be arbeidsgiver betale mellomlegget, men det er ikke noe de er pliktet til. Så for min del som jobber i helsevesenet statlig, blir nok det helt uaktuelt :hilarious:

Vært i kontakt med NAV. De sier at det kun er lønn før permisjonen starter som regnes, og at man ikke kan øke utbetalingen underveis. Man kan eventuelt be arbeidsgiver betale mellomlegget, men det er ikke noe de er pliktet til. Så for min del som jobber i helsevesenet statlig, blir nok det helt uaktuelt :hilarious:
Sniker!
Jeg får utbetalt lønna fra arbeidsgiver (kommunalt ansatt sykepleier) og jeg fikk økt lønn når lønnsoppgjøret var ferdig i fjor :)

Men statlig ansatt så betaler vel ikke nav pengene dine ? Arb.giver forskutterer vel, så får de igjen fra nav ?

Sniker!
Jeg får utbetalt lønna fra arbeidsgiver (kommunalt ansatt sykepleier) og jeg fikk økt lønn når lønnsoppgjøret var ferdig i fjor :)

Men statlig ansatt så betaler vel ikke nav pengene dine ? Arb.giver forskutterer vel, så får de igjen fra nav ?
Ja, sant nok. Så hvis alt bare får gå sin gang kan det jo være jeg får utbetalt tilsvarende lønnsøkningen, og at de heller får mindre tilbake fra NAV!?

Da blir det bare å vente og se hva som skjer :)

Back
Topp