3mnd kontroll..

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Melius har vært på 3mnd kontroll i dag :) Helsesøster syns venstre bein ser litt kortere ut enn høyre, så vi blir henvist lege :meh:
Jeg ser at han holder igjen foten, og at det er derfor den ser kortere ut, men da får vi sjekket det uansett ;)
Han er 7kg blank, 65cm og 42 i hodeomkrets ;) Litt feber nå etter vaksinene.. Fått 125mg Paracet, så nå sover han godt :Heartblue

vi var også i dag. helt perfekt lillegutt, langt fremme motorisk, sosial og vokst seg stor og fin. 5780 g og 61 lang :dummy:

Vi har også vært på kontroll! Var på selve 3-månedersdagen :joyful: Sterk, sosial og funderende gullklump :love2
Har gått en del ned på kurven, men hs var ikke bekymret siden han virker fornøyd. Foreslo bare at jeg kunne tilby det andre brystet etter en kort pause tilsvarende et bleieskift. Jeg kjenner utviklingen igjen fra hvordan det var med storebror. Begge var relativt store ved fødsel, og storebror brukte litt tid på å finne fram til sin kurve.
Her er målene (skriver fødselsmålene i parantes):

Vekt 5875g (3990g) lengde 61,3 cm (52cm), hode 41 cm (35cm).

3 mnd kontroll unnagjort :) Frøkna er nå 5983g og 63 cm. En lang tynn sak, akkurat som eldstemann :joyful: Ellers var alt helt topp!

Ho hylte altså som værst av vaksinene, de to eldste har tatt det ganske fint, ho her ble dyyypt fornærma :hilarious: Nå har ho vært sur og grinete siden vi kom hjem fra handletur og hatt skitbleie nr 2 på 30 min.. var ganske likt etter første dose rotavirus vaksine, satser på det er like kortvarig som sist :p

3 mnd kontroll unnagjort :) Frøkna er nå 5983g og 63 cm. En lang tynn sak, akkurat som eldstemann :joyful: Ellers var alt helt topp!

Ho hylte altså som værst av vaksinene, de to eldste har tatt det ganske fint, ho her ble dyyypt fornærma :hilarious: Nå har ho vært sur og grinete siden vi kom hjem fra handletur og hatt skitbleie nr 2 på 30 min.. var ganske likt etter første dose rotavirus vaksine, satser på det er like kortvarig som sist :p
Vi og har vært i dag og stikkene var IKKE populære :p fikk så dårlig samvittighet da hun satt på fanget mitt og gliiiiste til den vennlige damen som plutselig stakk henne rett i låret :eek:

62 cm og 6,8 kg (fødselsvekt 3,27) så hun vokser greit :D

Vi og har vært i dag og stikkene var IKKE populære :p fikk så dårlig samvittighet da hun satt på fanget mitt og gliiiiste til den vennlige damen som plutselig stakk henne rett i låret :eek:

62 cm og 6,8 kg (fødselsvekt 3,27) så hun vokser greit :D
Ja, kjente og på den, sitter der å aner fred og ingen fare. Smiler og prater til helsesøstra, så hogger ho til med nål i låret på de! Stakkar små :hilarious:
Stor og god ho altså :Heartred:joyful:
Her ble det vist skikkelig reaksjon på vaksinen. Har gråte i ett, lå å hulka med puppen i munnen til og med. Fikk en Paracet for 1,5 time siden, hadde da 37.7 i temp, ble litt varmere før paraceten begynte å funke. Da fikk ho endelig roen og sovna. Så nå ligger ho på brystet mitt å sover :Heartred

Ja, kjente og på den, sitter der å aner fred og ingen fare. Smiler og prater til helsesøstra, så hogger ho til med nål i låret på de! Stakkar små :hilarious:
Stor og god ho altså :Heartred:joyful:
Her ble det vist skikkelig reaksjon på vaksinen. Har gråte i ett, lå å hulka med puppen i munnen til og med. Fikk en Paracet for 1,5 time siden, hadde da 37.7 i temp, ble litt varmere før paraceten begynte å funke. Da fikk ho endelig roen og sovna. Så nå ligger ho på brystet mitt å sover :Heartred
Off stakkars.. spent på om det blir noe feber her! Har Paracet klart i alle fall

3 mnd kontroll her også i dag. 7795 g og 63,5 cm lang :happy: vaksinen var ikke noe god her heller :( på helsestasjonen ble det naturligvis litt gråting, men han var såå utilpass og grinette når vi kom hjem, så han fikk en paracet. Fikk en til nå når vi tok kvelden, for han var veldig utilpass igjen og klam. Orket ikke ta tempen da han uansett hadde fått paracet på grunn av at han klart hadde vondt, men det er nok litt feber også ja :wideyed:

3 mnds kontroll unnagjort- han har blitt en stor gutt på 8 kg blank og 66 cm. Ikke rart 62- tøyet ikke passer lenger :rolleyes: her var det null bivirkning av vaksine utenom at han sov litt mer den dagen og han gråt nesten ikke av stikkene? Merkelig, men bra selvsagt :Heartblue

3 mnds kontroll unnagjort- han har blitt en stor gutt på 8 kg blank og 66 cm. Ikke rart 62- tøyet ikke passer lenger :rolleyes: her var det null bivirkning av vaksine utenom at han sov litt mer den dagen og han gråt nesten ikke av stikkene? Merkelig, men bra selvsagt :Heartblue

vi er også på 68, og noe av det minste i 74.. så jeg synes det var veldig rart at min ikke var mer enn 63 cm! :wtf: Men når jeg tenker meg om er veldig mye for trangt, ikke for kort :hilarious:

3mnd kontroll i dag. 5780 og 58cm. Flatet ut litt, men høyde og velt ligger helt på streken så ikke noe bekymring fra hs sånn sett. Men skal tilbake for time med fysio i morgen da hun foretrekker å vri hodet til ene siden og har usymmetri i valkene på beina. HS kjente ikke noe feil på hoftene, henta også en annen hs som også sjekka, men er ganske tydelig forskjell. Både en valk som ikke er på ene benet og virker litt størrr/tjukkere generelt på den ene siden - helt fra kjønnsleppene til knærne. Ene kjønnsleppa så faktisk litt større ut enn den andre. Får se hva fysio sier i morgen, men kommer til å presse på for å henvises til sykehus for sjekk av hoftene. Bedre å sjekke en gang for mye og få et ordentlig svar enn å gå å lure på om det er noe.

Fikk noen av deres babyer en periode med ekstrem gulping etter rotavirusvaksinen?
Det ha forsvunnet igjen nå, så glupingen er minimal, men jeg stusser over det.
Helsesøster påstår at det ikke er en reaksjon, mens jeg tenker mitt.

Fikk noen av deres babyer en periode med ekstrem gulping etter rotavirusvaksinen?
Det ha forsvunnet igjen nå, så glupingen er minimal, men jeg stusser over det.
Helsesøster påstår at det ikke er en reaksjon, mens jeg tenker mitt.

Har en venninne hvis baby også reagert med voldsomt gulp/oppkast ☺️

Vi var på tremånederskontroll forrige uke. Poden var da 7630 (3520) g og 63,5 (52,5) cm lang. Fødselsmål i parantes.

Har også vært på kontroll. 7,5kg og 66cm, så her brukes også str 68 nå. Han følger egen kurve helt perfekt, men jeg synes han vokser litt for fort. Glad i å ligge på magen og veldig gira på å snu seg selv, men ikke sterk nok helt enda :-) ingen bivirkninger av vaksiner heldigvis

Vi var på kontroll den 30 mai, da veide klompen 7,8 kg og var 67cm lang. Er heilt imponert over hvor mye han vokser :-D Ingen bivirkninger av vaksinene her, men har kost oss med corona siden søndag…for et pes…

Back
Topp