Dine beste innkjøpstips?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Noen har hatt baby før, og har funnet sine favoritter som de ikke kunne klart seg uten.
Noen har sett nye ting, som de kanskje vil dele. Kanskje noe er på tilbud?

Mine beste tips:
Bedside crib de første månedene.
Ullteppe istedet for dyne de første mnd
Bæresele med klips (manduca og ergo var mine favoritter, problemer med hendene)
Elastisk bæresjal første ukene.
Flanellkluter fra SparKjøp. Veldig fine å ha i senga/vogn under hodet når de gulper, trekker ikke gjennom slik som på gassklutene (men de er bedre å tørke opp med)
Spilledåse med stjerneprojektor i taket. Begynte å spille den ved siden av magen da ca en mnd før termin. Hun roet seg med en gang den kom på.

Tror Mimmis fortsatt har tilbud på bære-utstyr. Kjøpte et elastisk sjal der (Ergobaby Aura).

Har bestilt twistshake badebalje, noen som har erfaringer med denne? :) 50 % i nettbutikken nå!

Ting jeg ikke klarte meg uten:

Ammepute (jeg hadde en billig fra ikea som fungerte helt supert)
babynest
elastisk bæresjal
white noise på Spotify
elektrisk brystpumpe + vakuumpumpe

-Bæresele! Angelpack er fantastisk :Heartred
-Vippestol
-Klær i ull (guten min var alltid kald)
-Tynne vaskekluter. Dei har eg brukt daglig siden guten min blei født for 3 år siden
-Salva Inotyol

Purelan og multimam må vel toppe denne listen☺️
Ellers bedsidecrib, adaptere til bilstol/vogn, bilstolpose. Investerte også i noen litt dyrere babycaller, en med kamera til soverom og en uten til å bruke i vogn som vi er veldig fornøyde med☺️
Har også brukt å kjøpe kladder (den minste str) på apoteket til å bruke på stellebordet, ha med i stelleveska osv.

Hiver meg på med at purelan og multimam kompresser topper listen :)
Brukte jeg mye vippestol, babynest, og cosyfix ammepute.

Mitt beste tips er å ikke utsette innkjøpene i det lange og breie :yuck: ..selv om formen er god nå, kan den fort endre seg når magen blir tung, fødsel kan i noen tilfeller skje tidligere enn forventet.. og skal man ha ny vogn feks, kan det være leveringstid.

Med forrigemann hadde vi hadde kjøpt inn alle de store tingene da jeg var 6-7 mnd på vei, litt klær og småtteri ble kjøpt inn hver mnd.

Enkelte sier «ikke kjøp inn alt av klær, du vil få masse i gave», er bare delvis enig. For de man får gaver av kjøper gjerne størrelser større enn man bruker i starten :Heartred

Mitt beste tips er å ikke utsette innkjøpene i det lange og breie :yuck: ..selv om formen er god nå, kan den fort endre seg når magen blir tung, fødsel kan i noen tilfeller skje tidligere enn forventet.. og skal man ha ny vogn feks, kan det være leveringstid.

Med forrigemann hadde vi hadde kjøpt inn alle de store tingene da jeg var 6-7 mnd på vei, litt klær og småtteri ble kjøpt inn hver mnd.

Enkelte sier «ikke kjøp inn alt av klær, du vil få masse i gave», er bare delvis enig. For de man får gaver av kjøper gjerne størrelser større enn man bruker i starten :Heartred
Jeg er helt enig med de store tingene.
Med første fikk jeg beskjed om å ikke kjøpe noe i str50. Så kjøpte inn i 56.
Exen måtte rett ut og kjøpe inn 50 som også var litt stort:hilarious:
Denne gangen gidder jeg ikke kjøpe inn mer enn 3-4 bodyer og bukser i de str, vokser ut avbdet iløpet av 1 mnd uansett:nailbiting:

Er så enig med deg! Vi kjøper litt og litt, og skal kjøpe vogn i august/september tenker vi ☺️

Jeg har kjøpt en del allerede, men tenkte i dag at det jo er tid. Vogn, vugge, bedside crib, bilstol, vognpose og baby call er på plass. Annet som er greit å kjøpe allerede nå?

Cozyfix ammepute, babynest, brystpumpe, adapter bilstol/vogn, vippestol, vognpose og bilstolpose... :-)

Babynest, bilstolpose, bedsidecrib, vogn som passer i bilen sånn at det er plass til andre ting ved siden av. Stokke tripp trapp med nyfødtsete.

Til neste nå kommer jeg til å kjøpe vippestol!

Jeg endte opp med å bruke brystpumpe sist, da jeg måtte pumpe i starten pga prematur baby. Lånte da på apoteket til jeg fikk kjøpt selv. Tror ikke jeg hadde kjøpt på forhånd dersom jeg ikke visste det ble behov.

For dere som vurderer og kjøpe gravidpute men syns (som jeg) at bbhugme puten er litt dyr så anbefaler jeg denne på de sterkeste :woot: fikk den i går og har ikke såvet så godt på leeenge :woot:

Back
Topp